Wanneer database aanmaken/checken
Dit kan ik gaan doen in mijn startpagina genaamd index.php
Wanneer de database niet bestaat, dan maak ik deze aan.
Nu bedenk ik me dat deze check dus elke keer zal worden uitgevoerd wanneer index.php zal worden opgeroepen door een gebruiker.
Mijn vraag is:
Hoe doen jullie dit eigenlijk?
- Voeren jullie deze check iedere keer uit?
- Maak je de database alvast aan, en voer je dus helemaal geen check uit?
- Is hiervoor een beter moment beschikbaar dan index.php?
Wat is hier good coding practice?
Alvast bedankt...
iets van:
IF EXISTS DATABASE databasenaam
weet het niet zeker :/ even uitzoeken op mysql.com :)
Quote:
- Voeren jullie deze check iedere keer uit?
Er wordt een verbinding met de database gemaakt en daarbij wordt gecontroleerd of dit is gelukt. Wanneer de database niet bestaat, zal het dus mislukken.
Quote:
- Maak je de database alvast aan, en voer je dus helemaal geen check uit?
Wanneer het systeem wordt geinstalleerd maak ik met het handje de database aan. Is zinloos om de database automatisch aan te maken wanneer deze niet bestaat, aanmaken doe je slechts 1x, het script gebruiken misschien wel miljoenen keren. Er wordt uiteraard gecontroleerd of er een verbinding met de database is.
Quote:
- Is hiervoor een beter moment beschikbaar dan index.php?
Ja, met de hand aanmaken wanneer je het systeem installeert. Uiteraard kun je ook een installatie-script schrijven dat je eenmalig gebruikt. Na gebruik moet je deze wel weer verwijderen, mocht hier een fout in zitten, kan het door anderen worden misbruikt.
wat frank al zei, hierna maak je steeds een verbinding met de gemaakte database. Hierin kan je een check zetten om te kijken of de verbinding wel is gelukt, en zoniet, waar het fout is gegaan.
Ik maak een installatie script om de database te maken.
Bedankt voor info en link....