Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given
goede avond..
Ik ben een beginnend scripter, doe het gewoon voor de leuk en vrijetijd.. niet veel ervaring / kennis.. nu is het dus zo; ik heb een script van internet gehaald en probeer ik hem in te bouwen.. maar krijg de volgende fout melding, het gaat trouwens om een forum script...
Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\Users\Reduan\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\forum\read_topic.php on line 71
Notice: Undefined variable: result in C:\Users\Reduan\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\forum\read_topic.php on line 73
Quote:
71 while($dnn2 = mysql_fetch_array($dn2));
72
73 if($result !== false){
74 //fetchen
75 }
76 else{
77 echo mysql_error();
78 }
72
73 if($result !== false){
74 //fetchen
75 }
76 else{
77 echo mysql_error();
78 }
Allereerst zou ik je willen verwijzen naar de foutmelding die hij reeds aangeeft.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
$query ="
SELECT
joukolomnaam
FROM
joutabel
ORDER by
eenkolomnaam
";
if ($result = $mysqli->query($query)) {
// Ik maak hier gebruik van assoc ipv array deze geeft dezelfde resultaten en zou tijdwinst geven als ik mij niet vergis.
while ($row = $result->fetch_assoc())
{
$uwdata=$row["uwkolom"];
}
else{
echo "Geen resultaten gevonden";
}
}
?>
$query ="
SELECT
joukolomnaam
FROM
joutabel
ORDER by
eenkolomnaam
";
if ($result = $mysqli->query($query)) {
// Ik maak hier gebruik van assoc ipv array deze geeft dezelfde resultaten en zou tijdwinst geven als ik mij niet vergis.
while ($row = $result->fetch_assoc())
{
$uwdata=$row["uwkolom"];
}
else{
echo "Geen resultaten gevonden";
}
}
?>
Gewijzigd op 05/01/2014 15:00:27 door Bart Smulders
Quote:
mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given
Er wordt in $dn2 een resource van een mysql_query verwacht. Echter krijgt deze een boolean binnen (true of false). Dus blijkbaar wil je query niet uitgevierd worden, dit kan je oplossen door foutafhandeling in te bouwen.
@Bart Smulders, bedankt voor je reactie maar ik snap hem alleen niet helemaal.. helaas!
@-aar- ik heb de tut gelezen, en het er in verwerkt.. nu krijg ik een blanco page, met deze melding:
Parse error: syntax error, unexpected '}' in C:\Users\Reduan\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\forum\read_topic.php on line 149
Je mist ergens een }...
Reduan kurtaj op 05/01/2014 12:52:07:
Beste,
@Bart Smulders, bedankt voor je reactie maar ik snap hem alleen niet helemaal.. helaas!
@-aar- ik heb de tut gelezen, en het er in verwerkt.. nu krijg ik een blanco page, met deze melding:
Parse error: syntax error, unexpected '}' in C:\Users\Reduan\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\forum\read_topic.php on line 149
Jou syntax error geeft aan dat er 1 } teveel staat. Voor elke { die je opent moet je hem ook weer sluiten met } . Ik pas meteen even mijn bovenstaand bericht aan.
Ben er ook achter gekomen dan mijn 'user' systeem, en het 'forum' niet samen werkte... Toch maar een andere tut zoeken voor een mooi en leuk 'forumpje'
Greetz Reduan.
Gewijzigd op 05/01/2014 15:26:23 door reduan kurtaj