Wat is sneller? SQlite of MySQL
ik ben bezig met een project waar ik nu SQlite gebruik, maar omdat snelheid toch echt voor op staat bij dit project wil ik weten wat sneller is.
Maak je maar niet druk om de snelheid. SQlite is geloof ik iets sneller maar het gaat echt in de nano-secondes
Sowieso heeft een complete database als MySQL veel meer optimalisaties en caches geïmplementeerd dan SQLite, maar voor simpelere websites met meer reads dan writes zal je daar niet veel van merken.
Gewijzigd op 07/11/2011 10:27:03 door Jelmer -
nee het gaat vooral om het opzoeken van dingen in het database, het schrijven gebeurd niet zo vaak
Jelmer rrrr op 07/11/2011 10:25:37:
@Jelmer, onwaarschijnlijk, SQLite is the only one known to this author that allows multiple applications to access the same database at the same timeaangezien SQLite maar één bewerking tegelijkertijd kan doen.
Aad B op 07/11/2011 11:09:49:
@Jelmer, onwaarschijnlijk, SQLite is the only one known to this author that allows multiple applications to access the same database at the same timeaangezien SQLite maar één bewerking tegelijkertijd kan doen.
Wat heeft access met bewerking te maken dan?
Smur f op 07/11/2011 11:58:30:
Aad B op 07/11/2011 11:09:49:
... to access .... => werkwoord, heeft niks met Access te maken.
Multiple reads, dat is geen probleem. Maar er kan maar één tegelijkertijd naar het bestand schrijven.