Wat is jullie mening over deze reacties

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Koen Hollander

Koen Hollander

22/08/2012 14:38:04
Anchor link
Hallo allemaal,

De moderator Roel PHP heeft (zo denk ik er over) een zeer negatieve reactie in dit topic: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/mening-microsoft-trekt-de-stekker-uit-hotmail/86230/

Dit zijn de reacties waar ik het over heb:

Koen Hollander op 22/08/2012 12:19:23:
Roel PHP op 19/08/2012 22:02:26:
Dus wat is het nut van je topic?

Roel PHP op 21/08/2012 22:28:18:
Ik snap gewoon de 'ophef' niet en daarmee zie ik het nut van dit topic niet in. Hotmail verdwijnt niet, het wordt langzaam uitgefaseerd en gaat over naar Outlook. Eerlijk gezegd weet ik niet echt wat daarover te discussiëren is, vandaar mijn reactie.

Oké, ik vind het een goede zaak dat ze overstappen op een fris en nieuw systeem. Volgens mij is 90% het daar wel mee eens, want wat is er nou zo drastisch? Alle e-mailadressen blijven bestaan, alleen de naam wordt anders - je kunt zelfs nog naar hotmail.com gaan en dat zal altijd (vermoed ik) zo blijven.

Volgens mij ben je daar wel mee uitgesproken. Vandaar mijn reactie over een zinvol topic.

Wat is jullie mening over deze reacties. Ik hoop dat iedere moderator/beheerder als hij/zij tijd heeft een mening post.

Groet,

Koen Hollander
Gewijzigd op 22/08/2012 14:39:29 door Koen Hollander

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 00:41:11

Write Down

Write Down

22/08/2012 14:45:39
Anchor link
Ik reageer niet graag op dit soort topics, maar goed...

Ik vind eerlijk gezegd de reactie ook ongepast. Als Roel het topic nutteloos acht, is dat zijn recht. Alleen, hoef je dit niet in een topic te zetten waarin wel degelijk een discussie is in ontstaan.

Dat Chris hem daar dan ook nog in verdedigd, vind ik verkeerd. Het gaat niet over het feit of Roel nu al dan niet gelijk heeft, maar dat het topic hierdoor, nu wel, totaal nutteloos is geworden. Welk nut heeft het nu nog om in dat topic een reactie te plaatsen? Als meerdere moderators het als nutteloos beschouwen, sja, dan hoeft het voor mij niet meer.

Koen Hollander

Koen Hollander

22/08/2012 14:52:30
Anchor link
Ik verwachtte niet dat zo een reactie zal komen.
Gewijzigd op 22/08/2012 14:53:11 door Koen Hollander

Write Down

Write Down

22/08/2012 14:53:02
Anchor link
Hu, wat?

Eddy E

Eddy E

22/08/2012 14:55:48
Anchor link
Koen, wat wil je nou bereiken? Muiterij? En wat schiet je er mee op.

Beetje zinloos dit.
En nee, ik ben geen moderator of beheerder. Maar dit is echt kansloos. Een beetje vragen wat andere mods vinden van een (wellicht niet zo mooie) opmerking van een andere mod.
Beetje "verdeel en heers"?

Koen Hollander

Koen Hollander

22/08/2012 15:00:09
Anchor link
Eddy Erkelens op 22/08/2012 14:55:48:
Koen, wat wil je nou bereiken? Muiterij? En wat schiet je er mee op.

Beetje zinloos dit.
En nee, ik ben geen moderator of beheerder. Maar dit is echt kansloos. Een beetje vragen wat andere mods vinden van een (wellicht niet zo mooie) opmerking van een andere mod.
Beetje "verdeel en heers"?

Ik wil alleen weten wat jullie er van vinden.

Erwin H

Erwin H

22/08/2012 15:03:58
Anchor link
Mijn mening: haal al die 'moderator', 'redacteur' en weet ik veel wat voor titels weg bij de gebruikersnamen. Dan kan iedereen weer zijn mening geven in 'de koffiehoek' zonder dat er meteen een hele heisa van wordt gemaakt.

