WAMPserver en risico

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nazir Shah

Nazir Shah

09/11/2010 16:33:22
Quote Anchor link
Goededag,

Ik overweg om PHP m.b.v WAMPserver te gaan leren/experimenteren met die PHP-voobeelden her en der. Hiervoor moet ik eerst vertrouw hebben erin dat dit(het gratis downloaden van dit pakket/programma van www.wampserver.com) geen conflicten/problemen zal veroorzaken met mijn Windows XP en de andere programma's op mijn PC. Vandaar mijn vragen:

1. Zal het geen conflicten veroorzaken, zover bekend bij u, en als er conflicten zijn, dan kan ik het makkelijk verwijderen(WAMPserverpakket) via Software-keuze, zonder verdere consequenties/problemen?

2. Ik heb M.S. WORD op mijn PC en hiermee kan ik de eenvoudige programmaatjes/scripts schrijven, maar ik heb op Internet gelezen dat DreamWeaver ook een goed programma is voor PHP-codes-schrijven/-scripts. Heb ik dan dit DreamWeaver echt nodig in mijn geval of kan ik gewoon met WORD ook experimenteren met WAMP? Zo ja echt nodig, dan van welke site kan ik het(DreamWeaver) beste gratis downloaden en dan in welke directory op mijn C: schijf kan ik het beste installeren zodat het goed gaat werken met WAMP.

Dank u.

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 19:49:53

Jasper DS

Jasper DS

09/11/2010 16:45:34
Quote Anchor link
er zijn geen problemen met wampp en geen dreamweaver gebruiken maar een gewone editor zoals notepad++

Jordi Kroon

Jordi Kroon

09/11/2010 16:47:42
Quote Anchor link
wat jasper zegt gebruik notepad++

veeel handiger en je ziet daardoor je fouten beter

als een code via ms word achter elkaar word gezet is dit heel iritant te lezen
notepad++ maakt hier netjes een lijstje van

verder gebruik ik geen wampp server maar xampp server daar ben ik het meest tevreden over

Jasper DS

Jasper DS

09/11/2010 16:48:51
Quote Anchor link
is xampp en wampp niet bijna hetzelfde?
ik gebruik ook xampp
Gewijzigd op 09/11/2010 16:49:16 door Jasper DS

Teun Hesseling

Teun Hesseling

09/11/2010 16:50:50
Quote Anchor link
wamp is goed gebruik ik zelf ook , volg de stappen en installeer het , een gebruiksnaam en wachtwoord is niet nodig dat word automatisch root. vervolgens moet je script in de www map doen C:\wamp\www\. achja en discussie over dreamweaver wel of niet kan eindeloos door gaan , gewoon gebruiken wat je zelf het prettigst vind.

Jordi Kroon

Jordi Kroon

09/11/2010 16:51:27
Quote Anchor link
xampp is wat makkelijker

je kan daarbij via een menu aankiezen welke services je wilt starten
zonder daarbij de bats aanmoeten klikken

je hebt daarbij

apache
mysql
filezilla server
mail ( ken niet uit mijn hoofd hoe het heet )

evt kun je nog tomcat addon invoegen maar ik weet persoonlijk niet waar het voor dient

iemand anders die dat weet

Toevoeging op 09/11/2010 16:52:05:

Teun Hesseling op 09/11/2010 16:50:50:
wamp is goed gebruik ik zelf ook , volg de stappen en installeer het , een gebruiksnaam en wachtwoord is niet nodig dat word automatisch root. vervolgens moet je script in de www map doen C:\wamp\www\. achja en discussie over dreamweaver wel of niet kan eindeloos door gaan , gewoon gebruiken wat je zelf het prettigst vind.

precies ja dat is het beste

Wouter J

Wouter J

09/11/2010 17:05:34
Quote Anchor link
1) Wamp server is gewoon goed en levert geen extra problemen op. Alleen met Skype. Daar moet je bij extra>instellingen>geavanceerd>verbinding de knop Gebruik poort 80 en 443 als alternatief voor inkomende berichten.

2) Je hebt niet perse dreamweaver nodig, dit is slechts een te dure editor. Word is ook niet handig om codes in te typen, het kan wel eens omgebogen worden.
Het beste is gewoon een editor of kladblok. Bij editors heb je heel veel soorten, je moet er gewoon wat uitproberen en kiezen welke jij het beste vind. Je kan dan denken aan Notepad++, Aptana, InType.

Wamp is inderdaad wat je minimaal nodig hebt:
Windows
Apache
MySQL
PHP

Dat installeert hij op je computer. Voor de mac heb je Mamp. Je kan ook zelf deze 3 dingen op je computer installeren, zelfde effect.

Nazir Shah

Nazir Shah

09/11/2010 17:17:03
Quote Anchor link
Wat mij betreft kan deze topic afgesloten worden, want ik heb al genoeg informatie gehad van jullie, en ik ga ervan uit dit betrouwbaar is! Dank jullie, en tot volgende topic.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.