Wat is beter?
Ik kan om technische redenen alleen MYISAM gebruiken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door vdleije .
Of merkt de gebruiker daar niets van?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door W W
is het met MYISAM mogelijk om relaties te maken dan?
Jup ^^
Het is niet het aantal kolommen tabellen dat telt, maar vooral dat je database goed geoptimaliseerd is.
Hipska schreef op 07.05.2008 23:40:
Hoe technisch is die reden?
Het is niet het aantal kolommen tabellen dat telt, maar vooral dat je database goed geoptimaliseerd is.
Dat bedoel ik dus met normaliseren en relaties leggen ;)
Zo een tutorial was ik al langer aan het zoeken, thx
vdleije schreef op 07.05.2008 23:35:
Probeer zo veel mogelijk kollomen, anders moet je met verschillende tabellen werken, wat nét iets meer snelheid afneemt. [ookal is het miniem]
Zegt iemand met 489 posts... Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt als jij een leden-tabel hebt en wilt van elk van die lid zijn telefoonnummers hebben ( voorbeeld ) ga ik dat echt niet in 1 kolom proppen en met PHP scheiden van elkaar. die telefoonnummers zet ik wel in een aparte tabel met een verwijzing naar lid zijn id..
Zegt iemand met 489 posts...
Pardon?:S
Stel dat er professionals zijn die voor het eerst op deze site komen, en denken, hmm ja, laat ik hier is beginne. Dan hebben ze 1 post, maar 1 goeie reactie :S.
Met je 2554 posts :S.
---
Ik houd mijn muil wel weer
vdleije schreef op 07.05.2008 23:35:
Waar haal je deze onzin vandaan? Deze onzin komt echt in aanmerking voor de domste opmerking van het jaar, dit is echt gelul van de hoogste plank. Een corrupte database kan nog zo snel zijn, je hebt er geen donder aan. En wanneer je niet gaat normaliseren, krijg je gegarandeerd corrupte data in de database, die kan dit op geen enkele manier controleren.Probeer zo veel mogelijk kollomen, anders moet je met verschillende tabellen werken, wat nét iets meer snelheid afneemt. [ookal is het miniem]
Niet dat dit echt argumenten zijn, de TS is blijkbaar veroordeelt dat het gebruik van MyISAM wat met superstip op 1 al sinds jaar en dag de slechts mogelijke database (-engine) is en nauwelijks meer dan een textfile is... Hier kun je geen relationele database mee bouwen, dat is technisch onmogelijk. Desondanks kun je met flink wat plakband en hulp van Onze Lieve Heer er nog wel wat van maken, mits je gaat normaliseren.
Hoeveel tabellen en kolommen je dan nodig hebt, blijkt dan vanzelf wel, die vraag slaat nergens op. Je hebt nodig wat je nodig hebt, niets meer en niets minder.