Wachtwoord hashen
bedankt, het resultaat is wel helaas nog steeds een wit scherm :)
Je wordt dus gedwongen OOP toe te passen.
Naar mijn idee moet hetzelfde met PHP, zodra je mogelijkheden aan gaat bieden wordt ervoor gekozen.
PHP raadt af om global variables te gebruiken en moeten worden gecontrolleerd.
Oke, dus wat wordt er geleerd op scholen?
"Gebruik $_POST['foo'] om een veld uit te lezen"
Fout... lever een method / class aan die POST data afvangt en laat ze dat gebruiken.
Of ze nu $_POST['foo'] gebruiken of $post->read('foo'); ze weten toch al niet wat ze doen.
Het is gewoon een moment van omslaan van leer methodiek. Want ik lees zovak; "Ik heb nog een scriptje liggen". Ik dacht letterlijk op die manier, FOUT!
Je moet natuurlijk geen scripts kopen of gebruiken maar gewoon begrijpen wat je doet op een overzichtelijke manier.
Het MVC model zal t.a.t toegepast moeten worden. HTML en PHP moet gescheiden worden/zijn.
Who's with me! ;D haha
Je hebt gelijk, alleen is er nog een lange weg te gaan als een onlogische if/else-structuur bij fouten eindigt in een print('<script>'). Misschien stapje bij beetje eerst dit probleem aanpakken met wat functies; dat is een goede opmaat voor het echte werk met klassen.
Gewijzigd op 10/03/2015 15:05:28 door Ward van der Put
C is ook ooit begonnen zonder OOP hoor en C# is daar een afgeleide van. Maar je hebt wel een punt: in meer en meer talen wordt OOP opgelegd. Het probleem zit natuurlijk ook een beetje in de oudheid van de programmeertalen. Als PHP nu alle procedureel er uit gooit dan werkt de helft (of meer?) van alle websites niet meer. Ik vindt dat PHP tevens niet strikt genoeg is. Zo zou je variabelen altijd moeten declareren met een keyword dat de type aanduid zoals char, int, bool etc. Ik noem dan nog maar één voorbeeld van zaken die beter zouden kunnen...
Misschien wordt het tijd voor een PHP++ of een PHP# ?
De discussie over classes en OOP is erg interessant, maar kunnen we daar anders geen nieuw topic aan besteden? We kunnen ons beter richten op de problemen die de topicstarter heeft.