wat vinden jullie ervan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Raymond Oomen

Raymond Oomen

17/06/2008 21:47:00
Quote Anchor link
ik heb nu dus een paar sites:
sites van mij alleen:
http://www.darkdimensions.nl/
http://www.darkdimensions.nl/new/index2.php

sites van mij en een vriend van me:
http://pkfreeplay.darkdimensions.nl/
http://freeplaytest.darkdimensions.nl/

van allebei ben ik met de laatste nog bezig dus als jullie tips hebben daarvoor dan hoor ik het graag
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Raymond Oomen

PHP hulp

PHP hulp

02/01/2025 17:00:19

Jesper Diovo

Jesper Diovo

17/06/2008 21:49:00
Quote Anchor link
Je laatste site is het mooist. De rest is bagger. Eerste klopt niet helemaal, tweede is te basic en de derde: in welke tijd leven wij? Het Internet Explorer tijdperk? I don't think so, mate. Tegenwoordig hoort een website minstens Mozilla FireFox, Opera, Safari compatible te zijn, IE sucks.

Raymond Oomen

Raymond Oomen

17/06/2008 21:53:00
Quote Anchor link
de laatste heb ik vandaag gemaakt de derde een vriend van me (ik het html php gebeuren) de 2de ben ik mee bezig dus daar wil ik ook graag wat tips voor en de 1e is al heel oud en dat was een template. internet explorer heb ik zelf ook een hekel aan maar de meeste mensen gebruiken het nog en degene die die site ontworpen heeft, heeft die tekst neergezet ;)

maar als je tips hebt voor de 2de dan hoor ik het graag

Joren de Wit

Joren de Wit

17/06/2008 21:56:00
Quote Anchor link
Helaas, weer een layout met tabellen. Tegenwoordig kan dat echt niet meer aangezien er ten eerste betere alternatieven zijn (CSS) en ten tweede tabellen daar eigenlijk helemaal niet voor bedoeld zijn. Ga je dus eens verdiepen in het gebruik van CSS en bouw je website daarmee op.

Verder zou ik het lettertype dat je gebruikt ook eens veranderen. Times New Roman is geen lettertype dat je op een website wilt gebruiken. Verdana, Tahoma of Arial zijn al betere lettertypen...

Jesper Diovo

Jesper Diovo

17/06/2008 21:57:00
Quote Anchor link
Allereerst natuurlijk het lettertype. Times New Roman hoort wat mijn part niet thuis op het web, zo'n lelijke lettertype... De indeling van die lay-out is gewoon zo basic. Daarom is de lay-out van je vierde optie beter. Die indeling heeft iets, iets aparts. Een paar blokken met wat tekst erin zegt niet veel...

Ik zou maar eens een beetje rond gaan kijken op het web wat er zoal in jouw categorie te vinden is. Daar inspiratie uit op doen en zo tot een mooi resultaat komen. Succes ;-).

Raymond Oomen

Raymond Oomen

17/06/2008 22:00:00
Quote Anchor link
CSS gebruik ik al, voor de 2de keer met die 2de site ben ik nog heel veel mee bezig dus die wordt nog gevuld, en als je kijkt op andere sites zul je zien dat ze bijna nergens een ander lettertype gebruiken en anders lijkt het genoeg op times new roman dus ik vindt het onzin dat te veranderen

Joren de Wit

Joren de Wit

17/06/2008 22:05:00
Quote Anchor link
Als je Times New Roman gebruikt, moet het wel in je layout passen. En dat is in het geval van je tweede site gewoon niet het geval...

Verder zul je misschien best CSS gebruiken, maar _niet_ voor de layout van je tweede website. En dat is zonde, tabellen zijn daar niet voor bedoeld en leveren alleen maar beperkingen die je met een CSS layout niet hebt...

Raymond Oomen

Raymond Oomen

17/06/2008 22:08:00
Quote Anchor link
ben ook bezig om de tables te vervangen door divs maar wil eerst de layout mooi maken en dan zet ik het zegmaar om

Joren de Wit

Joren de Wit

17/06/2008 22:11:00
Quote Anchor link
Dan zou ik direct opnieuw beginnen en je layout mbv CSS opbouwen. Het is onlogisch om je site eerst met tabellen helemaal af te maken om daarna alles weer om te gaan zetten naar CSS...

Raymond Oomen

Raymond Oomen

17/06/2008 22:12:00
Quote Anchor link
het staat wel in css maar heb tabellen gebruikt in plaats van divs en dat ga ik nog veranderen

Joren de Wit

Joren de Wit

17/06/2008 22:35:00
Quote Anchor link
Quote:
het staat wel in css
Oh ja? Waarom kom ik in je broncode op verschillende plaatsen dan nog de <font> tag tegen en heb je overal nog inline css styles verwerkt?

Ik geloof best dat je ook dingen in een externe stylesheet hebt staan, maar je doet moet zijn om daar alle opmaak in te plaatsen en verder in je html code alleen met divs, id's en classes te werken...

Raymond Oomen

Raymond Oomen

17/06/2008 22:40:00
Quote Anchor link
Oh wist niet eens dat het inline stond XD zal er naar kijken ;) maar voorlopig blijft het wel in tabellen staan tot ik klaar ben met de layout

Joren de Wit

Joren de Wit

17/06/2008 22:46:00
Quote Anchor link
Het blijft uiteraard je eigen keuze, maar ik raad je aan om het nu direct goed te doen. Dat scheelt je later een hoop werk en frustratie als je alles weer om moet gaan zetten...

Lode

Lode

17/06/2008 23:22:00
Quote Anchor link
allemaal bagger en quirksmode en qua code houd ik me mond maar...

Robert Deiman

Robert Deiman

17/06/2008 23:44:00
Quote Anchor link
@raymond

Neem maar van mij (en Blanche aan, die weet ook waar hij over praat) dat je beter je lay-out op het moment van scripten beter meteen in Divs en CSS kan plaatsen. Het heeft ten 1e al geen nut om werk dubbel te doen (zonde van je tijd en moeite) en ten 2e heb je met divs meer vrijheid voor het plaatsen van delen van je site, waardoor je ook het slicen (opdelen van de achtergrond in verschillende delen) opnieuw zou moeten doen.
Maak gewoon in een tekenprogramma een lay-out, laat die indien je dat wenst beoordelen en werk deze uit naar een Divs/ CSS lay-out.

Raymond Oomen

Raymond Oomen

19/06/2008 21:44:00
Quote Anchor link
een vraagje nog waarom is het nou eigenlijk beter om divs i.p.v. tables te gebruiken??

19/06/2008 21:45:00

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

19/06/2008 21:51:00
Quote Anchor link
Tabellen zijn eenvoudig, makkelijk toe te wijzen.. Maar zodar jij je site dynamisch wil maken en makkelijk kunnen veranderen ga je smeken om divs.. Divs zijn precies te positioneren en geheel aan te passen.

Raymond Oomen

Raymond Oomen

28/06/2008 16:40:00
Quote Anchor link
ok ik heb mijn pagina een beetje opgeknapt wat vinden jullie er nu van

linkje: http://darkdimensions.nl/new/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Raymond Oomen

Noppes

Noppes

28/06/2008 16:52:00
Quote Anchor link
Ik zal zeggen ga eerst eens een basis cursus html / css volgen

Wouter K

Wouter K

28/06/2008 16:58:00
Quote Anchor link
Hij sliced ze en doet geen moeite meer om ze om te zitten in divs. Lijkt me toch duidelijk heren ?

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.