wat is een varbinary?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

J opla

j opla

01/03/2016 20:59:22
Quote Anchor link
Hoi,

Kan iemand mij in goed nederlands uitleggen wat een varbinary variabele is?

Alvast bedankt,

Jopla

PHP hulp

PHP hulp

12/12/2024 18:00:18

Ivo P

Ivo P

01/03/2016 21:17:41
Quote Anchor link
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.7/en/binary-varbinary.html

in een varbinary staat binaire data. Deze is betekenisloos als in "je kunt niet sorteren" en "er is geen tekenset aan verbonden". (unicode of ascii ed.)

En de lengte wordt in bytes aangeduid ipv in aantal-letters

J opla

j opla

01/03/2016 21:19:22
Quote Anchor link
Dank je Ivo.

Wat zou dan het voordeel zijn om een ipv6 adres als varbinary op te slaan via inet6_aton()? ik had juist het idee dat je door het ipadres om te zetten je makkelijker kon sorteren en vergelijken ...
Gewijzigd op 01/03/2016 21:21:49 door j opla

Ben van Velzen

Ben van Velzen

01/03/2016 21:22:21
Quote Anchor link
Dat is er niet, inet6_aton levert een int op, dus daar gebruik je dan een int voor.

J opla

j opla

01/03/2016 21:27:32
Quote Anchor link
Ben van Velzen op 01/03/2016 21:22:21:
Dat is er niet, inet6_aton levert een int op, dus daar gebruik je dan een int voor.

Ik denk dat mijn kennis van computer-engels niet zo goed is, maar staat hier niet dat het een varbinary wordt:
Quote:
INET6_ATON(expr)

Given an IPv6 or IPv4 network address as a string, returns a binary string that represents the numeric value of the address in network byte order (big endian). Because numeric-format IPv6 addresses require more bytes than the largest integer type, the representation returned by this function has the VARBINARY data type: VARBINARY(16) for IPv6 addresses and VARBINARY(4) for IPv4 addresses.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

01/03/2016 21:55:26
Quote Anchor link
Het antwoord op je uiteindelijke vraag wordt waarschijnlijk (deels) geleverd in het laatste citaat wat je zelf aandraagt: het is de meest compacte vorm om deze informatie in op te slaan.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.