Echt, meest nutteloze discussies die ik in mijn tijd hier heb gezien.

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

22/08/2012 15:19:18
Anchor link
Eigenlijk wil ik me hier niet te veel in mengen gezien er al zat van het team bij betrokken zijn. Wat ik eruit op maak is dat Roel een verkeerde interpretatie heeft gemaakt bij de start van dit topic (wat hij vervolgens ook later uitlegt en daarbij een mening geeft, wat ook een moderator mag) evenals koen die waarschijnlijk met de verkeerde gedachte het topic heeft geopend. Daar zit zeker een spanningsveld.

Als ik heel eerlijk en vrij mag zijn, Jongens waar zijn we mee bezig we vallen over twee woordjes "zinloos en zinvol" in de koffie hoek op dit forum, waar iedereen zijn mening mag geven en vrij mag zijn in topics zolang dit maar conform de regels is van PHPhulp. Naar mijn weten worden die ook in dit topic nog steeds gevolgd. Zullen we met z'n allen gewoon weer verder gaan met waar we allemaal goed in zijn... PHP e.d.? ;)
Gewijzigd op 22/08/2012 15:19:54 door Bas IJzelendoorn

Bart V B

Bart V B

22/08/2012 15:20:30
Anchor link
Beetje onhandige zet van de mods misschien?
Is het geen beter compromis om de off-topic discussie eruit te poetsen in het betreffende topic en deze richting prullenbak te mikken.

Iedereen weer gelukkig, en kunnen we over tot de orde van de dag. :)

Kris Peeters

Kris Peeters

22/08/2012 15:21:14
Anchor link
Ik heb het hier ook al aangehaald:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/belangenverstrengeling/86194/#616651

Misschien zou het nuttig zijn als het wat duidelijker opvalt in welke categorie we zitten (bv. het tweede item van de breadcrumb wat meer laten opvallen).

Als ik iets zie in "koffiehoek", zou ik geneigd zijn de mensen te laten koffiekletsen/zagen/klagen ... wat ze willen
Gewijzigd op 22/08/2012 15:22:41 door Kris Peeters

Chris -

Chris -

22/08/2012 15:40:33
Anchor link
Erwin H op 22/08/2012 15:03:58:
Mijn mening: haal al die 'moderator', 'redacteur' en weet ik veel wat voor titels weg bij de gebruikersnamen. Dan kan iedereen weer zijn mening geven in 'de koffiehoek' zonder dat er meteen een hele heisa van wordt gemaakt.

Echt, meest nutteloze discussies die ik in mijn tijd hier heb gezien.

op deze reactie heb ik gewacht. stond er geen moderator of redacteur, was er geen probleem geweest en was het alsnog een normale discussie geweest. jullie hebben het zelf omgedraaid naar de moderators toe. en ik verdedig Roel niet, ik snap zijn punt aangezien ik zelf ook m'n twijfels had bij het topic, toevallig krijg ik nog gelijk ook (ware het niet om de verkeerde redenen).

wat willen jullie bereiken? een excuses naar koen omdat roel het topic zinloos vond? of nu ook een excuses van erwin en mijzelf omdat wij die mening deelden? ik snap gewoon de ophef niet jongens..

Bart V B

Bart V B

22/08/2012 15:55:39
Anchor link
Chris, zoals ik het begrijp is er meer aan de hand?
Althans dat proef ik uit je opmerkingen zo.
Misschien dat het dan ook verstandig is om even een bakkie koffie te pakken en de mod tools in te zetten om een schoonmaak actie te starten.

Dit gaat echt werkelijk nergens over, tenminste niet iets wat de community aan gaat.

Chris -

Chris -

22/08/2012 16:00:13
Anchor link
Bart, dat kun je beter vragen aan Koen en Ozzie. Ik snap der vrij weinig van.

