Wanneer wordt sessie cookie weggeschreven?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Ellen P

Ellen P

16/12/2010 09:37:52
Quote Anchor link
Weet iemand wanneer de cookie met sessieID die veroorzaakt wordt door session_start weggeschreven wordt?
Ik krijg de indruk dat dit is aan het einde van het script waar de aanroep session_start() in staat.
Maar ik kan het niet helemaal helder krijgen.

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 16:54:54

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 09:41:45
Quote Anchor link
Ik denk zodra session_start() wordt aangeroepen. Waarom wil je dit precies weten?

(Ik vraag me eigenlijk af of een sessie cookie ALTIJD kan worden weggeschreven. Bijvoorbeeld als iemand z'n browser zo heeft ingesteld dat deze geen cookies accepteert...)

John D

John D

16/12/2010 10:00:34
Quote Anchor link
@Ozzie
Een cookie staat op de client, dus bij de gebruiker. Wordt geinitieerd met de functie setcookie: setcookie(name, value, expire, path, domain);
Een sessie staat op de server en is geen cookie. Een sessie wordt geinitieerd met session_start() en dit is dus geen cookie.

Ellen P

Ellen P

16/12/2010 10:02:34
Quote Anchor link
@ozzie PHP
Omdat ik bij eindigen van de sessie de rommel op wil ruimen.

Dat probeer ik met onderstaande opdrachten :
$_SESSION = array();
session_destroy();
if( isset($_COOKIE[session_name()]) ) {
//setcookie(session_name(),'',time()-42000,'/');
}

Maar ik krijg foutmeldingen dat de header al verzonden is voor de setcookie regel.
Dat ik die kan krijgen snap ik. Wat ik niet snap is dat ik die foutmelding bij een 1e run van het programma niet krijg. Nadat ik het 2 of meer keren achter elkaar run, krijg ik die foutmelding wel.

Daardoor krijg ik het idee dat het te maken heeft met het moment dat de cookie weggeschreven wordt.

En wat ik moet doen met browsers die geen cookies accepteert weet ik niet. Dan kan ik geen sessie onderhouden lijkt mij. Want dan is er geen herkenningsteken aan de kant van de browser.

Toevoeging op 16/12/2010 10:05:06:

Session_start() maakt een cookie met het sessie_Id aan. Anders weet kan de server toch nooit weten wie je bent? Maak maar eens een php script met alleen die functie. Ik zie dan in de browser de cookie met sessie_is

John D

John D

16/12/2010 10:11:16
Quote Anchor link
@Ellen
session_start() heeft niets met cookies te maken, sessions_start() opent een sessie bestand op de server en daarin kan je ook gegevens van pagina naar pagina transporteren.
Gewijzigd op 16/12/2010 10:13:28 door John D

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 10:13:19
Quote Anchor link
@John D: ja maar als je zegt session_start wordt er toch automatisch een cookie geplaatst? Anders herkent de server de browser niet. Maar wat nu als mensen hun browser zo instellen dat deze geen cookies herkent?

@Ellen: ik eindig m'n sessie zo:

$_SESSION = array();
session_destroy();
session_start();
session_regenerate_id();

Ellen P

Ellen P

16/12/2010 10:16:58
Quote Anchor link
@Ozzie PHP
Waarom open je na afsluiten op het einde weer een nieuwe sessie?
(Cookie met sessie-ID kun je gewoon zien in je browser trouwens.)

Ik zoek dus nog steeds iemand die exact weet wanneer die cookie geplaatst wordt.
Gewijzigd op 16/12/2010 10:20:04 door Ellen P

John D

John D

16/12/2010 10:23:07
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/12/2010 10:13:19:
@John D: ja maar als je zegt session_start wordt er toch automatisch een cookie
@Ozzie, klopt maar dat is niet waar Ellen mee bezig is, lees haar tekst en dan zie je dat ze cookie en session door elkaar haalt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 10:30:32
Quote Anchor link
@John: oke, session_start() schrijft dus automatisch een cookie weg, maar wat als de gebruiker cookies geblokkeerd heeft? (of zijn sessie cookies daar van uitgezonderd?)

