waarom is dit fout
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?
$stringData = "<?
session_start();
include 'connect.inc.php';
$con = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass) or die('Er kon geen verbinding met de server worden gemaakt.');
mysql_select_db($db_name, $con) or die('de juiste database kon niet gevonden worden.');
$result2 = mysql_query("SELECT * FROM nieuws
WHERE id='$currentFile'");
while($row = mysql_fetch_array($result2))
{
$titel=$row['titel'];
$text=$row['text'];
}
echo $titel;
echo $text;
?>";
?>
$stringData = "<?
session_start();
$con = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass) or die('Er kon geen verbinding met de server worden gemaakt.');
mysql_select_db($db_name, $con) or die('de juiste database kon niet gevonden worden.');
{
$titel=$row['titel'];
$text=$row['text'];
}
echo $titel;
echo $text;
?>";
?>
deze foutmelding:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/infur/public_html/insert.php on line 7
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thomas
$stringdata "mysql_query(" // afgesloten en daarna ga je weer verder.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -
hoe kan ik dat dan verbeteren
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?
$stringData = "<?
session_start();
$result2 = mysql_query(\"SELECT * FROM nieuws
WHERE id='$currentFile'\");
{
$titel=$row['titel'];
$text=$row['text'];
}
echo $titel;
echo $text;";
?>
$stringData = "<?
session_start();
$result2 = mysql_query(\"SELECT * FROM nieuws
WHERE id='$currentFile'\");
{
$titel=$row['titel'];
$text=$row['text'];
}
echo $titel;
echo $text;";
?>
Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /home/infur/public_html/insert.php on line 37
en dan hebben ze het over:
$titel=$row['titel'];
kan iemand me helpen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door thomas
$titel=$row\['titel'\];
$text=$row\['text'\];
Misschien dat je $ dan ook wel moet escapen.
Sowieso is 't gewoon geen handige manier zo.
function doen ofzo?
Of de data die uit die query komt opslaan in een array?
Ik weet niet precies wat je wil bereiken. Misschien kan je iets met een Of de data die uit die query komt opslaan in een array?
Turmin schreef op 26.11.2009 20:30:
Ik weet niet precies wat je wil bereiken. Misschien kan je iets met een function doen ofzo?
ik wil dat het bestand waar die var van hierboven staat die var in een php bestand zet dat lukt wel maar er worden delen weggelaten en verandert.
include doen?
Klopt. Maar wat wil je er nou precies mee bereiken dan en waarom zet je niet gewoon die code er normaal neer maar eerst via een var. Wat zou de meerwaarde moeten zijn? Misschien kan je iets met een Turmin schreef op 26.11.2009 20:52:
Klopt. Maar wat wil je er nou precies mee bereiken dan en waarom zet je niet gewoon die code er normaal neer maar eerst via een var. Wat zou de meerwaarde moeten zijn? Misschien kan je iets met een include doen?
ik wil ermee bereiken dat het nieuwe bestand zijn inhoud uit een database haalt. en ik zet het er zo in fwrite($fh, $stringData);
dus daarom die var
Dan kan je dus ook include gebruiken.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
//stringdata.php
<?
session_start();
{
$titel=$row['titel'];
$text=$row['text'];
}
echo $titel;
echo $text;
?>
<?
session_start();
{
$titel=$row['titel'];
$text=$row['text'];
}
echo $titel;
echo $text;
?>
en include("stringdata.php"); op de plek waar je 't wilt hebben.
Let er dan wel op dat je session_start eruit haalt, want die moet altijd bovenaan de pagina staan.
Heel erg bedankt je hebt me echt geholpen het includen is inderdaad veel beter het werkt nu perfect.
Wat is het nut (althans wat ze mij hebben gezegd)
Mocht je een map dieper in je root gaan kun je het ook doen met het wel bekende "../" maar als je meerdere mappen dieper zit is het soms een gevogel.
Dreampower schreef op 26.11.2009 22:30:
Mij is geleerd om het zo te includen:
Mocht je een map dieper in je root gaan kun je het ook doen met het wel bekende "../" maar als je meerdere mappen dieper zit is het soms een gevogel.
Als je gewoon weet dat je 't bestand in de zelfde map hebt is 't onzin. Tuurlijk kan je 't zo doen maar is niet perse nodig. Als je 't andere bestand heel ergens anders hebt staan kan 't wel handig zijn.
Was meer als notify voor andere, misschien dat er iemand wat aan heeft en extra (nuttige) info kan toch nooit kwaad toch ?