N K

N K

22/08/2012 16:13:11
Anchor link
Ik heb me eigenlijk niet gestoord aan de mods. Het wordt anders als ze zonder goede reden threads gaan sluiten. Maar dat heb ik (tot nu toe in de korte tijd dat ik hier zit) nog niet gezien. Mods mogen m.i. hun mening geven. Ik vind reacties van sommige gebruikers hier een stuk zorgelijker over enige vorm van meningsuiting. Zie nog maar even: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/dollarpost-leegmaken/86221/

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/08/2012 16:21:04
Anchor link
Ik was er al weer klaar mee hoor Chris. Ik zal het dan op jouw verzoek nog maar even uitleggen. Waar het mij om gaat / ging, is dat er in de koffiehoek een vraag wordt gesteld. Koen wil blijkbaar iets weten of wil een discussie starten. Daar is de koffiehoek ook voor bedoeld. Ongeacht of de vraagstelling van Koen wel of niet duidelijk of wel of niet volledig genoeg was, vind ik de daarop volgende reacties van Roel en Raoul niet zo gepast.

Roel zegt: "Dus wat is het nut van je topic?"

En Raoul walst daar nog eens een keer overheen door te zeggen:
"Koen, denk alsjeblieft even na voor dat je een topic aanmaakt."

Van beide opmerkingen ben ik niet heel erg gecharmeerd, omdat juist de koffiehoek een plek is om vragen te stellen en discussies aan te gaan en ideeën en gedachtes uit te wisselen.

Zoals ik ook al eerder zei, zou ik van een moderator en een redacteur anders verwachten.

Dat is mijn mening en blijkbaar zijn er meerderen die die mening delen. Maar zoals ik eerder ook al zei, ik heb mijn zegje gedaan en mijn mening verwoord. Daarmee was de kous voor mij een paar uur geleden al af. Maar goed, ik hoop dat het nu dan wel duidelijk is? Voor mij is het allemaal weer prima hoor...

Can't we just all be friends ;-)

Afbeelding

Stefan WM

Stefan WM

22/08/2012 16:58:36
Anchor link
Mijn mening?
Een hoop gezeik om niks.. ik snap dat je het niet leuk vind maar toch.
Meer zeg ik er niet over

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

22/08/2012 17:00:32
Anchor link
@Koen
Oke Deze topic is echt zinloos en snap niet zo goed wat je hier nou mee wilt eigenlijk.
Sorry maar dit lijkt echt een reactie van iemand van 5, dit is echt zinloos.
van: ooooo mama kijk nou is wat hij doet

@rest
Wat is er toch aan de hand dat we/jullie over zulke kleine (misschien niet altijd even slim maar dat daar gelaten) dingen vallen en er gelijk de spreekwoordelijke olifant van maken.. nergens voor nodig.. iedereen heeft recht op zijn/haar mening en ook om deze te uiten.

En mocht je het niet eens zijn met iemand zijn mening (dat kan heel goed is helemaal niet raar of erg) zeg het dan op een normale manier of zodat eventueel het tegendeel bewezen kan worden of je word overtuigd van de mening.

mocht je daar niet tegen kunnen dan begin ik me af te vragen waarom je eigenlijk nog praat met de medemens want ook in het dagelijkse leven heeft iedereen een mening!

Oke sommige meningen kan je inderdaad beter voor jezelf houden maar andere zijn er weer om over te discussiëren en/of van te leren daarom zitten we toch ook hier op het forum (buiten de gezelligheid om dan :P )

En daarbij het is ook nog eens in de koffiehoek en daar mag eigenlijk bijna 'alles' gezegd worden door iedereen.
Daar staat titel/rank/level helemaal los van.

@ Ozzie
- Can't we just all be friends ;-)
Dat vind ik een beetje ver gaan want niet iedereen zal elkaar liggen of dan wel leuk/aardig vinden..

Maar in 'grote' lijnen ben ik het wel met je eens! XD

Write Down

Write Down

22/08/2012 18:17:21
Anchor link
Ik wil er ook niet eeuwig op blijven doorboren, maar toch nog even een verduidelijking:

Chris:
op deze reactie heb ik gewacht. stond er geen moderator of redacteur, was er geen probleem geweest en was het alsnog een normale discussie geweest.
jullie hebben het zelf omgedraaid naar de moderators toe.

