Wat is PHP nou precies?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

03/09/2005 11:32:00
Quote Anchor link
Er staat over al wel uitgelegd wat PHP is, maar ik snap er niet veel van. Wie kan het me gewoon heel simpel uitleggen, niet te moeilijke taal graag.
Ben ook nog maar 14. :P
Ik kan trouwens wel met html werken.
Maar ik zou dus graag met PHP willen werken om een automistisch paardenspel op internet te maken. (dus dat iemand een zadel wil kopen en dat dat dan meteen bij zijn/haar stal staat, wel net hoor :) )

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 00:56:07

Arend a

Arend a

03/09/2005 11:42:00
Quote Anchor link
PHP is een server-side scripttaal. Dat is in tegenstelling tot bjivoorbeeld java-script, dat is een client-side scripttaal.

Wanneer je een pagina opvraagt doe je dat met je browser (client side) bij een webserver (server-side). Het komt er op neer dat php al op de server wordt uitgevoerd. Hiermee kan je bijvoorbeeld op de server zelf een programma schrijven waarbij mensen een reactie kunnen achterlaten, en dat dit op de server wordt opgeslagen.

Bij client-side is dat niet mogelijk. Wanneer je de pagina al hebt gedownload en bekijkt in je browser, is het niet meer mogelijk om wijzigingen op de server op te slaan.

Dat is min of meer het doel van server-side talen. Je hebt dus een webhost nodig die php ondersteund om php te kunnen uitvoeren. Deze zijn vaak niet gratis. Maar er zijn ook gratis hosts als lycos die het wel ondersteunen, maar met gebreken.

Als je php wilt leren is het verstandig om bijvoorbeeld eens te beginnen met simpele voorbeelden, deze zijn veel te vinden op deze site en andere sites. Een mooi beginscript is bijvoorbeeld een gastenboek.

BlcKJcK

BlcKJcK

03/09/2005 12:17:00

Han eev

Han eev

03/09/2005 12:28:00
Quote Anchor link
PHP is een server side script taal dat op allerlei manieren kan worden ingezet. Het is voor de gemiddelde persoon vrij snel op te pikken. Mensen die al enige/veel programmeer/scripting ervaring hebben zullen zeer snel in staat zijn om een webapplicatie er mee te maken. PHP is ook als CGI parser in te zetten, lol

03/09/2005 19:54:00
Quote Anchor link
Heel erg bedankt. :)
Html had ik na een maand al redelijk onder de knie (k kon sites maken met iframes, formulieren, css enz enz), dus hopelijk leer ik php ook snel, al lijkt het me wel ingewikkelder.
Ik mag een eigen domeinnaam, weten jullie of eht bij www.freerider.nl een beetje een goeie host is?

Mitch X

Mitch X

03/09/2005 19:56:00
Quote Anchor link
HTML is niets vergeleken bij PHP ;)

Thijs X

Thijs X

03/09/2005 23:22:00
Quote Anchor link
Mathilde:
Heel
Ik mag een eigen domeinnaam, weten jullie of eht bij www.freerider.nl een beetje een goeie host is?

Is nog al duur daar
Zoek hier eens even..
wwww.webhosters.nl
Gewijzigd op 03/09/2005 23:22:00 door Thijs X

Martijn B

Martijn B

03/09/2005 23:54:00
Quote Anchor link
Mitch:
HTML is niets vergeleken bij PHP ;)

Html met PHP vergelijken, da ken niee...

Hier heb je een mooie php tutorial:
http://www.w3schools.com/php/default.asp
Gewijzigd op 03/09/2005 23:57:00 door Martijn B

Eris -

Eris -

04/09/2005 11:47:00
Quote Anchor link
thijs:
Mathilde:
Heel

Is nog al duur daar
Zoek hier eens even..
wwww.webhosters.nl

Jij noemt 2 euro per maand duur :|
(Betaal nu 10 euro per maand. Maar als groei zo door gaat misschien wel het dubele :|

04/09/2005 17:50:00
Quote Anchor link
Wow! 10 euro is dan wel erg duur vergeleken bij Freerider!

Arend a

Arend a

04/09/2005 23:13:00
Quote Anchor link
2 euro per maand is erg goedkoop. Verwacht niet te veel support.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

05/09/2005 00:02:00
Quote Anchor link
http://www.sohosted.com

Vanaf € 1,50 per maand, domeinnaam € 14,-
Heb hem zelf nog niet, maar nog nooit klachten gehoord...

Maar het blijft natuurlijk eigen beslissing...

En Mathilde... 10,- per maand duur vergeleken met freerider... Weet je wel wat Arend krijgt? En wat jij krijgt? Zal nogal een verschil zijn, denk je niet?

Marien xD

Marien xD

05/09/2005 09:05:00
Quote Anchor link
kijk ook eens op www.123-webhost.nl hier host ik. Goede service, nooit down. Goede 99,9% garantie dus :) en ze zijn ook nog aardig goedkoop.

Han eev

Han eev

05/09/2005 09:24:00
Quote Anchor link
of http://trans-it.nl 80 cent per maand ^^

05/09/2005 13:27:00
Quote Anchor link
Willem-Jan: Ik hoef niet zo'n grote site, dus €10 per maand is wel duur dan.

Marien: Die host lijkt me ook wel goed. :)

Donster

Donster

05/09/2005 14:25:00
Quote Anchor link
en let even op de : Alle prijzen zijn excl. 19% BTW text :D

Sommige host hebben het exclusief en sommige inclusief ..

Thijs X

Thijs X

05/09/2005 14:45:00
Quote Anchor link
Eris:

Jij noemt 2 euro per maand duur :|
(Betaal nu 10 euro per maand. Maar als groei zo door gaat misschien wel het dubele :|

Ja dat noem ik duur als je kijkt wat je ervoor krijgt...

Freerider Easyrider Bigrider
Mailboxes 20 40 100
Schijfruimte 50 MB 100 MB 250 MB
Dataverkeer p.m. 2 GB 4 GB 10 GB
Prijs p.m. € 2,- € 4,- € 10,-

zelf heb ik bij http://www.topservers.nl zeer goedkoop en goeie service
Gewijzigd op 05/09/2005 14:47:00 door Thijs X

21/09/2005 10:35:00
Quote Anchor link
ik wil ff zeggen dat ik graag wil weten hoe je zelf een paardenspel maakt. Via google kwam ik op deze site.Daar stond bij dat ze je op deze site konden helpen met en paardenspel maken.
Dan zou ik ookgraag willen dat ik geholpen word...

groetjes en paardengek

Jelmer -

Jelmer -

21/09/2005 11:04:00
Quote Anchor link
Wij kunnen je niet helpen met het maken van een paardenspel, we kunnen je alleen maar helpen waneer je tegen problemen aanloopt bij het maken van dat paardenspel.

Als ik jouw was zou ik eerst eens je idee op papier zetten, en nadenken of het lijkt op iets dat al bestaat (bijvoorbeeld een simpel laat-je-link-achter lijkt heel erg op een gastenboek, een portfolio lijkt heel erg op een fotoalbum.)

Ik zou me kunnen voorstellen dat een paardenspel heel erg lijkt om het spel maffia, en daarvan is vrij gemakkelijk de broncode te verkrijgen. Helaas is maffia verboden op dit forum en is de broncode van maffia nogal slecht en onveilig.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.