Wanneer wordt sessie cookie weggeschreven?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Ellen P

Ellen P

16/12/2010 09:37:52
Quote Anchor link
Weet iemand wanneer de cookie met sessieID die veroorzaakt wordt door session_start weggeschreven wordt?
Ik krijg de indruk dat dit is aan het einde van het script waar de aanroep session_start() in staat.
Maar ik kan het niet helemaal helder krijgen.

PHP hulp

PHP hulp

13/01/2025 10:53:45

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 09:41:45
Quote Anchor link
Ik denk zodra session_start() wordt aangeroepen. Waarom wil je dit precies weten?

(Ik vraag me eigenlijk af of een sessie cookie ALTIJD kan worden weggeschreven. Bijvoorbeeld als iemand z'n browser zo heeft ingesteld dat deze geen cookies accepteert...)

John D

John D

16/12/2010 10:00:34
Quote Anchor link
@Ozzie
Een cookie staat op de client, dus bij de gebruiker. Wordt geinitieerd met de functie setcookie: setcookie(name, value, expire, path, domain);
Een sessie staat op de server en is geen cookie. Een sessie wordt geinitieerd met session_start() en dit is dus geen cookie.

Ellen P

Ellen P

16/12/2010 10:02:34
Quote Anchor link
@ozzie PHP
Omdat ik bij eindigen van de sessie de rommel op wil ruimen.

Dat probeer ik met onderstaande opdrachten :
$_SESSION = array();
session_destroy();
if( isset($_COOKIE[session_name()]) ) {
//setcookie(session_name(),'',time()-42000,'/');
}

Maar ik krijg foutmeldingen dat de header al verzonden is voor de setcookie regel.
Dat ik die kan krijgen snap ik. Wat ik niet snap is dat ik die foutmelding bij een 1e run van het programma niet krijg. Nadat ik het 2 of meer keren achter elkaar run, krijg ik die foutmelding wel.

Daardoor krijg ik het idee dat het te maken heeft met het moment dat de cookie weggeschreven wordt.

En wat ik moet doen met browsers die geen cookies accepteert weet ik niet. Dan kan ik geen sessie onderhouden lijkt mij. Want dan is er geen herkenningsteken aan de kant van de browser.

Toevoeging op 16/12/2010 10:05:06:

Session_start() maakt een cookie met het sessie_Id aan. Anders weet kan de server toch nooit weten wie je bent? Maak maar eens een php script met alleen die functie. Ik zie dan in de browser de cookie met sessie_is

John D

John D

16/12/2010 10:11:16
Quote Anchor link
@Ellen
session_start() heeft niets met cookies te maken, sessions_start() opent een sessie bestand op de server en daarin kan je ook gegevens van pagina naar pagina transporteren.
Gewijzigd op 16/12/2010 10:13:28 door John D

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 10:13:19
Quote Anchor link
@John D: ja maar als je zegt session_start wordt er toch automatisch een cookie geplaatst? Anders herkent de server de browser niet. Maar wat nu als mensen hun browser zo instellen dat deze geen cookies herkent?

@Ellen: ik eindig m'n sessie zo:

$_SESSION = array();
session_destroy();
session_start();
session_regenerate_id();

Ellen P

Ellen P

16/12/2010 10:16:58
Quote Anchor link
@Ozzie PHP
Waarom open je na afsluiten op het einde weer een nieuwe sessie?
(Cookie met sessie-ID kun je gewoon zien in je browser trouwens.)

Ik zoek dus nog steeds iemand die exact weet wanneer die cookie geplaatst wordt.
Gewijzigd op 16/12/2010 10:20:04 door Ellen P

John D

John D

16/12/2010 10:23:07
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/12/2010 10:13:19:
@John D: ja maar als je zegt session_start wordt er toch automatisch een cookie
@Ozzie, klopt maar dat is niet waar Ellen mee bezig is, lees haar tekst en dan zie je dat ze cookie en session door elkaar haalt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 10:30:32
Quote Anchor link
@John: oke, session_start() schrijft dus automatisch een cookie weg, maar wat als de gebruiker cookies geblokkeerd heeft? (of zijn sessie cookies daar van uitgezonderd?)

