Waarden uit MySQL database halen
Sam
25/10/2005 13:58:00Hallo,,
Ik ben bezig een simpel verkoop-script te maken met MySQL om hier een beetje PHP/MySQL van te leren. Nu wil ik de producten, prijs naam etc. uit een MySQL database halen...
Ik heb een database gemaakt met tabellen enzo.. waarden ingevoerd...
Maar hoe kan ik nu d.m.v PHP bijvoorbeeld alleen de prijs uit een regel halen?? Ik heb per product een apparte regel gemaakt mer kolommen als prijs, naam, nummer en beschrijving.
Ik denk dat het iets moet zijn zoals:
waarbij producten de tabel is....
Ik hoop dat iemand het snapt, Bedankt alvast, SAPlayer
Ik ben bezig een simpel verkoop-script te maken met MySQL om hier een beetje PHP/MySQL van te leren. Nu wil ik de producten, prijs naam etc. uit een MySQL database halen...
Ik heb een database gemaakt met tabellen enzo.. waarden ingevoerd...
Maar hoe kan ik nu d.m.v PHP bijvoorbeeld alleen de prijs uit een regel halen?? Ik heb per product een apparte regel gemaakt mer kolommen als prijs, naam, nummer en beschrijving.
Ik denk dat het iets moet zijn zoals:
waarbij producten de tabel is....
Ik hoop dat iemand het snapt, Bedankt alvast, SAPlayer
PHP hulp
04/11/2024 21:51:25- SanThe -
25/10/2005 14:09:00Ga eerst eens een beetje rondkijken in andere scripts. En kijk ook eens naar query maken op de mysql site.
Sam
25/10/2005 14:17:00SanThe:
Ga eerst eens een beetje rondkijken in andere scripts. En kijk ook eens naar query maken op de mysql site.
Ik heb al wat rondgekeken, maar ik weet dus niet hoe je het aanduid. Waar moet ik de tabelnaam neerzette, hoe kan ik aanegven welke regel hij moet selecteren, en hoe kan ik aangeven welke kolom???