Wat ik zou kunnen maken?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Python Bliksem

Python Bliksem

19/02/2017 17:31:04
Quote Anchor link
Hallo, ik heb een vraag, ik ben niet een kei in python maar heb het redelijk onder de knie.

Ik heb een vraag, weten jullie iets wat ik zou kunnen maken in python? Iets cools :)

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 19:48:45

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

19/02/2017 17:37:26
Quote Anchor link
Ik ben er niet bekend mee, maar ik weet dat je er veel mee kan doen.
Denk aan YouTube bijvoorbeeld, is ook gemaakt in Python.

Bart V B

Bart V B

19/02/2017 21:34:17
Quote Anchor link
Een webhosting controlpanel?
Hartstikke leuk, virtual hosts aanmaken, database instellen, e.d.

Aad B

Aad B

19/02/2017 23:20:03
Quote Anchor link
Allerlei achtergond- en cronscripts die in php gebouwd zijn ombouwen naar python. PHP wordt enorm veel misbruikt voor scripts die niets te maken hebben met het samenstellen van webpagina's maar die dingen doen die onderhoudsmatig noodzakelijk zijn zoals cronscripts backup, dagelijks database schonen, nieuwsbrieven versturen etc etc. Python is razendsnel en loopt niet via apache en belast niet je apache-server. Geweldige tooling!

Ben van Velzen

Ben van Velzen

19/02/2017 23:37:48
Quote Anchor link
@Aad: PHP is net zo geschikt als Python voor console scripts. Python is ook niet razendsnel, naar maatstaven van andere talen (inclusief PHP) in ieder geval niet en PHP op de commandline belast Apache ook niet.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/02/2017 00:08:18
Quote Anchor link
Python is wel krachtiger dan PHP. Ikzelf draai op een aparte server een open-source script waarmee ik de realtime-vertrektijden van de NS mee ophaal en in een eigen JSON API verwerk. Dit zijn de exacte gegevens die je ook op de reisinformatieschermen op de stations ziet. Deze gaan via een TCP-stroom en worden via ZMQ sub-pubsub verspreid.
Ingewikkeld? Mwoah, een paar uurtjes rondneuzen en wat op een testserver proberen en het lukte.

Dit heb ik niet via PHP kunnen doen, tenzij je een beta gebruikt van de extentie. Volgens mij koppelt Python zich ook makkelijker dan PHP met het filesystem, heb ik het idee.
Gewijzigd op 20/02/2017 00:09:49 door - Ariën -

Ben van Velzen

Ben van Velzen

20/02/2017 00:17:25
Quote Anchor link
ZMQ is niet onmogelijk in PHP, dit kun je desnoods zelf via sockets implementeren. De koppeling met het bestandssysteem is anders, maar daar is ook alles mee gezegd.

Willem vp

Willem vp

20/02/2017 00:45:30
Quote Anchor link
Eigenlijk vind ik het een verkeerde aanpak om de programmeertaal te kiezen als de basis van de te maken software. De psycholoog Abraham Maslow (die van de behoeftenpiramide) zei ooit: "als je alleen een hamer hebt, ben je geneigd elk probleem te zien als een spijker."

Als je een schroef hebt, kun je die best met een hamer in de muur krijgen, maar of het de best werkende oplossing is... Hetzelfde heb je met programmeren. Tijdens mijn studie is er door meerdere docenten ingeramd dat je eerst moet bepalen wat je wilt maken, en vervolgens pas wat voor gereedschap je daarvoor nodig hebt. Op die manier voorkom je dat je software bij voorbaat al gemankeerd wordt in functionaliteit of architectuur door de beperkingen van de programmeertaal die je per se wilde gebruiken.

En ja, het kan dan best gebeuren dat je uiteindelijk met een compleet andere programmeertaal aan de slag gaat. (Eerlijk gezegd is het de reden dat ik in de praktijk nauwelijks PHP gebruik...) Uiteindelijk is het product belangrijker dan het gereedschap dat je ervoor hebt gebruikt, ongeacht hoe zonde het is om een dure decoupeerzaag in de doos te laten en in plaats daarvan een roestige handzaag te gebruiken. Soms is die nu eenmaal beter. ;-)

Uiteraard heb ik, tegen de wijze adviezen van mijn docenten in, ook wel eens wat gemaakt omdat ik nu eenmaal iets met een bepaalde taal wilde doen. Dat heet leren, geloof ik. In de praktijk is gebleken dat dergelijke programma's nooit echt een lang leven beschoren zijn. Zeker als je geforceerd moet bedenken wat je nu weer eens zal programmeren is de kans groot dat je iets schrijft voor het digitale archief. Is niet erg, maar wel handig als je je daarvan bewust bent. En misschien heb je geluk en maak je op die manier iets wat je zelf en/of anderen juist heel fanatiek gaan gebruiken.

Wat ik zelf altijd wel een nuttige vingeroefening vind: neem een programma dat je eerder in een andere taal hebt geschreven en bouw het opnieuw in de taal die je wilt gaan gebruiken. Je leert dan meteen de verschillen (en (on)mogelijkheden) tussen de talen kennen, waardoor je in de toekomst gemakkelijker kunt bepalen welke taal het beste is voor de dan uit te voeren opdracht.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.