Wat is beter?
door gewoon alles direct te doen zoals: (voorbeeld,.. kan dat codes nie kloppe,.. gaat om prinsiepe)
Quote:
of iets directers,..
Quote:
met welke van de 2 varianten zal je site sneller/stabieler zijn?
(en dan heb ik het over als je grote massa's codes heb indeplaats van dit mini ding,..)
en het gaat me niet om overzichtelijkheid,.. maar om snelheid dus ;p
Versie 2, voor zo ver ik weet veiliger...
Gewijzigd op 12/09/2010 18:40:25 door - Ariën -
Dalando De Zuil op 12/09/2010 18:36:41:
Versie 2, voor zo ver ik weet veiliger...
Heeft zo ongeveer 0% met veiligheid te maken.
Het gaat er om dat je variabele aanmaakt die je niet gebruikt, en dat heet nou gewoon "nutteloos". In extreme vormen bijvoorbeeld:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$a = $b = $c = $d = $e = 5;
// En vervolgens op iedere plek een andere variabele (a, b, c, d of e) gebruiken, terwijl ze allemaal hetzelfde zijn en de inhoud niet verranderd
?>
$a = $b = $c = $d = $e = 5;
// En vervolgens op iedere plek een andere variabele (a, b, c, d of e) gebruiken, terwijl ze allemaal hetzelfde zijn en de inhoud niet verranderd
?>
Dit geld dus ook voor die GET variabele.
Als het goed is is je GET variabele ook wel min of meer "beschrijvend", of "beschrijvend genoeg", en hoeft dat dus geen argument te zijn.
Let Op: Bovenstaand verhaal is dus geen excuus om onduidelijker te programmeren, als je denkt dat een nieuwe variabele aanmaken in bepaalde gevallen toch beter/duidelijker is, gewoon doen!
Maar het is inderdaad niet heel zinvol, als je ze niet bewerkt. Als je ze WEL bewerkt, kun je dit beter niet in de $_GET-variabele doen. Dan weet je zeker dat je de originele waarden nog terug kunt vinden.