Wat betekent @ die voor een variabele staat?
Ellen P
10/02/2011 13:42:07Ik ben een tutorial script aan het bekijken.
Wat niet uitgelegd is, is wat een variabele met een @ er voor inhoudt.
Bij het zoeken hierop bij Google wordt ik niet echt naar een oplossing voor mijn vraag gestuurd. de coderegel ziet er zo uit :
Wie heeft uitleg hierover?
Wat niet uitgelegd is, is wat een variabele met een @ er voor inhoudt.
Bij het zoeken hierop bij Google wordt ik niet echt naar een oplossing voor mijn vraag gestuurd. de coderegel ziet er zo uit :
Wie heeft uitleg hierover?
PHP hulp
21/11/2024 21:16:48Arjan -
10/02/2011 13:46:54Dat betekent dat met een eventuele fout niets wordt gedaan. Hierdoor zal je geen foutmelding krijgen.
Het enige waar ik @ gebruik is bij een unlink functie (hierdoor zal geen foutmelding gereturnt worden wanneer het bestand niet bestaat). Uiteraard kan je simpel de file_exists() gebruiken om alvorens het unlinken te controleren of een bestandsnaam bestaat.
In het voorbeeld wat jij aandraagt is het totaal overbodig en niet aan te raden.
Het enige waar ik @ gebruik is bij een unlink functie (hierdoor zal geen foutmelding gereturnt worden wanneer het bestand niet bestaat). Uiteraard kan je simpel de file_exists() gebruiken om alvorens het unlinken te controleren of een bestandsnaam bestaat.
In het voorbeeld wat jij aandraagt is het totaal overbodig en niet aan te raden.
Gewijzigd op 10/02/2011 13:48:08 door Arjan -
John D
10/02/2011 13:49:52In dit voorbeeld is het wellicht bedoeld voor het geval dat $_GET['limit'] geheel niet ingevuld is? Ben het ermee eens dat het gebruik van @ beter achterwege gelaten kan worden...
Arjan -
10/02/2011 13:50:52Het gebruik van @ in dit geval is dan meer om geen notices te krijgen (indien het tonen van notices ingeschakeld staat).
Gewijzigd op 10/02/2011 13:51:26 door Arjan -
- SanThe -
10/02/2011 13:57:37Dat is foutonderdrukking. Niet gebruiken. Gebruik isset() om te kijken of de variabele bestaat en handel daarnaar.
Ellen P
10/02/2011 14:00:12Iedereen bedankt voor de reactie.
Ik vond namelijk wel uitleg met @ voor een functie, wat zo te lezen ook foutonderdrukking betekent. Blijkbaar zelfde soort functionaliteit bij een variabele.
Ik vond namelijk wel uitleg met @ voor een functie, wat zo te lezen ook foutonderdrukking betekent. Blijkbaar zelfde soort functionaliteit bij een variabele.