Wat doet google ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jens B

Jens B

26/04/2012 09:46:24
Quote Anchor link
Hallo Allemaal,

Sorry ik weet niet zo goed in welk forum deze vraag precies thuis hoort. Maar ik ben heel benieuwd naar jullie antwoord op mijn vraag.
Hopelijk krijg ik het goed uitlegd. Stel voor:

Mijn domein is fiets.nl daarop staat al mijn informatie over fietsen.

Nu wil ik subdomeinen aanmaken.. bijvoorbeeld
banden.fiets.nl

Dit is gewoon een kale pagina met alleen maar tekst voor google. Wat natuurlijk niet mooi is ! maaaar

Stel je voor dat die banden.fiets.nl een pagina is die ik ook gebruik in een iframe op www.fiets.nl/banden .. op deze pagina zie je het complete design van de site www.fiets.nl met als tekst gewoon toch een matige iframe voor die informatie pagina.

En stel je nou voor dat ik op die banden.fiets.nl pagina een stukje javascript zet die kijkt of hij in een iframe zit zo nee windows location is www.fiets.nl/banden

Wat heb ik dan aan die banden.fiets.nl pagina ?
Ik heb zelf het idee dat deze gewoon geindexeerd word en stel voor het is een behoorlijk goede pagina en ik kom hoog bovenaan in google dat mensen klikken en op die manier toch op onze site terrecht komen.

Mijn baas wil graag dat ik van bepaalde producten die we verkopen losse pagina's met losse domeinen ( om te scoren in google ) ga maken.
Ineens dacht ik aan het idee wat ik hierboven omschrijf om ervoor te zorgen dat uiteindelijk de mensen toch op onze site terrecht komen.

Word mijn idee gewoon geindexeerd ?

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 20:17:23

Chris -

Chris -

26/04/2012 11:59:56
Quote Anchor link
Kun je beter gewoon SEO-pagina's maken op andere domeinen, zodat je een linkwheel kan opbouwen.

a-b-c-b-a
of nog een stap verder
a-b-c-d-c-b-a

Koen Hollander

Koen Hollander

03/05/2012 08:34:50
Quote Anchor link
Om te voorkomen dat google je site indexeert, dan moet je je aanmelden op google. Dan kan je doorgeven hoe google je site indexeert

Chris PHP

Chris PHP

03/05/2012 09:31:43
Quote Anchor link
Koen hollander op 03/05/2012 08:34:50:
Om te voorkomen dat google je site indexeert, dan moet je je aanmelden op google. Dan kan je doorgeven hoe google je site indexeert

Aanmelden is niet nodig, gewoon een robots.txt aanmaken in instellen.

03/05/2012 09:37:11
Quote Anchor link
Zelfs dat is niet nodig gewoon een backlink van een andere website die geindexeerd is in google.

Chris PHP

Chris PHP

03/05/2012 09:43:10
Quote Anchor link
Daan Bonke op 03/05/2012 09:37:11:
Zelfs dat is niet nodig gewoon een backlink van een andere website die geindexeerd is in google.

Kun je iets specifieker zijn met wat je precies bedoeld?

Een backlink, dus een link naar een site die ook naar jou linked (back)?
Want dat levert je juist een hogere rating op.

03/05/2012 09:45:03
Quote Anchor link
Klopt een hogere rating in google maar ook dat de site geindexeerd wordt door de bots van google, dan heb je geen robots.txt nodig en je hoeft je ook niet bij google aan te melden.

Chris PHP

Chris PHP

03/05/2012 09:45:59
Quote Anchor link
Daan Bonke op 03/05/2012 09:45:03:
Klopt een hogere rating in google maar ook dat de site geindexeerd wordt door de bots van google, dan heb je geen robots.txt nodig en je hoeft je ook niet bij google aan te melden.

Hij wilde juist een subdomein excluden van het indexeren ;)

Het robots.tct was aan Hollander gericht vandaar de robots.txt

Als je niets aan je site doet (ergens excluden of op een googlebot spam site aanmelden), en hij staat online wordt hij ALTIJD geindexeerd, ook subdomeinen.
Gewijzigd op 03/05/2012 09:49:01 door Chris PHP

03/05/2012 09:50:19
Quote Anchor link
Oke heb ik overheen gelezen :p

Chris PHP

Chris PHP

03/05/2012 09:51:35
Quote Anchor link
Daan Bonke op 03/05/2012 09:50:19:
Oke heb ik overheen gelezen :p

Dat probleem heb ik ook welleens ;)

Wouter J

Wouter J

03/05/2012 10:57:41
Quote Anchor link
Jens, die subdomein wordt geïndexeerd door Google, maar de tekst in het iframe wordt niet geïndexeerd. Google zou dus in het geval van iFrames de pagina indexeren zonder de iframe's en zou de url van de iframe's zelf wel indexeren. Je krijgt dus altijd de link banden.fiets.nl in Google. Vervolgens kun je daar een JS scriptje in zetten, dit helpt niks voor de robot, maar helpt dat de bezoeker die op Google op die link klikt wel gewoon naar de normale pagina wordt gestuurd.

Het subdomein uitsluiten met een robots.txt file lijkt me niet verstandig. Dan zal die content nooit geïndexeerd worden door Google.
Je kan veel beter het gebruik van iFrame's vermeiden, het is beter voor je SEO, voor je code en voor je design.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.