Waarom is phphulp zo populair
Komt dit door:
- eenvoud
- snelheid
- toeval
- professionaliteit
- ...??
Misschien een leuke voor de poll
vind ik.
Er loopt hier een leuk groepje mensen rond die op een vrij hoog niveau hun kennis kunnen en willen delen. Maar ook scripts of stukjes daarvan worden zonder problemen gedeelt.
In tegenstelling tot andere communities waar grote groepen mensen 'denken' dat ze op een hoog niveau zitten (wat vaak niet waar is) en dat zij daarom iedereen die op een 'lager' niveau zit mochen uitschelden. Er worden daar opmerkingen gemaakt over dingen die totaal niet met het scriptwerk te maken hebben... mensen worden gewezen op taalgebruik of er worden opmerkingen gemaakt over scriptwerk die niet onderbouwd worden (of kunnen worden). Je leert daar dus eigenlijk helemaal niks.
De enige voorwaarde voor nieuwelingen hier is dat ze zelf ook moeite & inzet tonen en bereid zijn tijd te investeren.
En de uitstraling. Persoonlijk vindt ik de phpbb forums veel te veel informatie bevatten en erg druk.
Boudewijn, dat is opzich geen punt... ik heb wel eens phpbb templates uit elkaar gesloopt tot een forum wat nog minder uitgebreid is dan deze.
Ja, daar heb jij weer een punt.
Maar idd, toegankelijkheid is belangrijk en je kan hier met 0 kennis ook je ei kwijt. Tis ook zo dat als je hier met code aankomt, niet aanleen het probleem word opgelost, maar ook verbeteringen worden aangedragen.
Ik kom hier voor mijn plezier en om dingen te leren. Tevens geeft het een goed gevoel als je iemand geholpen hebt en hij/zij reageert met:
"Geweldig het werkt, allen bedankt voor de snelle en profesionele hulp"
Dat is altijd leuk