Wake on Lan
Vincent Huisman
18/10/2011 14:22:17Hallo,
Ik wil graag mijn pc werkend krijgen met Wake on Lan. Dit lukt momenteel alleen wanneer de pc net uit is, ik denk dat het is omdat er dan nog stroom in zit.
Ik heb een Gigabyte 770TA UD3, zonder een extra netwerk kaart.
Nu zie ik in de manual staan:
Naar mijn idee moet het dus wel kunnen.
Ik gebruik het programmatje WOL - Magic Packet Sender, maar ook een online tool geeft het zelfde resultaat. Het ligt dus niet aan het tooltje.
Iemand enig idee hoe ik het wel goed werkend krijg?
Ik heb ook goed ge-port-forward
Ik wil graag mijn pc werkend krijgen met Wake on Lan. Dit lukt momenteel alleen wanneer de pc net uit is, ik denk dat het is omdat er dan nog stroom in zit.
Ik heb een Gigabyte 770TA UD3, zonder een extra netwerk kaart.
Nu zie ik in de manual staan:
Quote:
BronEuP Support
Determines whether to let the system consume less than 1W power in S5 (shutdown) state. (Default: Disabled) Note: When this item is set to Enabled, the following four functions will become unavailable: PME event wake up, power on by mouse, power on by keyboard, and wake on LAN.
Determines whether to let the system consume less than 1W power in S5 (shutdown) state. (Default: Disabled) Note: When this item is set to Enabled, the following four functions will become unavailable: PME event wake up, power on by mouse, power on by keyboard, and wake on LAN.
Naar mijn idee moet het dus wel kunnen.
Ik gebruik het programmatje WOL - Magic Packet Sender, maar ook een online tool geeft het zelfde resultaat. Het ligt dus niet aan het tooltje.
Iemand enig idee hoe ik het wel goed werkend krijg?
Ik heb ook goed ge-port-forward
Gewijzigd op 18/10/2011 14:25:55 door Vincent Huisman
PHP hulp
27/11/2024 17:31:16Jens erd
18/10/2011 19:18:35Meestal moet je dit instellen in de BIOS. bij het opstarten even de BIOS openen en dan zou het ergens moeten staan. Althans, dat staat er bij mij wel.
Vincent Huisman
18/10/2011 21:18:21Vincent Huisman
18/10/2011 21:41:02Vincent Huisman
20/10/2011 18:16:58- SanThe -
20/10/2011 19:33:09Jens erd
21/10/2011 22:41:35Het is ook via windows in te stellen, ik heb even een screenshot gemaakt;
Je zult even bij dit scherm moeten geraken en dan een vinkje plaatsen. ik zal morgen eensch kijken of ik het in mijn bios kan terugvinden..
Je zult even bij dit scherm moeten geraken en dan een vinkje plaatsen. ik zal morgen eensch kijken of ik het in mijn bios kan terugvinden..
Bram Boos
22/10/2011 00:55:57Als je je pc uit hebt, blijft dan op je switch/modem/router het lampje van jouw lan-kabel wel branden of gaat die dan ook uit? Hiermee kun je kijken of er spanning op je moederbord blijft.