Waarschuwing bij verlaten pagina ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Henk PHP

Henk PHP

05/01/2010 17:10:00
Quote Anchor link
Ik snap niet precies wat je nu wilt.

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 13:46:25

Leon

Leon

05/01/2010 17:40:00
Quote Anchor link
@Hipska, excuses voor mijn woorden, ik had geen idee dat er browsers waren die dat uit zichzelf deden, ik dacht dat je het sarcastisch bedoelde. Nogmaals Excuses.
@Jonathan, Bedankt voor de code, ik ga het nu even proberen!

Edit:

@ Jonathan. De code werkt, maar nu is er nog 1 héél klein dingetje: hij blijft de melding geven wanneer het formulier al verzonden is (je krijgt daar een melding van) en dan weer gewoon naar een andere pagina probeert te gaan... Er zal wel weer een simpele functie zijn om dat op te lossen maar ik heb totaal geen verstand van JS... iemand nog een idee om dat nog op te lossen? Dan werkt het namelijk helemaal...

@henk
Henk schreef op 05.01.2010 17:10:
Ik snap niet precies wat je nu wilt.

Ik ben bezig met een inschrijfformulier, maar nou wil ik ervoor zorgen dat je de pagina niet 'per ongeluk' kan sluiten, hoe vergezocht dat dan ook mag klinken. Daarom wil een foutmelding als je dat wel doet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leon

Henk PHP

Henk PHP

05/01/2010 18:45:00
Quote Anchor link
@Leon

Heb je in je form wel onsubmit="sendForm();" staan?

Leon

Leon

05/01/2010 19:03:00
Quote Anchor link
@Henk
Ik heb dat er gewoon instaan, maar het heeft misschien te maken met als de Form Action is uitgevoerd dat ik de js niet goed meer toevoeg... kan het zijn dat ik de JS moet echoën samen met het bericht dat het inschrijfformulier verzonden is. Al is het wel zo dat ik de JS boven de pagina heb en niet in een if of else... Gewoon helemaal bovenaan... Iemand nog suggesties?

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

05/01/2010 19:19:00
Quote Anchor link
lol wat een ongelovelijk grappig topic. eerst zegt de grapjas geen js te willen gebruiken, dan komt hij aankakken met een sollution van iemand. rara, javascript. haha. En dan nog de opmerkingen die php willen gebruiken. newsflash: php is server side. verbinding is er NIET zodra de html pagina gedownload is *ja inderdaad je download websites, niks is live, laat je niet bedriegen*

Ontopic dan maar...

onbeforeunload, me een confirm. Check ook de toetscombinaties, zodat je ook ctrl+w, alt+f4, etc kan opvangen... en ofc, een <noscript> sectie.

Leon

Leon

05/01/2010 19:26:00
Quote Anchor link
@ Wesley
Ik heb nooit gezegt geen JS te gaan gebruiken, ik heb gezegd dat als het met PHP ook werkt ik dat ging gebruiken, blijkt achteraf niet te kunnen, sorry hoor. Ik zit toch op dit forum om ook wat bij te leren? Asside,
Als ik <noscript></noscript> neerzet in de echo van de melding dat het gelukt is, zou 'ie het moeten doen?
Edit:
Dat werkt dus niet...

Leon

Leon

05/01/2010 21:09:00
Quote Anchor link
Iemand nog een idee om te zorgen dat hij de JS gaat negeren zodra er op Submit geklikt is?

Henk PHP

Henk PHP

05/01/2010 21:11:00
Quote Anchor link
Geef eens je wat je tot nu toe hebt.

