Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers alrea

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

PHP Noob

PHP Noob

27/08/2013 14:57:28
Quote Anchor link
Wanneer ik naar deze pagina ga krijg ik steeds de foutmelding:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at ....

Op google zie ik meerdere antwoorden waarin wordt aangegeven dat spaties verwijderd moeten worden en dat er niets voor de session_start mag staan. Helaas hebben deze tips me nog niet van het probleem afgeholpen.

Ik heb dit script eerder gebruikt zonder problemen, op een oude site werkt het ook nog steeds.
Iemand een idee waar de fout zit?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
session_start();
$actie=$_POST["submit"];
if ($actie=="registreren"){
if(empty($_POST["Schrijver"])){
echo(" u veld 'Schrijver' is leeg");}
else{
$_SESSION["Schrijver"] = $_POST["Schrijver"];
if (empty($_POST["Titel"])){
echo("U heeft geen 'Titel' ingevuld");}
else{
$_SESSION["Titel"] = $_POST["Titel"];
header("Location:leesboeken_toevoegen2.php");}}}
?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Mijn boekverzameling</title>
<meta name="viewport" content="width=device-width; initial-scale=1.0; maximum-scale=1.0;">
<meta http-equiv="keywords" content="" />
<meta http-equiv="description" content="" />
<link href="css/style.css"rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>

Graag in het vervolg bij code, [code] [/code] tags gebruiken.[/modedit]
Gewijzigd op 27/08/2013 16:03:23 door Bas IJzelendoorn

PHP hulp

PHP hulp

14/11/2024 18:12:41

Kris Peeters

Kris Peeters

27/08/2013 15:07:30
Quote Anchor link
Kan je die qoute haakjes rond je code vervangen door code haakjes?
Gewoon het zelfde, maar dan CODE

PHP Noob op 27/08/2013 14:57:28:
...waarin wordt aangegeven dat spaties verwijderd moeten worden en dat er niets voor de session_start mag staan. ...

Ja, dat klopt.
Het zelfde geldt voor header().

Je mag niet, eerst karakters naar het scheerm sturen (niet eens 1 spatie!) en daarna nog header() aanroepen, noch session_start().

Vaak heeft het te maken met include files. Als 1 include file 1 spatie bevat buiten de php-haakjes, loopt het mis.

Vervolledig deze error eens
(output started at ....

Daar zie je dus welke echo heeft gezorgd voor het probleem.
Gewijzigd op 27/08/2013 15:09:26 door Kris Peeters

PHP Noob

PHP Noob

27/08/2013 15:09:03
Quote Anchor link
@ Kris:

Alvast bedankt, de volledige foutmelding is:
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /public/sites/www.cphome.nl/mob/leesboeken_toevoegen.php:1) in /public/sites/www.cphome.nl/mob/leesboeken_toevoegen.php on line 2

Kris Peeters

Kris Peeters

27/08/2013 15:10:30
Quote Anchor link
Dan heb je waarschijnlijk een spatie, of een nieuwe lijn, tussen het begin van je document en de openings-php-haakjes.

Die moeten weg
Gewijzigd op 27/08/2013 15:11:35 door Kris Peeters

PHP Noob

PHP Noob

27/08/2013 15:17:02
Quote Anchor link
Kris Peeters op 27/08/2013 15:10:30:
Dan heb je waarschijnlijk een spatie, of een nieuwe lijn, tussen het begin van je document en de openings-php-haakjes.

Die moeten weg

Het script is exact gelijk aan bovenstaande, ik zie daar geen spaties e.d. meer staan. Kan het te maken hebben met de _ tussen leesboeken en toevoegen achter de header?

Edit: helaas, _ is niet het probleem
Gewijzigd op 27/08/2013 15:18:40 door PHP Noob

Kris Peeters

Kris Peeters

27/08/2013 15:22:46
Quote Anchor link
Okay, misschien nog een piste:

Zit je op een windows machine?
Probeer nog eens met een nieuw leeg document.
Een nieuwe .txt aanmaken (zoals standaard, in ANSI laten), en dan alles copy pasten.
Misschien is dat bestand in een verkeerde character set geraakt of zo.
bv. een .txt in UNICODE zal lastig doen. Als je vertrekt van een .rtf zal er ook van alles blijven plakken dat last geeft.

PHP Noob

PHP Noob

27/08/2013 15:29:20
Quote Anchor link
Kris Peeters op 27/08/2013 15:22:46:
Okay, misschien nog een piste:

Zit je op een windows machine?
Probeer nog eens met een nieuw leeg document.
Een nieuwe .txt aanmaken (zoals standaard, in ANSI laten), en dan alles copy pasten.
Misschien is dat bestand in een verkeerde character set geraakt of zo.
bv. een .txt in UNICODE zal lastig doen. Als je vertrekt van een .rtf zal er ook van alles blijven plakken dat last geeft.

Hey dat werkt! Geen idee waardoor het verschil is ontstaan, maar het probleem is opgelost :)

Hartelijk dank voor je tijd en moeite!

Topic mag gesloten worden.

Roel -

Roel -

27/08/2013 17:54:40
Quote Anchor link
Topics worden nooit gesloten op PHPhulp, tenzij het de regels overtreedt.
Ik ben blij dat je probleem opgelost is. :-)

- SanThe -

- SanThe -

27/08/2013 18:17:29
Quote Anchor link
Je had dus duidelijk een BOM character in je script.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.