wat is het belangrijkst om te weten om php te leren
Welke acties zijn het belangrijks die ik moet weten om php te leren, Mischien een paar goeie tutorials ofzo. Mischien weet iemand er hier een paar! Het moet wel duidelijk uitgelegt worden!
owja, en onthoud dat php niet somaar op je pc werkt maar op een server die php ondersteunt (heb ik 2 weken over gedaan om erachter te komen :P) installer bv xampp
hoop dat je hier wat aan hebt.
tim.
Gewoon veel prutsen, en niet direct hier komen en roepen "Help, het lukt me niet. Veel op php.net kijken, kijken naar andere voorbeelden: Plaatjes resizen? Google -> php image resize.
Jeej schreef op 10.12.2007 22:31:
Gewoon veel prutsen, en niet direct hier komen en roepen "Help, het lukt me niet. Veel op php.net kijken, kijken naar andere voorbeelden: Plaatjes resizen? Google -> php image resize.
hey daar wilde ik net naar gaan vragen ;)
timmy schreef op 10.12.2007 22:33:
Jeej schreef op 10.12.2007 22:31:
edit: http://www.phphulp.nl/php/scripts/9/223/ :P
edit2: srry ik zie dat ik per ongeluk op t verkeerde knpje heb gedrukt ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door timmy
Danku zeer al! :) Ik was begonnen in een boek maar ik kom daar maar niet door heen door het moeilijke woordgebruik!
timmy schreef op 10.12.2007 22:28:
zorg dat je eerst met echos (dat je tekst dus op je beeld zet) en met simpele vriabele(waardes) om kan gaan :P
owja, en onthoud dat php niet somaar op je pc werkt maar op een server die php ondersteunt (heb ik 2 weken over gedaan om erachter te komen :P) installer bv xampp
tim.
tim.
2 weken maar? Ik bijna een jaar ofzo, was toen 9 :D. Wat ook makkelijk is om goed html te kennen. En waarmee ik zou beginnen is het maken van een site over iets, maar dan gewoon als het klaar is nieuwe dingen gaan toevoegen en steeds je oude code vernieuwen met nieuwe dingen die je hebt geleerd. Maar koop nooit een boek! Dan gaat het op school lijkenen wil je er meteen mee stoppen. Succes!
Tommy schreef op 10.12.2007 22:56:
2 weken maar? Ik bijna een jaar ofzo, was toen 9 :D. Wat ook makkelijk is om goed html te kennen. En waarmee ik zou beginnen is het maken van een site over iets, maar dan gewoon als het klaar is nieuwe dingen gaan toevoegen en steeds je oude code vernieuwen met nieuwe dingen die je hebt geleerd. Maar koop nooit een boek! Dan gaat het op school lijkenen wil je er meteen mee stoppen. Succes!
Jah, inderdaad. Ik ben op me 14e ongeveer met php begonnen, niet zo super intensief mee aan de gang, maar nu ik 16 ben kan ik toch wel aardig wat. En ook weer niet.
En idd, het is slim om eerst html en css te leren voordat je php leert. Anders krijg je van half brakke site's (hoeft niet per se, maar toch is het slimmer).
Tommy schreef op 10.12.2007 22:56:
timmy schreef op 10.12.2007 22:28:
zorg dat je eerst met echos (dat je tekst dus op je beeld zet) en met simpele vriabele(waardes) om kan gaan :P
tim.
tim.
Dat is natuurlijk onzin, een boek is erg behulpzaam. Ik vind dat fijner lezen dan van zo'n scherm. Ik heb een aantal dagen geleden "PHP5 voor gevorderden" gekregen. Erg mooi boek er wordt hier niet alleen op PHP ingegaan maar ook OOP in het algemeen, en AJAX en ook nog een stukje modulair programmeren. Het is maar wat je zelf fijn vindt. Houdt je niet van lappen tekst om te lezen dan zou ik ook tutorials gaan volgen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Crispijn -
Kunnen jullie misschien goeie aanbevelingen doen op goeie boeken? Sorry, dat ik een vraag stel hier in dit topic maar leek me voor de topic starter ook wel interessant. Ik wil namelijk graag PHP5 en OOP programmeren leren. (Wat zijn trouwens de voordelen ervan?)
Zeer mooi boek, ben er al een heel stuk mee gekomen.
edit :
linkje : http://www.phphulp.nl/php/boeken/61/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door joren vh
Toevallig had ik dat boek besteld maar ik vind het woordgebruik te ingewikkelt! Ik ben 15 en dyslectisch dus is het iets moeilijker om uit boeken te lezen denk ik!
Heb je die beginnerstuturials al gelezen die hiervoor waren gepost? Ik denk dat het taalgebruik daar niet al te moeilijk is, en dat je daar prima mee uit de voeten moet kunnen.
Ik ben 14 en dyslectisch ;) Maar inderdaad, soms moet je er wel een paar keer over na denken ;-)
Ik ga die tutjes vanavond even lezen ( of aan beginnen met lezen ) Ik had het over het woordgebruik van dat boek!
koen schreef op 11.12.2007 08:51:
Toevallig had ik dat boek besteld maar ik vind het woordgebruik te ingewikkelt! Ik ben 15 en dyslectisch dus is het iets moeilijker om uit boeken te lezen denk ik!
Ik ben ook dyslectisch. Ik vind dat je de tekst niet helemaal precies hoeft te snappen, de code is veel belangrijker. Als je die snapt snap je ook de tekst. (iig, dat heb ik).
(Nog handige tips voor dyslexie: Lees veel, hoe meer je leest, hoe beter het zal gaan, ook het schrijfen. Probeer ook altijd normaal Nederlands te schrijven, dus ook bij msn, dan hoef je niet "over te schakelen". En je hoeft niet per se naar het vmbo als je dyslexie heb.)
ps. Trouwens wel eens goed om te zien dat ik niet de enige ben, dacht vroeger namelijk van wel.
Maar laat ons nu maar terug on topic gaan voor dit topic dicht gesmeten word /// gevolg => de starter zit vast :)