Leon

Leon

05/01/2010 21:15:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<?
<script type="text/javascript">
           UNLOAD_MSG = 'Als u de pagina afsluit gaan de ingevulde gegevens verloren zonder verzonden te worden. Weet u dit zeker?';
        SHOW_UNLOAD_MSG = true;

function
doBeforeUnload() {
            if (window.event) {
                window.event.returnValue = UNLOAD_MSG;
            }
else {
                return UNLOAD_MSG;
            }
        }

function
sendForm() {
            if (window.body) {
                window.body.onbeforeunload = null;
            }
else {
                window.onbeforeunload = null;
            }
        }

if (window.body) {
            window.body.onbeforeunload = doBeforeUnload;
        }
else {
            window.onbeforeunload = doBeforeUnload;
        }

</script>

#PHP Afsluiten (voor het gemak maar ff weggelaten)

# Controleren of het formulier verzonden is.
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
 {
        # Hier alle $sleutels en dat soort dingen

# Hier de INSERT voor de Database ( het blijft een formulier he? )      
        echo 'Inschrijvingsformulier verzonden!';
 }

else

{
# En hier weer...
<form action="?p=inschrijven" method="post" onsubmit="sendForm();">
  # Form met alle Input's en dat soort dingen
</form>

?>

Edit:
Het duurde even maar hier is hij
Iemand die nog iets weet?

Leon

Leon

05/01/2010 22:42:00
Quote Anchor link
Hallo?

05/01/2010 22:49:00
Quote Anchor link
Leon schreef op 05.01.2010 22:42:
Hallo?

Goedenavond.

- SanThe -

- SanThe -

05/01/2010 22:50:00
Quote Anchor link
Gelieve Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Leon

Leon

05/01/2010 23:06:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 05.01.2010 22:50:
Gelieve Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Allemaal leuk en aardig, maar ik zou het best fijn vinden als er gereageerd word op een topic, en gezien het feit dat Editen niet zorgt dat mensen het topic opvalt... En bumpen is volgens mij alleen als je 2 berichten gaat sturen die makkelijk in 1 hadden gekunt; iets wat hierbij GEEN zin heeft

05/01/2010 23:10:00
Quote Anchor link
Leon schreef op 05.01.2010 23:06:
SanThe schreef op 05.01.2010 22:50:
Gelieve Niet Bumpen:

SanThe.

Allemaal leuk en aardig, maar ik zou het best fijn vinden als er gereageerd word op een topic, en gezien het feit dat Editen niet zorgt dat mensen het topic opvalt... En bumpen is volgens mij alleen als je 2 berichten gaat sturen die makkelijk in 1 hadden gekunt; iets wat hierbij GEEN zin heeft

Nee, bumpen gaat er juist over dat je zorgt dat het topic opvalt. Nogal arrogant hé, het is gewoon voordringen.

Leon

Leon

05/01/2010 23:12:00
Quote Anchor link
Voordringen is als je nog niet geweest bent, en dit was iets wat al vergeten was

05/01/2010 23:16:00
Quote Anchor link
Leon schreef op 05.01.2010 23:12:
Voordringen is als je nog niet geweest bent, en dit was iets wat al vergeten was

Jij bent echt een arrogant kut kereltje hé.
Je moet gewoon lekker wachten tot dat er iemand je komt helpen of dat er 24 uur verstreken is.
Als je bumpt zorg je ervoor dat je topic bij de 'Laatste forum berichten' bovenaan komt te staan, terwijl daar best onderaan nog een topic kan staan van iemand die nog geen hulp heeft gehad. Je dringt dan dus voor.
Ook is het hier phphulp, het is geen php-afhaal-chinees-ik-wordt-hier-bedient.

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

06/01/2010 13:03:00
Quote Anchor link
Amen @ Piet hein.

En ik heb daar aan toe te voegen dat je WEL zei dat je liever geen js wou gebruiken. en het <noscript> is html, waarin je zet wat de mensen zien als ze GEEN js hebben. dus de instructies, hoe ze js aanzetten oid. en ja het is phphulp, je kan hier van leren, maar dat doe je niet door een grote bek te geven op een reactie die je daad werkelijk kan helpen. en jou code te zien, heb je nog flink wat te leren.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.