Warning: mysql_num_rows

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »
Sven b

Sven b

20/07/2011 17:03:36
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb gisteren een boek gekocht en ben gewoon domweg aan het overtypen. De stukjes worden goed toegelicht en stap voor stap ben ik aan mijn eigen weblog bezig. Zodra ik deze werkende heb wil ik een eigen maken, maar tot nu toe werkt ie dus niet en ben ik pas bij het begin van dit script.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
require ("header.php");

$sql = "SELECT entries.*, categories.cat FROM entries, categories
        WHERE entries.cat_id = categories.id
        ORDER BY dateposted DESC
        LIMIT 1;"
;
$result = mysql_query($sql);
$row = mysql_fetch_assoc($result);
echo "<h2><a href='viewentry.php?id=" . $row['id']
  .
"'>" . $row['subject'] .
      "</a></h2><br/>";
echo "<i>In <a href='viewcat.php?id=" . $row['cat_id']
  .
"'>" . $row['cat'] .
      "</a> - Posted on " . date("D jS F Y g.iA",
strtotime($row['dateposted'])) .
    "</i>";
echo "<p>";
echo nl2br($row['body']);
echo "</p>";

echo "<p>";

$commsql = "SELECT name FROM comments WHERE blog_id = " . $row['id'] .
           "ORDER BY dateposted;";
$commresult = mysql_query($commsql);
$numrows_comm = mysql_num_rows($commresult); // foutmelding..
if($numrows_comm == 0){
  echo "<p>No Comments.</p>";
}

else {
  echo "(<strong>" . $numrows_comm . "</strong>) comments : ";
  $i = 1;
  while($commrow = mysql_fetch_assoc($commresult)){
    echo "<a href='viewentry.php?id=" . $row['id'] ."#comment" . $i .
                "'>" . $commrow['name'] . "</a>";
    $i++;
  }
}

echo "</p>";

require ("footer.php");
?>

Output:

Funny old world
[home]

In - Posted on Thu 1st January 1970 1.00AM

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\weblog\index.php on line 27

No Comments.

©: Sven x

--------------------------------------------------------------

Als hij toch niks uit de database kanhalen dan maakt hij toch een 0 aan? Dus een bolean?

MvG. Sven

PHP hulp

PHP hulp

03/01/2025 05:29:14

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

20/07/2011 17:23:33
Quote Anchor link
Ik denk dat er een spatie moet dus zo:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$commsql
= "SELECT name FROM comments WHERE blog_id = " . $row['id'] . " ORDER BY dateposted;";
$commresult = mysql_query($commsql);
$numrows_comm = mysql_num_rows($commresult); // foutmelding..
if($numrows_comm == 0){
  echo "<p>No Comments.</p>";
}
[
code]
etc.

Sven b

Sven b

20/07/2011 17:28:39
Quote Anchor link
Volgens mij hoeft dat niks uit te maken. De spatie die ik er dan uithaal heeft dan niks meer met de foutmelding te maken, omdat deze te ver van de aangegeven regel staat. Ik heb het desondanks toch even omgewisseld, maar de foutmelding blijft hetzelfde. Als ik $numrows_comm echo dan krijg ik ook geen output. Dus ik denk dat er iets heel anders mis gaat. Misschien een connect probleem. Ik ga op onderzoek uit.

Als iemand nog tips heeft... altijd welkom!

MvG. Sven

Toevoeging op 20/07/2011 17:39:05:

Hij doet in ieder geval connecten, omdat hij in de script ervoor nog een SELECT heeft, maar daar geeft hij geen error af. Dus hij connect wel, maar snap nog niet waarom die error gegeven wordt.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

20/07/2011 17:39:42
Quote Anchor link
Ga debuggen. Echo hier en daar een variabele/query en kijk of er staat wat je zou verwachten.
Bouw foutafhandeling in bij je query's.

Staat er al wel wat in de db?

Sven b

Sven b

20/07/2011 18:15:09
Quote Anchor link
Hoi,

Ja mijn db is helemaal opgezet. Als ik $numrows_comm echo dan krijg ik niks te zien. Dus hij geeft niks weer. Dus er gaat iets mis in mijn SELECT of in mijn connectie, maar mijn connectie heb ik al getest. Er valt naar mijn idee niet meer te echoen.

MvG. Sven

Toevoeging op 20/07/2011 18:23:42:

Oke, ik heb nog het een en ander geprobeerd. Ik heb op alle $variabelen een echo gedaan. Bij de SELECT functie komt het volgende eruit:

SELECT name FROM comments WHERE blog_id = ORDER BY dateposted;

Terwijl de code is:
Code (php)
1
$commsql = "SELECT name FROM comments WHERE blog_id = " . $row['id'] . " ORDER BY dateposted;";

Hij haalt geen $row['id' binnen], omdat er geen enkele blog in zit. De bovenstaande script kijkt of er een comment is en wanneer er geen blog bestaat kunnen er sowieso geen comments zijn.

- SanThe -

- SanThe -

20/07/2011 19:12:09
Quote Anchor link
Het is al zo vaak tegen je gezegd: Bouw eerst eens een nette foutafhandeling in. Je query is gewoon mislukt en bij een nette foutafhandeling krijg je precies te zien wat er fout gaat. Nu is het gokken.

Sven b

Sven b

20/07/2011 22:07:49
Quote Anchor link
Ik heb het al opgelost, maar bedankt. De juiste foutafhandeling tutorial ga ik nog een andere keer voor zitten.

Jasper DS

Jasper DS

20/07/2011 22:46:23
Quote Anchor link
Wat je nu zegt is zoals: "ik ga eerst 150km fietsen en daarna leren fietsen" fout fout fout, leer gewoon van begins af aan hoe je een een query netjes afhandelt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.