Wat kan je & wat leer jij?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kevin J

Kevin J

12/01/2015 15:29:57
Quote Anchor link
Hallo ik was nieuwsgierig naar welke programmeer talen jullie op dit moment kunnen en welke jullie nu leren.

Ik zelf kan PHP, (MySQL als je dat een taal noemt), HTML, CSS
En ik leer mezelf nu JavaScript, en jQuery. Dit doe ik door YouTube kijken en daarna zelf aan klooien

PHP hulp

PHP hulp

01/12/2024 04:47:27

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/01/2015 15:31:36
Quote Anchor link
Ikzelf ben bekend met HTML5, CSS3, PHP (+OOP), MySQL(i), JS, jQuery, Bash (Linux) en een klein beetje Python.

Zo'n 12 jaar geleden ben ik begonnen met HTML4 + de basis voor CSS. Daarna ben ik uit interesse PHP gaan leren, en daarna kwam Javascript erbij en jQuery.
Gewijzigd op 12/01/2015 15:33:18 door - Ariën -

Henk de Vriep

Henk de Vriep

12/01/2015 15:51:51
Quote Anchor link
Ik ben ook bekend met: HTML5, CSS3, PHP(+OOP), SQL, JS, jQuery. Hier zullen de meeste van deze website sowieso wel bekend mee zijn.

Daarnaast ken ik de meest gebruikte commands in Linux en Windows wel. AngularJS en Node kan ik het een en ander van maar wil ik nog wel wat meer ervaring mee krijgen.

Graag zou ik wat meer JAVA willen leren; bijvoorbeeld voor het schrijven van android applicaties.

Joe Bengalen

Joe Bengalen

14/01/2015 00:04:53
Quote Anchor link
Ik beheers de 'talen' (x)HTML(5), CSS2/3, JavaScript (en jQuery) en PHP.

De laatste weken/maanden bezig geweest met het echt goed gebruiken van JavaScript, waar dit eerst meer bijzaak was. Daarnaast ook ervaring op gedaan met NodeJS, wat ik de komende jaren wel zie gaan groeien.

Later dit jaar wil ik mij nog verder gaan verdiepen in Java, aangezien dit op mijn werk ook goed van pas zal komen.

Waar het jaren terug begon als hoppy waarbij ik diverse websites/applicaties gebouwd heb voor mijn omgeving is het inmiddels mijn baan geworden. In tussentijd ook verschillende opdrachten gedaan voor kleine bedrijfjes.

Alle programeer kennis opgedaan door middel van zelfstudie.

Wouter J

Wouter J

14/01/2015 01:01:19
Quote Anchor link
100%: HTML, CSS (Sass), PHP (Symfony/Laravel), JS (CoffeeScript, jQuery/Mootools/FlightJS)
50%: Ruby (RoR/Sinatra), Haskell, Prolog, Common Lisp, Racket
10%: C, C#, NodeJS, Python

Ooit begonnen met 2 jaar lang puur HTML en CSS. Daarna langzaam PHP en JS gaan leren. Toen heb ik besloten elk jaar een taal te leren die totaal anders is dan talen die ik al begrijp. Daar komen Ruby (100% object georienteerd), Haskell (functionele taal), Common Lisp/Racket (compleet functioneel) en C/C# (strict type) vandaan. Van sommige van die talen ken ik meer dan andere, maar het belangrijkste is wat ik heb geleerd qua denkwijze van deze vreemde talen. Het helpt je telkens weer om dingen handiger op te lossen in bijv. PHP.

Tegenwoordig ben ik bij PHP blijven hangen, mede omdat ik veel voor Symfony doe en vanwege mijn werk. Nu ben ik meer bezig met de code architectuur, Domain Driven Development (CQRS, Event Sourcing, etc), Behaviour Driven Development (Behat) en dat soort onzin :)

Jan R

Jan R

14/01/2015 08:20:40
Quote Anchor link
PHP, (Visual )Basic dos, Visual basic (.net) Windows, JS, dos Batch, HTML, CSS, VBA, CSS

Nooit echt goed maar meestal kan ik me wel behelpen :) Voor de webtalen met veel hulp hier :)

Jan

Koen Hollander

Koen Hollander

14/01/2015 08:27:49
Quote Anchor link
Ik zelf ken PHP (+OOP), VB.Net, MySQL en bash

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

14/01/2015 10:56:01
Quote Anchor link
PHP, HTML, CSS, SQL in het MySQL-dialect, Cobol, Fortran, Pascal, Basic, VBA, VBScript, JavaScript, ASP, C en C++.

Het is alleen net als met mensentalen: wanneer je een taal een tijdje niet gebruikt, neemt je woordenschat af en maak je vaker grammaticafouten.

Java staat bovenaan de verlanglijst.

- SanThe -

- SanThe -

14/01/2015 12:13:20
Quote Anchor link
Basic, Pascal, DBase, Assembler, HTML, CSS, PHP, mySQL, Javascript.

Tobias Tobias

Tobias Tobias

14/01/2015 15:45:19
Quote Anchor link
PHP, MySQL, beetje jQuery, VB(A)
VBA en jQuery ben ik niet erg goed in, maar met Google kom ik een heel eind
Gewijzigd op 14/01/2015 15:45:51 door Tobias Tobias

- Raoul -

- Raoul -

14/01/2015 20:24:00
Quote Anchor link
Ben vloeiend in Java, Python, PHP, JS, CSS, HTML.

En voor een volgend project ga ik C gebruiken, wat ik ook al redelijk goed kan. Dus dat wil ik nog een beetje beter kennen.

En dan ga ik dit jaar waarschijnlijk ook nog Scala leren.

14/01/2015 20:47:11
Quote Anchor link
PHP, MySql, Css, HTML, jQuery, JavaScript, OpenWebScript (eigen ontwikkeld scriptingtaal, Batch, VBA, VB.NET, RobotC, JSON, XML, Y(A)ML en een klein beetje JAVA.

Ben binnenkort ook misschien Python leren.

En dat OpenWebScript is werkt met bestandjes (.ows) die je dan met een PHP functie omzet naar html en php. Deze taal gebruik ik in mijn Cloud OS om apps mee te maken. Even voor de geinteresseerden :)
Gewijzigd op 14/01/2015 20:49:30 door

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.