Wat betekent @ die voor een variabele staat?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ellen P

Ellen P

10/02/2011 13:42:07
Quote Anchor link
Ik ben een tutorial script aan het bekijken.
Wat niet uitgelegd is, is wat een variabele met een @ er voor inhoudt.
Bij het zoeken hierop bij Google wordt ik niet echt naar een oplossing voor mijn vraag gestuurd. de coderegel ziet er zo uit :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
@$limit = $_GET['limit'];

Wie heeft uitleg hierover?

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 21:16:48

Arjan -

Arjan -

10/02/2011 13:46:54
Quote Anchor link
Dat betekent dat met een eventuele fout niets wordt gedaan. Hierdoor zal je geen foutmelding krijgen.

Het enige waar ik @ gebruik is bij een unlink functie (hierdoor zal geen foutmelding gereturnt worden wanneer het bestand niet bestaat). Uiteraard kan je simpel de file_exists() gebruiken om alvorens het unlinken te controleren of een bestandsnaam bestaat.

In het voorbeeld wat jij aandraagt is het totaal overbodig en niet aan te raden.
Gewijzigd op 10/02/2011 13:48:08 door Arjan -

John D

John D

10/02/2011 13:49:52
Quote Anchor link
In dit voorbeeld is het wellicht bedoeld voor het geval dat $_GET['limit'] geheel niet ingevuld is? Ben het ermee eens dat het gebruik van @ beter achterwege gelaten kan worden...

Arjan -

Arjan -

10/02/2011 13:50:52
Quote Anchor link
Het gebruik van @ in dit geval is dan meer om geen notices te krijgen (indien het tonen van notices ingeschakeld staat).
Gewijzigd op 10/02/2011 13:51:26 door Arjan -

- SanThe -

- SanThe -

10/02/2011 13:57:37
Quote Anchor link
Dat is foutonderdrukking. Niet gebruiken. Gebruik isset() om te kijken of de variabele bestaat en handel daarnaar.

Ellen P

Ellen P

10/02/2011 14:00:12
Quote Anchor link
Iedereen bedankt voor de reactie.
Ik vond namelijk wel uitleg met @ voor een functie, wat zo te lezen ook foutonderdrukking betekent. Blijkbaar zelfde soort functionaliteit bij een variabele.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.