Wat vind je van mij site?
die MOET er nog uit. maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
ik zal die er eens uithalen.
Toevoeging op 31/01/2012 19:03:26:
oei ik krijg ze niet juist weg?
de foto's komen dan niet tegen elkaar te staan, hoe los ik dat op?
Door een margin te zetten en ze naast elkaar te laten floaten (float:left).
En ik wil jou aller eerste site wel eens zien Piet. Alsof mensen worden geboren met een talent voor webdesign.. En waar slaat dat eigenlijk op? Mooi beginnen? Kun je dat eens uitleggen?
@wouter, misschien kort door de bocht, maar het gros hier weet dondersgoed wat ik bedoel. Maar je hebt gelijk, voor beginners is het zeker een handige tool om zichzelf te vergelijken. Al weten we natuurlijk allemaal dat valid HTML en CSS niet gelijk is aan een goedwerkende site. Lang leve browsers + quirks.
Sorry, ik blijf er bij dat ik het een aardige site voor beginners vindt. Op de paar puntjes na die ik eerder beschreef.
Ik vind het teleurstellend dat je meteen overgaat naar persoonlijke aanval, maar ja, sommige mensen kunnen zich niet beheersen. Jammer jammer jammer... Je komt ook wel erg protesterend over met je negativiteit richting W3C. Waarom bouw je dan niet je eigen web systeem met je eigen HTML versie en je eigen browser? Los de problemen maar op! Doe er ook maar meteen een nieuwe validator bij voor ons web developers! Verbeter de wereld...
De validator zeurt veel, maar is geen ramp. Als je in HTML een methode hebt die goed is maar die de validator niet accepteert, dan doe je dat. Ik zeg niet dat de validator in alle opzichten goed is, maar ach, het is handig voor beginners, maar ook ervaren developers maken er gebruik van. Als ik een hele website af heb en ik doe'm door de validator, ben ik dat ding echt dankbaar als ik een hele domme fout heb gemaakt. Tussen zoveel HTML zie je nou eenmaal niet elke fout. Dus dat ding geeft heel vaak terechte errors en ja, de overbodige dingen laten we maar links liggen.
Wat ik zelf ongelooflijk irritant vind is dat de ene browser iets ondersteund en de ander niet. Bijv. met CSS gebeurt het heel vaak dat iets niet helemaal wordt ondersteund, dan ziet het er weer lelijker uit. Iedere developer heeft zo zijn/haar problemen.
Over deze site: ik vind het persoonlijk een ongelooflijk oude en lelijke site, genoeg tips zijn al gegeven en als deze worden gevolgd is het wel weer prima. Wat ik raar vind is dat deze jongeman dus een website maakt voor een klant, maar de oude website van de klant ziet er moderner uit. Je vader zal het niet erg vinden, maar en wildvreemde man wil gewoon kwaliteit en dat zie ik niet terug op deze website.
Duidelijk genoeg denk ik...
Mvg,
Piet
Punt is echter dat we als ervaren developers wel weten wanneer een site werkt of niet. Wij lossen dingen op door te vergelijken in meerdere browsers dan puur afgaan op een validator. valide code mag dan een leuk groen vlaggetje geven in de validator, als die er foeilelijk uit ziet in IE7 ofzo, dan maar invalide code ;)
Ik ben negatief over validators omdat ze zwaar overgewaardeerd worden. Het is een indicatie middel, meer niet.
Over de kritiek hier, ja dat mag wel eens wat minder. Iedere self-proclaimed expert of webdeveloper denkt het altijd beter te weten. Laat mensen er zelf achter komen, geef ze opbouwende kritiek en geen neerbuigende opmerkingen. Daar schieten we niets mee op.
ik ben net gestart met css. ik weet er nog niet veel van. de site is een project om css op een nuttige mannier te leren. natuurlijk hoop ik dat ze hem ooit in dienst gaan memen. ik heb al veel van die site geleerd.
Een paar goede tutorials helpen al een heel eind. Ik zou ook eens kijken naar tutorials waar een .PSD omgezet wordt naar HTML en CSS. Daar heb ik vroeger best veel aan gehad.
Ik kan niks anders zeggen dan dat je nu dus groot gelijk hebt;)
Het punt is alleen dat omdat mensen de validator overwaarderen, wij hem ook niet hoeven te 'haten' of onderwaarderen.
Mvg,
Piet
Een validator heeft zeker een goede functie, helemaal voor beginners. Ze zijn misschien streng maar dat is inderdaad wel belangrijk, zeker voor beginners. Kijk, ik gebruik vaak hacks wat tot een beter resultaat leidt. Een validator zal daar over trippen maar dat boeit mij niet.