Waarom werkt dit niet?

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:30:09
Anchor link
Dag iedereen

Dit is de opgave:
INSTRUCTIONS
Write a function called greetings.
It should take $name as a parameter.
The function should echos a string equal to "Greetings, " . $name . "!".

En dit is de code en nochtans werkt die niet...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html>
    <head>
        <title></title>
    </head>
    <body>
      <p>
    <?php
    function greetings($name = "Keke")
    {

echo "Greetings, " . $name . "!";
    }

?>

</p>
    </body>
</html>

Ik zie de fout echt niet, net zoals bij deze, waar we twee variabelen maken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<html>
    <head>
        <title></title>
    </head>
    <body>
      <p>
        <?php
     function aboutMe ($name="keke" , $age= 22) {
    print "Hello! My name is " . $name . " and I am " . $age . " years old." ;
    }

?>

</p>
    </body>
</html>

Codeblokken:
Gelieve voortaan code-tags om je code te plaatsen.

Wie helpt me even?

Bedankt!!
Gewijzigd op 01/06/2013 16:34:29 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 03:47:57

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 16:33:14
Anchor link
Inkoppertje: Roep de functie eens aan? Nu creëer je hem alleen nog maar, maar doe je er niks mee.

Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:34:00
Anchor link
Dat begrijp ik niet.
Kan je eens een voorbeeld geven?
Dank je.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 16:36:14
Anchor link
Een functie is bedoeld om een stuk code vaker uit te kunnen voeren. Een container van instructies dus, die je kan hergebruiken.

Je zult de functie dus aan moeten roepen met:
greetings(), of greetings("Pietje")

Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:37:26
Anchor link
Moet ik dan dan plaatse bij bijvoorbeeld echo?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 16:38:09
Anchor link
Na je functie natuurlijk dus. ;-)

Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:39:11
Anchor link
Nee, sorry, ik zie de fout echt niet :(

Toevoeging op 01/06/2013 16:41:12:

ik heb het resultaat maar hij zegt nog dat het fout is, dat ik mijn greetings geen naam gegeven heb...

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 16:42:16
Anchor link
Hoe roep je het dan aan, en wat gebeurt er?
Gewijzigd op 01/06/2013 16:43:10 door - Ariën -

Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:43:05
Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
    {

}

greetings()

Mijn resultaat is Greetings, Keke! Maar hij zegt nog dat het fout is!

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 16:43:47
Anchor link
Je mist de punt-komma aan het einde.

Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:45:54
Anchor link
hij blijft zeggen:
Did you give your greetings() function one parameter called $name?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 16:46:41
Anchor link
Dan geef je toch een naam mee?
Het staat er zelfs vrij duidelijk ;-)

Bijv: greetings("Pietje");

Lees anders dit eens door:
http://www.phptuts.nl/view/39/7/
Gewijzigd op 01/06/2013 16:47:48 door - Ariën -

Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:48:29
Anchor link
Dan doet zegt ie nog steeds hetzelfde...
Grr, hier word ik wel gek van!
dit is een oefening voor school en ik zit er al van 14 uur aan!

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 16:50:17
Anchor link
Lijkt me sterk, want je geeft toch echt en parameter op.

Misschien moet je een bepaalde naam invullen?
Ik weet niet wie of wat de melding 'Did you give your greetings() function one parameter called $name?' geeft?

En als je 14 uur aan functies zit te werken, dan lijkt het me zinnig om een goede tutorial te zoeken. In een half uur valt alles wel te leren over functies.
Zie ook de link die ik net gaf.
Gewijzigd op 01/06/2013 16:51:07 door - Ariën -

Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:51:37
Anchor link
Dat is via de site www.codeacademy.com
We moeten daar de cursus PHP zelfstandig doorlopen.
Deze oefening lijkt echt niet te lukken en ik weet echt niet wat ik fout doe.
Dit is mijn code nu:

<p>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
    {

}

greetings("keke");

?>

</p>

Shamrock Modelbouw

Shamrock Modelbouw

01/06/2013 16:54:36
Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?PHP
{

return "Greetings, " . $name . "!";
}

echo greetings("Keke");
?>

Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:56:27
Anchor link
Is aangepast en krijg nog steeds dezelfde foutmelding...

Shamrock Modelbouw

Shamrock Modelbouw

01/06/2013 16:59:42
Anchor link
Dan denk ik dat er iets anders fout is.

Dit zijn mijn resultaten met bovenstaande code:

echo greetings(); (Greetings, Keke!)
echo greetings("Keke"); (Greetings, Keke!)
echo greetings("Bert"); (Greetings, Bert!)

Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 17:01:01
Anchor link
Ik heb nog wat gepuzzeld en met onderstaande code kreeg ik te zien dat het juist is... Al begrijp ik er niks van waarom het met deze code wel werkt!

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?PHP
function greetings($name)
{

return "Greetings, " . $name . "!";
}

echo greetings($name="Keke");
?>

Toevoeging op 01/06/2013 17:02:39:

Maar ik heb nog een oefening waar ik totaal niet weet hoe ik eraan moet beginnen...
Dat is de laatste van de 70 die ik moet maken:
Create an array() with the names of your closest family and friends. The more names in your array, the more fun your game will be, so don't skimp!
After you've created your list, sort it and randomly select a name from the list. When you have your winning name, print it to the screen with authority so everyone knows how awesome the winner is.
Functions we'll use here: array(), sort(), count(), rand(), and strtoupper(). Play around with some of the other functions you've learned as well.

Dit is mijn code maar het lijkt weer niet te werken:
?php
// Create an array and push on the names
// of your closest family and friends
$names = array("d","l","mama","papa");
// Sort the list
sort($names);
// Randomly select a winner!
rand(2,1)
// Print the winner's name in ALL CAPS
print ($names)
?>

Toevoeging op 01/06/2013 17:07:49:

kan iemand me daarmee op weg helpen aub?
Gewijzigd op 01/06/2013 17:03:50 door Keke Vermielen

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 17:17:17
Anchor link
Op welk punt werkt het niet?
- Ik zie wel dat je PHP-start-tag al fout is
- en dat je punt-komma's mist
- en dat je $names niet zomaar kan echo'en omdat het een array is.
- en dat je niks met je rand() functie doet.
Gewijzigd op 01/06/2013 17:19:22 door - Ariën -

Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 17:20:18
Anchor link
Ik had ondertussen zelf ook wat fouten gezien en heb de code aangepast naar dit

<html>
<p>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    // Create an array and push on the names
    // of your closest family and friends

$names = array("d","l","mama","papa");
    // Sort the list
    sort($names);
    // Randomly select a winner!
    $winner= rand($names,2);
       // Print the winner's name in ALL CAPS
    print ($winner);
    ?>

</p>
</html>

Toch wil het nog niet werken, de site geeft de foutcode: Did you remember to use array_push() in your code? En geen idee waar het over gaat. Sorry, ik ben hier echt een leek in en wil gewoon de verplichtingen van school nakomen! Alvast bedankt voor jullie hulp!

Pagina: 1 2 3 volgende »

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.