Waarom stopt Chrome met silverlight, unity etc. te ondersteunen?
NPAPI is een of andere manier waardoor deze plugins, met uitzondering voor flash, werden ondersteund door Google Chrome. Maar nu ik laatst een silverlight applicatie opende, werkte deze niet. Ik heb toen veel zoekwerk moeten doen om de plugin alsnog draaiend te krijgen in Chrome. Na een tijdje kwam ik erachter dat ik deze plugin weer kon laten werken met NPAPI, onder chrome://flags
Dat was een of ander vaag scherm waar je dit weer aan moest zetten. Alsof Chrome die plugins niet wil.
Dat terwijl ik voor zowel mijn werk als voor school niet zonder silverlight kan. Omdat school en mijn werk een web app hebben in silverlight waar je bijv. je rooster kunt bekijken en je af kunt melden etc.
Waarom stopt Chrome met het ondersteunen van Silverlight, en Unity?
En waarom wordt flash dan weer niet verbannen? Omdat Youtube ook van Google is, en dat Youtube flash gebruikt?
Omdat Unity een gevaar is voor webGl (in ontwikkeling, vooral door google)
Omdat silverlight vooral in internet explorer populair is, en van Microsoft is?
Weg met Silverlight, weg met Flash, weg met DVD's, CD's, VHS en Atari game ROMs :-)
Snap je het idee? Je ontwikkelt een platform voor het web waarvan 90%+ van de servers op Linux draaien en je verwacht dat dit een succes word? Zorg dan, zoals Java dat het gewoon cross platform is.
Adobe Flash was goed in de tijd toen het nodig was, maar nu met html5 en css3 kan je al meer dan dat flash toe laat. Maar het grootste probleem met flash is dat het altijd out of date was. Lekken in de software werden maanden later gedicht. Zelfs kritische fouten. Software werd langzaam aan vernieuwt en hun dominante markt positie werd iedereen, niet alleen Google spuug zat. Dus zocht men naar andere alternatieven.
Het word nog steeds niet verbannen aangezien het gewoon compatibel is met elke O.S. die er nu is.
Zelfs Adobe is bezig om flash uit te faseren. Dat moet toch wel genoeg zeggen toch?
Waarom Google stop met het ondersteunen van Unity? Ik lig er niet wakker van, 3d browser content is vrijwel nutteloos in deze tijd. Alleen snelle computers kunnen dit renderen maar mensen doen liever dingen met hun telefoon en tablet. Deze kunnen bij lange na niet de performance geven die Unity & Webgl vragen. Hoewel het idee goed is, is het zo'n 10 jaar voor zijn tijd. Op dit moment, hoe lager de programmeer taal bij de CPU hoe beter en zal naar mijn idee altijd wel zo blijven.
Als jouw werk op legacy software draait, neem ik aan dat het tenminste jouw taak is om door te geven dat dit niet meer langer kan. Hoewel dit nu nog geen groot probleem is, als hier geen verandering in komt dan lopen jullie stuk voor stuk achter de problemen aan. Niet nu, maar de tijd dat Windows 7 uit gefaseerd word. En dat gebeurd sneller als dat het met XP ging. Nu zijn ze al bezig om alles naar Windows 10 te laten migreren, gratis en voor niets.
Kijk naar deze pagina, https://support.microsoft.com/en-us/lifecycle?C2=12905
Windows 10 support word nog geen eens genoemd. Je mag in Mac nog geen eens je favoriete browser gebruiken om support te krijgen voor Silverlight. Linux word nog geen eens genoemd. */sarcasm prima platform!*
Tijden veranderen, niet klagen en gewoon accepteren. Dit zijn de redenen waarom en een klein beetje mijn persoonlijke opinie.
Oh en, @An tje
E.T. op de Atari === Epic
Gewijzigd op 24/05/2015 18:01:50 door Johan K