wat doe ik verkeerd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

PHP erik

PHP erik

20/07/2006 22:22:00
Quote Anchor link
Consequent zijn is het belangrijkst en dan zou ik kiezen voor enkele quotes.

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 15:16:27

PHP erik

PHP erik

20/07/2006 22:38:00
Quote Anchor link
Oh en om antwoord te geven op je vraag "wat doe ik verkeerd"... je titel om mee te beginnen.

Milo

Milo

20/07/2006 22:44:00
Quote Anchor link
Jan:
Klaasjan:
Helder :)
Waarom btw niet $row['feat'] ipv ["feat"]
Zo gebruik ik het altijd

Mag allebei. Qua snelheid maken enkele of dubbele quotes geen verschil.

Ze maken wel een klein beetje verschil, kijk hier maar eens naar dit leuke testje...

Single quotes is net iets sneller!

http://www.scriptorama.nl/algemeen/quotes-battle

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

20/07/2006 22:48:00
Quote Anchor link
Van die site:
Quote:
Als jij 100 simpele string operaties doet, wat wel een aardige schatting is van het aantal string operaties in 1 simpel script, scheelt het in ons geval nog geen 1-duizendste van een seconde.

Dat is dus te verwaarlozen.

21/07/2006 00:52:00
Quote Anchor link
Nog een kleine opmerking ik denk dat je beter mysql_connect kan gebruiken ipv mysql_pconnect.

Bij mysql_pconnect moet je expleciet de verbinding afsluiten, ook als de pagina geladen is blijft de verbinding met de MySQL server lopen. Bij mysql_connect stopt dit als de pagina is geladen.
Als je je verbindingen niet sluit kunnen er te veel connecties komen met de MySQL server en kan deze vastlopen of geen nieuwe verbindingen accepteren.

Niek s

niek s

21/07/2006 09:57:00
Quote Anchor link
Frank:
[...]Zie hoofdstuk 12.5 van de MySQL-handleiding.

Weet jij zo uit je hoofd in welk hoofdstuk wat staat in de MySQL documentatie?? :p

Ik doe de ene keer wel met spaties tusse functies en haakjes en de andere keer niet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if($henk == $annie) {
   echo "henk is dezelfde als annie";
}
else {
   echo "ze zijn allebei verschillend";
}

?>

Maar while loops doe ik weer altijd zo:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
    echo $row['henk'];
}

?>

Vraag me niet hoe ik mezelf dit heb aangeleerd...
Maar is het erg bij het PHP programmeren? kan ik daardoor opeens errors krijgen?(nooit gehad)??
(ik vind het ook veel duidelijker met spaties)

Joren de Wit

Joren de Wit

21/07/2006 10:42:00
Quote Anchor link
Tenzij ze tussen quotes geplaatst zijn, worden spaties op de meeste plaatsen in PHP code niet gelezen. Neemt natuurlijk niet weg dat je achter bijvoorbeeld 'echo' wel altijd een spatie moet plaatsen als je een variabele wilt tonen.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
if($a == $b)
{

echo "waar";
}

else
{
    echo "niet waar";
}

// geeft hetzelfde als
if($a==$b){echo $a;}else{echo"niet waar";}

// maar niet hetzelfde als
if($a==$b){echo$a;}else{echo"nietwaar";}
?>

Maar zoals je ziet is het veel netter om vooral de enters maar ook op de juiste plaatsen spaties te gebruiken. Dat maakt je code voor anderen ook leesbaar...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Frank -

Frank -

21/07/2006 13:24:00
Quote Anchor link
Quote:
Weet jij zo uit je hoofd in welk hoofdstuk wat staat in de MySQL documentatie?? :p
Wanneer je mede-phphulpers als een keer of 1000 naar dit hoofdstuk hebt verwezen, dan komt er een moment dat je het hoofdstuknummer weet te onthouden...

De hoofstukken die ik het meeste gebruik:
9.5 Gereserveerde woorden
11 Datatypes
12 Functies, waarbij 12.5 de datum- en tijdfuncties bespreekt
13 SQL in het algemeen

Niek s

niek s

21/07/2006 15:06:00
Quote Anchor link
www.refcards.com mischien iets voor jou? moet je daar de reference card van mysql maar downloaden :p

Niek s

niek s

21/07/2006 18:35:00
Quote Anchor link
(heb ik zelf ook gedaan, heel handig al zeg ik het zelf)

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.