Ellen P

Ellen P

16/12/2010 10:32:06
Quote Anchor link
@John D. Wat haal ik door elkaar?
Wanneer ik een programma maak waarin alleen session_start() staat. Ik krijg dan een cookie onder de naam SESSID. (Naam kun je trouwens wijzigen met PHP-functies). In die Cookie staat het sessie-id.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 10:33:23
Quote Anchor link
@Ellen: mijn manier start inderdaad weer een nieuwe sessie, maar die is dan leeg en het sessie id wordt ook meteen gewijzigd (ook in de cookie).

TJVB tvb

TJVB tvb

16/12/2010 10:34:20
Quote Anchor link
Ellen, waarom wil je dat cookie uitlezen?
Je kunt met: session_id het sessie id ophalen/instellen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 10:35:18
Quote Anchor link
Volgens mij wil ze 'm niet uitlezen, maar deactiveren.

Ellen P

Ellen P

16/12/2010 10:43:04
Quote Anchor link
Ik wil iemand uitloggen, dus alles van de sessie verwijderen, deactiveren en rommel opruimen.

Maar in ieder geval graag antwoord op de vraag, wanneer wordt die cookie geplaatst. ? Exact wanneer.
Gewijzigd op 16/12/2010 10:44:29 door Ellen P

TJVB tvb

TJVB tvb

16/12/2010 10:43:51
Quote Anchor link
Ik denk dat je dan het beste gewoon naar session_destroy kunt kijken.

Ellen P

Ellen P

16/12/2010 10:45:32
Quote Anchor link
session_destroy verwijdert of deactiveert de cookie niet, en daar heb ik dus geen problemen mee.

Ik wil feitelijk graag weten wanneer die cookie geplaatst wordt. Ik krijg namelijk de indruk dat dit is aan het einde van een schript waarin sessie_start staat. Maar weet niet hoe ik dit zou moeten testen.
Gewijzigd op 16/12/2010 10:47:03 door Ellen P

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 10:47:44
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/12/2010 10:33:23:
@Ellen: mijn manier start inderdaad weer een nieuwe sessie, maar die is dan leeg en het sessie id wordt ook meteen gewijzigd (ook in de cookie).

Alles van de cookie wordt hierdoor dus opgeruimd.

(Ben nog steeds benieuwd wat er gebeurt als iemand bewust cookies blokkeert overigens. Worden sessie cookies uitgezonderd?)

Ellen P

Ellen P

16/12/2010 10:49:44
Quote Anchor link
@ozzie,
Heb ik getest wanneer je cookies blokkeert, dan werkt je sessie_id niet, en kun je geen sessie opbouwen die herkent wordt. Dus is het mij volkomen onduidelijk hoe je dan een applicatie zou kunnen draaien die uit meerdere scripts bestaat.

John D

John D

16/12/2010 10:51:08
Quote Anchor link
Ellen P op 16/12/2010 10:43:04:
Maar in ieder geval graag antwoord op de vraag, wanneer wordt die cookie geplaatst. ? Exact wanneer.
Ik neem aan direct bij session_start() wordt het cookie met het sessionid geschreven. Voor het opruimen check dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
If you want to delete a session cookie, you can do it with this code:

<?php
  session_start();

// many code

$sessionName = session_name();
  $sessionCookie = session_get_cookie_params();

session_destroy();

setcookie($sessionName, false, $sessionCookie['lifetime'], $sessionCookie['path'], $sessionCookie['domain'], $sessionCookie['secure']);
 ?>

This works also well if the session cookie params or the session name were changed.

TJVB tvb

TJVB tvb

16/12/2010 10:56:22
Quote Anchor link
Je doet session_start, die maakt een cookie aan wat mee gaat in de header van het response.
Dit wordt in de browser gezet worden als de response ontvangen is. En stuurt de browser met de volgende request mee.

Je sessie kunnen ook werken zonder cookies, dan moet het via de url meegegeven worden. Dit wordt vaak niet toegestaan.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 11:05:34
Quote Anchor link
Hoe kan ik in IE8 cookies blokkeren? Ik heb net het beveiligingsniveau op z'n allerhoogst ingesteld, maar sessie werkte nog steeds :-s

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.