Wat doe ik verkeerd?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Michiel Krijger

Michiel Krijger

16/06/2016 23:39:31
Quote Anchor link
Ik begin net met php.

Op mijn pc heb ik xampp draaien.
En ik zet de php scripts in de juiste directory neer.
Nu heb ik via phph-myadmin een database ' probeer' aangemaakt.
Aan die database heb ik een gebruiker gekoppeld 'sprinter' - deze heeft alle rechten gekregen.
Als wachtwoord heb ik 'hansje' ingegeven.

Nu wil ik contact maken met de database, door dit script te gebruiken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$_CONFIG
["Username"] = 'sprinter';
$_CONFIG["Password"] = '';
$_CONFIG["Host"]     = 'localhost';

$Verbinding = mysqli_connect($_CONFIG["Host"], $_CONFIG["Username"], $_CONFIG["Password"]);

if($Verbinding == false) // Verbinding is mislukt!
{
    trigger_error("Kan geen verbinding maken met de database");
}

mysqli_close($Verbinding);
?>

Zie ik niet...is er dan verbinding?
Als ik in het script bij password iets verander...het wachtwoord intyp, ziet he script er zo uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$_CONFIG
["Username"] = 'sprinter';
$_CONFIG["Password"] = 'hansje';
$_CONFIG["Host"]     = 'localhost';

$Verbinding = mysqli_connect($_CONFIG["Host"], $_CONFIG["Username"], $_CONFIG["Password"]);

if($Verbinding == false) // Verbinding is mislukt!
{
    trigger_error("Kan geen verbinding maken met de database");
}

mysqli_close($Verbinding);
?>

Alleen dan krijg ik de volgende melding op beeld:

Warning: mysqli_connect(): (HY000/1045): Access denied for user 'sprinter'@'localhost' (using password: YES) in C:\xampp\htdocs\contact.php on line 6

Notice: Kan geen verbinding maken met de database in C:\xampp\htdocs\contact.php on line 10

Warning: mysqli_close() expects parameter 1 to be mysqli, boolean given in C:\xampp\htdocs\contact.php on line 13

Wat doe ik verkeerd?
Heb van alles al geprobeerd. :-(

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 01:51:50

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/06/2016 23:43:48
Quote Anchor link
Zou je de topictitel van dit topic willen aanpassen naar iets wat je vraag/probleem duidelijk maakt?
Alvast bedankt!

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/06/2016 00:06:46
Quote Anchor link
Indien je geen foutmeldingen krijgt bij het maken van een verbinding kun je er denk ik wel van uitgaan dat de connectie is geslaagd. Dat gezegd hebbende is het misschien toch beter om expliciet te controleren of er problemen waren met behulp van mysqli_connect_error().

Het voorbeeld op PHP.net doet dit ook bij het maken van een verbinding.

Iets wat wel ontbreekt in jouw bovenstaande script is het selecteren van een database (4e parameter van mysqli_connect).

Daarbij is het misschien de moeite waard om jezelf de object georiënteerde variant aan te leren in plaats van de procedurele variant.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

17/06/2016 00:14:34
Quote Anchor link
Heb je de privilege cache geleegd? (FLUSH PRIVILEGES). Je kunt ook proberen het wachtwoord nogmaals te wijzigen, maar dan via een query (ALTER USER sprinter IDENTIFIED BY 'hansje');

Jan de Laet

Jan de Laet

17/06/2016 07:52:06
Quote Anchor link
Geef bij de mysqli_connect als 4e parameter je database naam 'probeer' eens mee.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

17/06/2016 10:20:39
Quote Anchor link
In de 1e code die je post is het enige wat je doet verbinding maken en verbreken met database en als het verbinden niet lukt, moet er een foutmelding verschijnen.
Wat verwacht jij te zien als er wel een verbinding tot stand komt?

Michiel Krijger

Michiel Krijger

18/06/2016 10:10:34
Quote Anchor link
Dank...het is mij duidelijk.
Zal de volgende keer ook beter mijn vraag formuleren.
Dit topic mag van mij gesloten/ verwijderd worden.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2016 15:55:41
Quote Anchor link
Op zich sluiten of verwijderen we niet zomaar topics, mits er een gegronde reden is. Die kan dan via een moderatiebericht worden ingediend.

Wel wil ik je vragen om in het vervolg een duidelijke titel aan je topic mee te geven. Dit zorgt ervoor dat anderen je vraag direct kunnen zien alvorens ze het topic openen en dat het forum overzichtelijk blijft.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.