waardes uit DB in een JS popup box

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3

Reshad F

Reshad F

16/01/2012 17:22:57
Quote Anchor link
nouja mijn eigenlijke idee was om een alertbox te krijgen waarbij ik overzicht van de menu's krijg ( naam + prijs bv ) en als ik bijv. op kreeft klik dat dat in het eerste lege textbox komt ( zoals je misschien hebt gezien hoe ik het reserveringsschema opgebouwd heb kan ik personen toevoegen/verwijderen die van tevoren moeten aangeven wat ze willen eten en als ik op bekijk menu dus klik krijg ik alle menu's plus prijs en als ik op de titel van het gerecht krijg dat deze in het desbetreffende textbox komt, )

haha sorry beetje chaotische uitleg denk ik,, maar in feite is het dit

persoon toevoegen - > menu bekijken -> klik op gerecht -> textbox wordt gevuld met het gekozen menu.

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 00:07:41

Erwin H

Erwin H

16/01/2012 17:35:20
Quote Anchor link
Als je het echt alleen in een alertbox wilt stoppen kan je bijvoorbeeld zoiets doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$.each(res, function(i,data){
  alert(data.titel+"\n "+data.description);
});

Alleen zo krijg je alles in alerts achter elkaar (gaat niemand leuk vinden). En aangezien je alleen op een OK kunt klikken, weet je nooit of iemand het eigenlijk wel wilt hebben of niet.

Wat veel mooier is, is om een HTML div als een soort modal form te laten zien. In dat div kan je alles net zo opmaken als je wilt, met buttons etc en kan je dus ook afhankelijk van wat de gebruiker wilt het juiste menu selecteren. Alleen dat is natuulijk wel iets complexer....

Hoe dan ook, stap 1 is dan dat je een template maakt waarin je runtime het menu kunt plaatsen. Dit template is dus gewoon HTML.

Reshad F

Reshad F

16/01/2012 17:43:41
Quote Anchor link
hmm ik bedoelde meer een alertbox waarin je alles onder elkaar krijgt met prijs erachter weet niet of je ooit op justeat.nl hebt besteld maar die hebben dat ook als je een toevoeging(saus) moet kiezen als je bijv. taco's besteld bij een taco restaurant..

maar ik denk dat dat heel complex gaat worden.. dat met die div lijkt me wel te doen.. heb je daar een voorbeeld van?
ik neem aan dat je iets bedoelt met een hidden div etc?

Erwin H

Erwin H

16/01/2012 17:54:28
Quote Anchor link
Justeat kende ik niet, maar nu wel en wat zij doen is dus precies met zo'n hidden div.

Hier is een mooie tutorial waarin het redelijk eenvoudig wordt uitgelegd (hoewel wat mij betreft wel wat overdreven met het fadein en fadeout effect).
http://www.queness.com/post/77/simple-jquery-modal-window-tutorial

Neem dat eens door en probeer er een beetje mee te spelen.

Reshad F

Reshad F

16/01/2012 18:06:32
Quote Anchor link
dankjewel ik ga er eens naar kijken ;) als ik er niet uitkom hoor je het van me.

Reshad F

Reshad F

17/01/2012 21:45:05
Quote Anchor link
heel klein vraagje erwin... die Json output die we krijgen ... hoe krijg ik dit als een hidden div?

heb het al opgelost heb het ff snel opnieuw gemaakt met php..

en nu krijg ik als ik op het linkje menu klik een menukaart te zien met een mooie fadeIN/Out effect :)

bedankt wederom voor de hulp!
Gewijzigd op 17/01/2012 22:02:15 door Reshad F

Pagina: « vorige 1 2 3

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.