Wachtwoorden coderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »
Allovich von Beerrenburg

Allovich von Beerrenburg

06/01/2008 20:37:00
Quote Anchor link
Het probleem is dat ik wil dat wachtwoorden gecodeerd worden in de database, dit lukt me echter niet. Ik heb in het script het volgende al geprobeert:

$wachtwoord = encrypt($_POST["wachtwoord"]);
$cwachtwoord = encrypt($_POST["cwachtwoord"]);

Als ik vervolgens probeer een account aan te maken en een wachtwoord invul dan krijg ik het volgende: Fatal error: Call to undefined function: encrypt()
En als ik de encrypt() weghaal dan functioneert wel alles na behoren maar dan zie ik in de database nog het gewone wachtwoord en deze is niet gecodeerd zoals ik het wil hebben.

Voorbeeld: Ik vul het wachtwoord Gf95aS in op registreren.php en dan zie ik in de database onder wachtwoord nog het wachtwoord Gf95aS staan. Dit wil ik dus gecodeerd hebben. Wie weet hoe ik dit kan veranderen, ik weet namelijk wel dat het mogelijk is en die encrypt() leek me ook goed.

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 21:46:21

- SanThe -

- SanThe -

06/01/2008 20:42:00
Quote Anchor link
Gebruik MD5() (32 chars) of SHA1() (40 chars).

Allovich von Beerrenburg

Allovich von Beerrenburg

06/01/2008 20:44:00
Quote Anchor link
Ook iets voor 100chars?

- SanThe -

- SanThe -

06/01/2008 20:46:00
Quote Anchor link
Vind je het niet genoeg?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/01/2008 20:47:00
Quote Anchor link
Ja hoor:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
    $str
= 'ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890'; // maak hier 100 van
    echo str_shuffle ($str);
?>

Allovich von Beerrenburg

Allovich von Beerrenburg

06/01/2008 20:52:00
Quote Anchor link
Ok bedankt :)

Martijn B

Martijn B

06/01/2008 20:55:00
Quote Anchor link
allo schreef op 06.01.2008 20:44:
Ook iets voor 100chars?

Nee, als je SHA1 gebruikt wordt het resultaat 40 tekens.

Met SHA1 kun je van diverse soorten teksten een samenvatting maken.
Deze samenvatting is dan 40 tekens lang.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/01/2008 20:57:00
Quote Anchor link
@ allo: die van mij was niet serieus bedoeld hoor. Gebruik gewoon SHA1, da's veilig genoeg voor kleine sites.

Allovich von Beerrenburg

Allovich von Beerrenburg

06/01/2008 20:58:00
Quote Anchor link
Jan, ik heb die van jou ook niet gebruikt hoor.
40 lijkt me ook wel genoeg voor nu ;)

Martijn B

Martijn B

06/01/2008 21:01:00
Quote Anchor link
Enig idee hoeveel verschillende samenvattingen (hashes genaamd) je kunt maken met 40 tekens...

36^40

Das heel veel...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/01/2008 21:09:00
Quote Anchor link
1,7868991024601705453143247728944e+62
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Martijn B

Martijn B

06/01/2008 21:18:00
Quote Anchor link
Ik heb hier een 1 met 60 nullen.

Jan zal wel een 64bit pc hebben ;D

Kalle P

Kalle P

06/01/2008 22:09:00
Quote Anchor link
Ik snap niet waarom mensen zich altijd zo druk maken over dit. Het is 999999 van de 10 keer (ja echt) belangrijker dat iemand een sterk wachtwoord invoerd. Daar kan je veel beter functionaliteit voor inbouwen dan voor een hash. Die je zo kan brute forcen als ie niet sterk is.

Goede functionaliteit:
*langer dan 6 tekens
*min 1 hoofdletter
*min 1 cijfer

Dan maakt het weinig uit of je md5 of sha1 gebruikt.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/01/2008 22:21:00

Kalle P

Kalle P

06/01/2008 22:44:00
Quote Anchor link
@Jan
30 op basis waarvan
60, 90 op wat ?

Als je je zo drukt maakt over veilig coderen, salts en hashen kan je beter functionaliteit inbouwen om überhaupt een wachtwoord te accepteren dan te laten zien hoe sterk een password is.

Een strength tester is leuk, maar meer is het ook niet. Je kan het gebruiken als leukigheidje als je de gebruiker teruggeeft dat de sterkte van het wachtwoord niet goed genoeg is.

Tenzij je er niet zoveel omgeeft en het bij de gebruiker wil leggen, dan is het aardig om te gebruiken maar dan kom ik terug op waarmee ik deze post startte: dit is gigantisch onduidelijk. Doe het adhv balkje van 100px breed ofzo met rood (links / slap) en groen (rechts / sterk).

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.