wat doe ik verkeerd
Consequent zijn is het belangrijkst en dan zou ik kiezen voor enkele quotes.
Oh en om antwoord te geven op je vraag "wat doe ik verkeerd"... je titel om mee te beginnen.
Jan:
Mag allebei. Qua snelheid maken enkele of dubbele quotes geen verschil.
Klaasjan:
Helder :)
Waarom btw niet $row['feat'] ipv ["feat"]
Zo gebruik ik het altijd
Waarom btw niet $row['feat'] ipv ["feat"]
Zo gebruik ik het altijd
Mag allebei. Qua snelheid maken enkele of dubbele quotes geen verschil.
Ze maken wel een klein beetje verschil, kijk hier maar eens naar dit leuke testje...
Single quotes is net iets sneller!
http://www.scriptorama.nl/algemeen/quotes-battle
Quote:
Als jij 100 simpele string operaties doet, wat wel een aardige schatting is van het aantal string operaties in 1 simpel script, scheelt het in ons geval nog geen 1-duizendste van een seconde.
Dat is dus te verwaarlozen.
Bij mysql_pconnect moet je expleciet de verbinding afsluiten, ook als de pagina geladen is blijft de verbinding met de MySQL server lopen. Bij mysql_connect stopt dit als de pagina is geladen.
Als je je verbindingen niet sluit kunnen er te veel connecties komen met de MySQL server en kan deze vastlopen of geen nieuwe verbindingen accepteren.
Frank:
[...]Zie hoofdstuk 12.5 van de MySQL-handleiding.
Weet jij zo uit je hoofd in welk hoofdstuk wat staat in de MySQL documentatie?? :p
Ik doe de ene keer wel met spaties tusse functies en haakjes en de andere keer niet:
Code (php)
Maar while loops doe ik weer altijd zo:
Vraag me niet hoe ik mezelf dit heb aangeleerd...
Maar is het erg bij het PHP programmeren? kan ik daardoor opeens errors krijgen?(nooit gehad)??
(ik vind het ook veel duidelijker met spaties)
Code (php)
Maar zoals je ziet is het veel netter om vooral de enters maar ook op de juiste plaatsen spaties te gebruiken. Dat maakt je code voor anderen ook leesbaar...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
Quote:
Wanneer je mede-phphulpers als een keer of 1000 naar dit hoofdstuk hebt verwezen, dan komt er een moment dat je het hoofdstuknummer weet te onthouden...Weet jij zo uit je hoofd in welk hoofdstuk wat staat in de MySQL documentatie?? :p
De hoofstukken die ik het meeste gebruik:
9.5 Gereserveerde woorden
11 Datatypes
12 Functies, waarbij 12.5 de datum- en tijdfuncties bespreekt
13 SQL in het algemeen
www.refcards.com mischien iets voor jou? moet je daar de reference card van mysql maar downloaden :p
(heb ik zelf ook gedaan, heel handig al zeg ik het zelf)