Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?
$result = mysql_query("SELECT name, player1, player2, player3, player4, player5, player6, player7, player8, player9, player10 FROM tblgames WHERE `id` = '".$id."'")
while($row = mysql_fetch_array($result)){
?>
$result = mysql_query("SELECT name, player1, player2, player3, player4, player5, player6, player7, player8, player9, player10 FROM tblgames WHERE `id` = '".$id."'")
?>
Dit werkt volledig correct maar toch wordt het ook beantwoord met deze error
"Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given on line while($row ..."
Ik zie de fout ook niet, maar je hebt geen foutenafhandeling zie ik en dta is wel handig
For SELECT, SHOW, DESCRIBE, EXPLAIN and other statements returning resultset, mysql_query() returns a resource on success, or FALSE on error.
Verder:
- Overzichtelijk programmeren
- SQL injections
- Foutenafhandeling..
Gewijzigd op 15/07/2010 12:07:09 door Niels K
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?PHP
session_start ('logged_in');
ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);
$result = mysql_query('
SELECT *
FROM user_data
');
if($row['user_level'] == $i){
echo '<br />user level is 1';
}
}
?>
session_start ('logged_in');
ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);
$result = mysql_query('
SELECT *
FROM user_data
');
if($row['user_level'] == $i){
echo '<br />user level is 1';
}
}
?>
Gewijzigd op 23/05/2012 10:04:26 door ruben kok
Dan kun je zelf een topic maken en de ook de punten van Niels doorvoeren
Voor jou geldt hetzelfde als je voorganger. Bouw eerst eens fatsoenlijke foutafhandeling in.
Denken jullie nou echt dat dit voor een eindproduct dit is gewoon om te testen, maar dan moet het eerst wel werken en dit is de enige error die ik krijg.
En wij noemen de enige goede oplossing
TJVB tvb op 23/05/2012 10:16:05:
En wij noemen de enige goede oplossing
Dan moet ik hier zeker de foutafhandeling van hebben:
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/data-verwerking/foutafhandeling-in-php-error-handling/571/
en echt een drie kwartier geleden deed ie het wel en heb helemaal niks er aan aangepast
Gewijzigd op 23/05/2012 10:27:16 door ruben kok
ruben je verwacht hier dat mensen je helpen, en dat doen ze met hele goede antwoorden. je kan ons er niet van kwalijk nemen dat je script het niet doet omdat je geen goede foutafhandeling etc hebt ingebouwd. een enkele foutmelding kan 100000 redenen hebben :)
Ruben kok op 23/05/2012 10:25:22:
en echt een drie kwartier geleden deed ie het wel en heb helemaal niks er aan aangepast
Klinkt vrij onlogisch. Iets wat werkt en een tijd later niet, heeft een oorzaak.
Quote:
Denken jullie nou echt dat dit voor een eindproduct dit is gewoon om te testen, maar dan moet het eerst wel werken en dit is de enige error die ik krijg.
Je bouwt eerst een huis en begint dan pas met de fundering? Fout afhandeling heb je nodig om een script te maken, want niemand schrijft in 1 keer een foutloos script. Om tot het probleem te komen heb je foutafhandeling nodig.
$link = mysql_connect ($server, $username, $password)
or die (mysql_error());
mysql_select_db("naamVanDatabase", $link);
Dit is nodig omdat je meerdere databases kan hebben in mysql.
En ten tweede slaat je oplossing nergens op.