Wat mankeert aan deze syntax ?
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
$Start = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . 'Startpagina.php';
?>
<td><button type='button' onclick=<?php printf("window.location.href=%s", $Start);?> >Home</button></td>
$Start = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . 'Startpagina.php';
?>
<td><button type='button' onclick=<?php printf("window.location.href=%s", $Start);?> >Home</button></td>
Als er op Home wordt geklikt, gebeurt er niets.
Wat is er fout aan de code ?
Bekijk de broncode eens in je browser. hoe ziet de html er dan uit?
In javascript staan er geen quotes om de waarde van de onclick attribuut.
@Frank, onderstaat deel van browser-broncode:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<div class="clear hideSkiplink">
<Table id="menu" CssClass="menu">
<tr>
<td><button type='button' onclick=window.location.href=C:/wamp/www/PHP-test/Startpagina.php>Home</button></td>
<td><button type='button' onclick="javascript:history.back(1)">Terug</button></td>
@Erwin: als ik in plaats van de php-code een pagina tussen enkele quotes benoem, en ik klik op Home, springt
hij er gewoon naar toe.
Precies, en die quotes ontbreken nu....
Code (php)
1
<button type='button' onclick="window.location.href='C:/wamp/www/PHP-test/Startpagina.php'" >Home</button>
Doet nog steeds niks.
Gewijzigd op 10/09/2013 00:21:16 door Ger Eielts
Tip: je zegt zelf dat als je het direct in html doet, het wel werkt. Nou, als dat werkt, dan zorg je toch gewoon ervoor dat je php PRECIES hetzelfde uitspuugt. Dat zal dan ook werken, denk je niet?
Gewijzigd op 10/09/2013 00:44:29 door Ozzie PHP
DOCUMENT_ROOT neemt de, zoals de naam al zegt, de root van het document.. Dus, op het moment dat je XAMPP of iets dergelijks gebruikt, neemt hij de root hiervan. Dit is dus je C:\ schijf. Je kan dus beter een directe url toekennen als je op localhost werkt. Als je online gaat pas aanpassen in document root.
Victor G op 10/09/2013 08:02:12:
... Als je online gaat pas aanpassen in document root.
Dat lijkt me niet. Als ie online staat en je refereert naar de document root dan refereer je naar het adres op de server, en een browser kan daar niet bij. Online moet je dus ook een URL gebruiken.
Ozzie PHP op 10/09/2013 08:33:49:
Dat lijkt me niet. Als ie online staat en je refereert naar de document root dan refereer je naar het adres op de server, en een browser kan daar niet bij. Online moet je dus ook een URL gebruiken.
Victor G op 10/09/2013 08:02:12:
... Als je online gaat pas aanpassen in document root.
Precies.
en eventueel;
De (voorlopig) oplossing van mijn probleem ziet er nu als volgt uit:
Code (php)
1
2
2
$Start = "http://" . $_SERVER["SERVER_NAME"] . (":7301") . "/Startpagina.php" ;
<button type='button' onclick="window.open('<?php echo $Start; ?>', '_self')">Home</button>
<button type='button' onclick="window.open('<?php echo $Start; ?>', '_self')">Home</button>
Bedankt en kom ik weer "vast" te zitten, dan ben ik hier snel terug.