Waarom OOP?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

25/07/2013 11:06:17
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben sinds een paar dagen begonnen met OOP in PHP.
Ik begrijp het redelijk goed. (Ik heb er eerder mee gewerkt in C#)

Alleen wat ik nooit begrepen heb, en nog steeds niet begrijp.

Waarom is het juist handig?
Wat is het voordeel van OOP in tegenstelling tot gewone functies?

Ik hoop dat iemand me dit uit kan leggen.

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 10:01:37

Reshad F

Reshad F

25/07/2013 12:45:07
Quote Anchor link
Je moet begrijpen dat OO je code niet beter maakt. Het zorgt er gewoon voor dat je betere code schrijft En wanneer je naar mijn mening ALTIJD OOP gebruikt ben je verkeerd bezig met programmeren. ( in php dan )

Ik denk dat je een goede balans moet weten te vinden voor jezelf wanneer functies te gebruiken en wanneer een class

Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

25/07/2013 13:33:14
Quote Anchor link
Even twee vragen over je reactie.

Reshad F op 25/07/2013 12:45:07:
1. Je moet begrijpen dat OO je code niet beter maakt. Het zorgt er gewoon voor dat je betere code schrijft.

2. Ik denk dat je een goede balans moet weten te vinden voor jezelf wanneer functies te gebruiken en wanneer een class

1. "Het maakt mijn code niet beter, maar ik schrijf wel betere code." Dat begrijp ik niet, kan je dat uitleggen?

2. php heb ik geleerd met functies, zonder classes, dus ik werk (nu nog) prettiger met functies. Dus ik zie eigenlijk het niet er niet van in wanneer je nou classes moet gebruiken.

Reshad F

Reshad F

25/07/2013 15:02:40
Quote Anchor link
1. Je code wordt niet beter als in de zin van het maakt niet uit of je handeling A in een OO manier doet of procedureel maar wanneer je OO gaat werken dan zorg je ervoor dat je code leesbaarder en duidelijker wordt maar tevens zorg je ervoor dat je verantwoordelijkheid van de codes die je schrijft kunt scheiden zodat je deze goed kan hergebruiken.

Over het nut van OO tsjah daar kan ik tig a4tjes vol over uitleggen maar wanneer je het zelf programmeert en snapt dan snap je wat de voordelen zijn vergeleken met functies alleen. Want als ik nu dit uit ga leggen en je weet niet wat OO precies inhoud dan zul je ook nooit begrijpen waar de nut ervan ligt. Mijn advies probeer het uit en zie waar het beter uitkomt om dit te gebruiken. want let op zoals ik boven al aangaf je moet de balans vinden om te beslissen wanneer je functie maakt of wanneer je een hele class maakt om OO te gaan werken.

Erwin H

Erwin H

25/07/2013 15:54:11
Quote Anchor link
Reshad F op 25/07/2013 12:45:07:
En wanneer je naar mijn mening ALTIJD OOP gebruikt ben je verkeerd bezig met programmeren. ( in php dan )

Waar slaat dat nou weer op? Dus jij vindt het beter om maar alles dubbel te doen? Het grote voordeel van OOP is dat nagenoeg al je code herbruikbaar is. Als je dus eens iets hebt gebouwd (en uitvoerig hebt getest) dan hoef je het nooit meer te doen. Om een voorbeeld te geven, ik heb in php 1 keer (niet meer) een database class (of beter set aan classes) geschreven. Sindsdien (2 jaar geleden), heb ik nooit meer uberhaupt gekeken naar hoe ik met een database moet omgaan. Maar jij vertelt me nu dat ik af en toe het toch maar wel moet gaan doen, omdat....?

Kul verhaal. Als je OOP goed beheerst en je code (lees classes) goed ontworpen en geschreven hebt, dan is alles wat je er daarna mee doet pure tijdswinst. Alles opnieuw opbouwen in procedurele code en opnieuw schrijven is zinloos (uitzonderingen daargelaten).

Kris Peeters

Kris Peeters

25/07/2013 16:38:55
Quote Anchor link
Een algemeen probleem met de vraag: "Waarom? ik zie er het nut niet van in"
is dat je vaak het nut pas ziet als het project groter wordt;
maar dat je altijd van klein naar groot gaat als je dingen aanleert.

Je passeert dus altijd een soort niemandsland, alwaar je met een voet in het oude en een voet in het nieuwe zit ... en niet echt begrijpt waar naartoe; laat staan waarom.

Michael Beers

Michael Beers

25/07/2013 16:51:12
Quote Anchor link
OOP heeft enkele voordelen:
- Herbruikbaarheid van code
- Structureel makkelijk aan te passen
- Enkele handige functies als de constructor

OOP heeft ook enkele nadelen:
- Oude projecten moeten vaak compleet herschreven worden
- Het uitdenken van je structuur kost tijd

De vraag waarom het handig is, is de vraag die je je bij elk nieuwe project moet afvragen. Het kan namelijk ook een overkill zijn als het slechts een klein project is
Gewijzigd op 25/07/2013 16:51:34 door Michael Beers

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/07/2013 21:07:00
Quote Anchor link
Tom Tom op 25/07/2013 11:06:17:
... Waarom is het juist handig? ...

Omdat het objecten zijn zoals in het dagelijks leven. Neem een auto. Ik hoef niet te weten wat er allemaal onder de motorkap gebeurd om er mee op pad te kunnen. welk kleur draadje is aangesloten op wat? interesseert me geen moer. Ik stap in, draai de sleutel om en rijd er mee weg.

Nu een class als PHPMailer of Swiftmailer zoals je wil.
Ik hoef niet te weten hoe die class mijn email in elkaar knutselt. Wat de juiste Mailheaders zijn interesseert me geen sier. Ik doe gewoon:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$mail
= new PHPMailer();
//........
$mail->Send();
?>

DAT is het voordeel van OOP.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.