Ellen P

Ellen P

16/12/2010 10:32:06
Quote Anchor link
@John D. Wat haal ik door elkaar?
Wanneer ik een programma maak waarin alleen session_start() staat. Ik krijg dan een cookie onder de naam SESSID. (Naam kun je trouwens wijzigen met PHP-functies). In die Cookie staat het sessie-id.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 10:33:23
Quote Anchor link
@Ellen: mijn manier start inderdaad weer een nieuwe sessie, maar die is dan leeg en het sessie id wordt ook meteen gewijzigd (ook in de cookie).

TJVB tvb

TJVB tvb

16/12/2010 10:34:20
Quote Anchor link
Ellen, waarom wil je dat cookie uitlezen?
Je kunt met: session_id het sessie id ophalen/instellen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 10:35:18
Quote Anchor link
Volgens mij wil ze 'm niet uitlezen, maar deactiveren.

Ellen P

Ellen P

16/12/2010 10:43:04
Quote Anchor link
Ik wil iemand uitloggen, dus alles van de sessie verwijderen, deactiveren en rommel opruimen.

Maar in ieder geval graag antwoord op de vraag, wanneer wordt die cookie geplaatst. ? Exact wanneer.
Gewijzigd op 16/12/2010 10:44:29 door Ellen P

TJVB tvb

TJVB tvb

16/12/2010 10:43:51
Quote Anchor link
Ik denk dat je dan het beste gewoon naar session_destroy kunt kijken.

Ellen P

Ellen P

16/12/2010 10:45:32
Quote Anchor link
session_destroy verwijdert of deactiveert de cookie niet, en daar heb ik dus geen problemen mee.

Ik wil feitelijk graag weten wanneer die cookie geplaatst wordt. Ik krijg namelijk de indruk dat dit is aan het einde van een schript waarin sessie_start staat. Maar weet niet hoe ik dit zou moeten testen.
Gewijzigd op 16/12/2010 10:47:03 door Ellen P

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 10:47:44
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/12/2010 10:33:23:
@Ellen: mijn manier start inderdaad weer een nieuwe sessie, maar die is dan leeg en het sessie id wordt ook meteen gewijzigd (ook in de cookie).

Alles van de cookie wordt hierdoor dus opgeruimd.

(Ben nog steeds benieuwd wat er gebeurt als iemand bewust cookies blokkeert overigens. Worden sessie cookies uitgezonderd?)

Ellen P

Ellen P

16/12/2010 10:49:44
Quote Anchor link
@ozzie,
Heb ik getest wanneer je cookies blokkeert, dan werkt je sessie_id niet, en kun je geen sessie opbouwen die herkent wordt. Dus is het mij volkomen onduidelijk hoe je dan een applicatie zou kunnen draaien die uit meerdere scripts bestaat.

John D

John D

16/12/2010 10:51:08
Quote Anchor link
Ellen P op 16/12/2010 10:43:04:
Maar in ieder geval graag antwoord op de vraag, wanneer wordt die cookie geplaatst. ? Exact wanneer.
Ik neem aan direct bij session_start() wordt het cookie met het sessionid geschreven. Voor het opruimen check dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
If you want to delete a session cookie, you can do it with this code:

<?php
  session_start();

// many code

$sessionName = session_name();
  $sessionCookie = session_get_cookie_params();

session_destroy();

setcookie($sessionName, false, $sessionCookie['lifetime'], $sessionCookie['path'], $sessionCookie['domain'], $sessionCookie['secure']);
 ?>

This works also well if the session cookie params or the session name were changed.

TJVB tvb

TJVB tvb

16/12/2010 10:56:22
Quote Anchor link
Je doet session_start, die maakt een cookie aan wat mee gaat in de header van het response.
Dit wordt in de browser gezet worden als de response ontvangen is. En stuurt de browser met de volgende request mee.

Je sessie kunnen ook werken zonder cookies, dan moet het via de url meegegeven worden. Dit wordt vaak niet toegestaan.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 11:05:34
Quote Anchor link
Hoe kan ik in IE8 cookies blokkeren? Ik heb net het beveiligingsniveau op z'n allerhoogst ingesteld, maar sessie werkte nog steeds :-s

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.