Dit wil ik toch even nuanceren. In dit topic, akkoord, hier gaat het eerder om een aanval op de status 'moderator'. Maar, het is wel kort door de bocht om dat ook over het ander topic te zeggen.

Zelf kan het mij niet schelen of het nu een moderator/beheerder/redacteur is die zegt 'dit topic is zinloos'. Wie dat ook zegt, voegt niets nuttig toe aan de discussie, zwijg dan ook. (ja klinkt cru)

Maar goed, ik denk dat het punt wel duidelijk is.

Koen Hollander

Koen Hollander

22/08/2012 20:03:19
Anchor link
Write Down op 22/08/2012 18:17:21:
Ik wil er ook niet eeuwig op blijven doorboren, maar toch nog even een verduidelijking:

Chris:
op deze reactie heb ik gewacht. stond er geen moderator of redacteur, was er geen probleem geweest en was het alsnog een normale discussie geweest.
jullie hebben het zelf omgedraaid naar de moderators toe.

Dit wil ik toch even nuanceren. In dit topic, akkoord, hier gaat het eerder om een aanval op de status 'moderator'. Maar, het is wel kort door de bocht om dat ook over het ander topic te zeggen.

Zelf kan het mij niet schelen of het nu een moderator/beheerder/redacteur is die zegt 'dit topic is zinloos'. Wie dat ook zegt, voegt niets nuttig toe aan de discussie, zwijg dan ook. (ja klinkt cru)

Maar goed, ik denk dat het punt wel duidelijk is.

Eigenlijk was dat ook mijn doel met deze discussie.(liep erg uit de hand)Ook al is het een moderator wil het nog niet zeggen dat je een topic mag 'verpesten'. Kortom: Het doel was exact wat Write down zij.

Groet,
Koen

p.s. ik hoop dat het hierbij afgesloten kan worden
Gewijzigd op 22/08/2012 20:06:20 door Koen Hollander

Roel -

Roel -

22/08/2012 21:18:33
Anchor link
Ik kan het niet laten om even een reactie te plaatsen in dit topic aangezien ik toch wel een beetje in de spotlight sta. Blijkbaar is mijn status zojuist verandert in 'koningin', want de koningin van Nederland mag ook niet in het openbaar haar mening uiten. Het gaat hier over een forum, een forum!

Oké, er zijn regels waar je je aan moet houden en kun je sommige dingen beter voor jezelf houden, maar toch heb ik geen spijt van mijn reactie, want dat was nu eenmaal mijn mening, en een discussie gaat over het uitwisselen van meningen. Weliswaar nogal kort door de bocht mijn reactie, maar iedereen snapt hem wel.

Tevens ben ik blij dat Chris zo'n reactie plaatst over dat dat precies is wat hij wou zien. Mijn naam geeft toevallig Moderator weer en opeens ben ik heilig. Ik ben net als jullie, ik ben ook een mens en heb een mening - en dat was mijn mening.

Ik begin dit topic van Koen nu eerder te zien als een kinderachterige flame-actie eerlijk gezegd. Vind het nogal flauw om iemand zo te flamen om één reactie, want in mijn tweede reactie heb ik m'n reactie goed onderbouwd waarom ik er zo over dacht. Om ook die reactie af te kraken vond ik ook vrij kinderachtig, maar daar zal ik me verder niet over uitlaten.

Koen: wees gewaarschuwd - je bevind je momenteel is de gevarenzone, en niet alleen om dit incident.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

22/08/2012 22:21:20
Anchor link
Dan begeef ik me ook maar in de gevarenzone.
Het is zo jammer dat ik hier mijn energie aan moet besteden maar ik wil dit toch wel even zeggen:
Je kan toch nooit als moderator zijnde zo op de persoon spelen, probeer dat maar eens tegen mij!

Pagina: 1 2 volgende »

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.