Warning in inlogscript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stef van de Ven

Stef van de Ven

02/06/2009 23:05:00
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

Ik heb laatst op dit forum gevraagd naar een goed inlogscriptje en deze is mijn geadviseerd.

http://www.phphulp.vindme.nl/AKLogin/code/index.php

Ik vind deze loginscript erg handig, en hij werkt ook perfect, nouja bijna dan!
Deze script zorgt bij mij voor een error op al mijn pagina's.

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/ltda/public_html/connect_db.php:15) in /home/ltda/public_html/registreer.php on line 12

Ik dacht zelf dat ik mijn header tags uit mijn php file moet halen, maar dat blijkt niet te helpen. Heeft iemand een idee van wat ik moet veranderen aan mijn pagina's om deze warning niet meer te krijgen?

Voor mijn site: http://livetogetherdiealone.x10hosting.com/login.php
(niet opletten op de website zelf, hij is nog nieuw, en slaat nu nog nergens op)

Verder heb ik alleen gebruik gemaakt van de php script van de loginsysteem, de rest van de html en css kan je vinden op mijn site zelf.

Alvast bedankt,
Stef

PHP hulp

PHP hulp

18/12/2024 14:06:50

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/06/2009 23:10:00
Quote Anchor link
Op connect_db.php lijn 15 heb je output, en dat mag niet voor een setcookie() of een header.

02/06/2009 23:10:00
Quote Anchor link
Let goed op dat je geen spatie's enter's of wat dan ook voor en na je php tags hebt staan in connect_db.php.

Stef van de Ven

Stef van de Ven

03/06/2009 10:36:00
Quote Anchor link
De grootste fout heb ik er nu uitgehaald,

Ik had de onderstaande code in mijn error.php staat, terwijl dit niet moest.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?PHP

/* errors weergeven. */
error_reporting(E_ALL);

/* Connectie met de database maken. */
require_once ('connect_db.php');

/* Beveilig pagina zodat alleen geregistreerde gebruikers deze pagina kunnen bezoeken. */
require_once ('beveilig.php');

?>

Nu dacht ik dat alles goed was, maar dat is het nog steeds niet!
Ik kan nu loginpagina bezoeken, registreren, activeren, inloggen en de profielpagina bekijken zonder warning.

Maar!
Ik kan als ik uitlog, via loguit.php, nog steeds mijn profielpagina bekijken, en er komt dan de warning:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/ltda/public_html/connect_db.php:15) in /home/ltda/public_html/beveilig.php on line 4

Dit is de beveiliging.php:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
if(!isset($_SESSION['USER_LOGGED']) or $_SESSION['USER_LOGGED'] != 'yes')
{

header('location: error.php?ERRID=2');
}

elseif(!isset($_SESSION['USER_IP']) or $_SESSION['USER_IP'] != $_SERVER['REMOTE_ADDR'])
{

header('location: error.php?ERRID=3');
}

elseif(!isset($_SESSION['USER_LEVEL']))
{

header('location: error.php?ERRID=1');
}

elseif(!isset($_SESSION['USER_ID']) or $_SESSION['USER_ID'] == 0)
{

header('location: error.php?ERRID=4');
}

?>

regel 4 is hier ook makkelijk te vinden en je ziet ook dat deze lijn iets zegt over de headers, alleen weet ik niet wat ik moet veranderen om deze warning niet meer te krijgen.

En dan nog kan ik na het uitloggen nog steeds mijn profielpagina bekijken, wat natuurlijk niet de bedoeling is :S

heeft iemand een idee?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stef van de Ven

Stef van de Ven

Stef van de Ven

03/06/2009 11:05:00
Quote Anchor link
Oh, ik ging even controleren wat karl schreef, en wat denk je, er stonden spaties en enters voor en na de php tags.

Deze heb ik verwijderd en nu is het script weer goed (voorlopig)
Ik krijg geen warnings meer en je kan nu niet meer de profielpagina bekijken als je niet ingelogd bent

Bedank!

Afra ca

Afra ca

03/06/2009 15:55:00
Quote Anchor link
Overweeg E_STRICT als toevoeging, kan je er zeker van zijn dat je geen kleine foutjes maakt die door php nog gecorrigeerd worden.
(

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
/* Errors weergeven */    
error_reporting(E_ALL | E_STRICT);
ini_set("display_errors", 1);
?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.