wanner quote's variablen
wanner moet je bij de variables scheiden met een quote dus:
Moet zowieso nooit, das hartstikke fout!
Variabelen horen nooit gequote te worden.
ze zeggen altijd, vars buiten quotes, maar wat zijn quotes nou precies? Dit ofozo: ""?? Mischien hele domme vraag, maargoed:
Als je vars binnen de quote haalt moet je ze omringen door { & }.
PHP is nogal een taal de snel tevreden is, maar jij zal degene zijn die op een zondagavond 5 uur heeft besteed aan het vinden van een fout omdat PHP de var in je script niet parste :P Nee het moet niet.
Zet variabelen nooit tussen wat voor quotes dan ook.
PHP kan er van in de war raken en jij ziet geen leuke kleurtjes meer in je editor.
De code wordt wat langer en je moet wat meer tikken, maar een luie programmeur is en slechte programmeur. Precies.
Die ga ik ook ooit nog weleens quoten denk ik :P Die laatste zin vink wel mooi :)
of lees ik het nou verkeerd *-) eigenlijk snap ik het nu niet meer eerst zegt vincent dat het niet moet: Zet variabelen nooit tussen wat voor quotes dan ook. maar daarna zegt die dat het wel moet: De code wordt wat langer en je moet wat meer tikken, maar een luie programmeur is en slechte programmeur.
Gewoon zo:
Beetje lastig om het zo te zeggen. Ze moeten buiten quotes, maar om dat voor elkaar te krijgen komen er quotes omheen dus staan ze toch ook weer binnen quotes. Wat een gedoe zeg :)
jojo: Lees de bijzonder duidelijke draad uit de php manual gewoon even:
http://www.php.net/manual/en/language.types.string.php
Samenvatting:
[1] Single quotes zijn voor letterlijke informatie, strings, variabelen zullen als letterlijke informatie geintrepeteerd worden.
[2] Double quotes kunnen wél variabelen bevatten Wat een verwarrende thread. Dubbele quotes zijn ook quotes! En veriabelen tussen dubbele aanhalingstekens zijn natuurlijk geen probleem (spatie en aansluitende letterproblemen daargelaten, zie manual).
En volgensmij ben ik niet de enige die altijd doubles gebruikt :?. Volgensmij zie ik in de meeste scripts wel doubles staan maar goed :D Ja maar de vraag is natuurlijk is dat wel slim om dat te doen :/. Ik doe btw alles tussen dubble quote echo-en en ik haal de vars altijd uit men quotes. zoiets dus:
Maar dan hebben we het natuurlijk weer over milliseconden ofsow, ^^
Kvind het gewoon netter, en overzichtelijk door de kleurcoding die ik dan krijg in Dreamweaver, zie ik meteen waar er een var staat :) De parsetijd wordt wat langer omdat bij dubbele quotes, zoals Arend al zei, ook nog eens naar variabelen gezocht wordt.
Moet zowieso nooit, das hartstikke fout!
Variabelen horen nooit gequote te worden.
Gewijzigd op 17/10/2004 16:18:00 door Mitch X
ze zeggen altijd, vars buiten quotes, maar wat zijn quotes nou precies? Dit ofozo: ""??
Jah, aanhalingstekens :)
en een var ?
OKe, bedankt!
Var is variabele :)
owjah... lol
Gebruik gewoon altijd die qoutes. HEt is daardoor ook veel makkelijker om vars terug te zoeken in je script. Wat ook heel makkelijk is, is kleurcodering van dreamweaver ;)
dus...moet het nu wel of niet :P of maakt het niet uit
Als je vars binnen de quote haalt moet je ze omringen door { & }.
PHP is nogal een taal de snel tevreden is, maar jij zal degene zijn die op een zondagavond 5 uur heeft besteed aan het vinden van een fout omdat PHP de var in je script niet parste :P
Zet variabelen nooit tussen wat voor quotes dan ook.
PHP kan er van in de war raken en jij ziet geen leuke kleurtjes meer in je editor.
De code wordt wat langer en je moet wat meer tikken, maar een luie programmeur is en slechte programmeur.
Die ga ik ook ooit nog weleens quoten denk ik :P
of lees ik het nou verkeerd *-)
Gewoon zo:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?
$var = 'test';
echo $var;
// alleen een variabele echo'en
echo 'Dit is een '.$var;
// een variabele op het einde van een echo
echo $var.' of het werkt';
// een variabele aan het begin van een echo
echo 'Deze '.$var.' is natuurlijk helemaal te gek';
// en nog eentje midden in een zin, buiten quotes gehaald door hem binnen quotes met puntjes te zetten :P
?>
$var = 'test';
echo $var;
// alleen een variabele echo'en
echo 'Dit is een '.$var;
// een variabele op het einde van een echo
echo $var.' of het werkt';
// een variabele aan het begin van een echo
echo 'Deze '.$var.' is natuurlijk helemaal te gek';
// en nog eentje midden in een zin, buiten quotes gehaald door hem binnen quotes met puntjes te zetten :P
?>
jojo: Lees de bijzonder duidelijke draad uit de php manual gewoon even:
http://www.php.net/manual/en/language.types.string.php
Samenvatting:
[1] Single quotes zijn voor letterlijke informatie, strings, variabelen zullen als letterlijke informatie geintrepeteerd worden.
[2] Double quotes kunnen wél variabelen bevatten
En volgensmij ben ik niet de enige die altijd doubles gebruikt :?. Volgensmij zie ik in de meeste scripts wel doubles staan maar goed :D
lol....weet je ik snap er nu weer helemaaaaaal nix meer van :P volgensmij.. maakt het helemaal nix uit of je het nou wel of niet doet
Maar dan hebben we het natuurlijk weer over milliseconden ofsow, ^^
Kvind het gewoon netter, en overzichtelijk door de kleurcoding die ik dan krijg in Dreamweaver, zie ik meteen waar er een var staat :)