Wat vinden jullie van mijn forum?
Ik ben een tijdje bezig geweest met een nieuw forum, nu wil ik graag jullie mening over het forum, waarbij u moet letten op:
- PHP (icm MYsql)
- Design (komt alles duidelijk over en makkelijk vindbaar?)
- Snelheid
- Toegangkelijkheid (browsers en OS's)
De topics die er nu opstaan heb ik gekopieerd uit mijn oude forum. Het forum is voor mij bezoekers nog niet open, u kunt dus nog gewoon onzin posten om te testen (haal het er eind van de week wel af :-)).
Het forum is te vinden op: www.jbgsm.nl/forum2 En ik hoop op goede reacties waar ik wat mee kan (zonder dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen hehehe)
Indien nodig zal ik nog meer uitleg geven.
Jelmer
Edit: Ook letten op bugs natuurlijk! :-)
Gewijzigd op 18/01/2005 21:06:00 door Baken
http://www.jbgsm.nl/forum2/lees.php?f=9999 dit zou niet mogen lijkt mij. Je bent vergeten te checken of de topic wel bestaat.
Bug 2:
Deze valt eigenlijk ook onder de eerste http://www.jbgsm.nl/forum2/lees.php?f= klik maar eens. Het zelfde als je ?f=abcd(dus letters ipv cijfers) er achter zet, dan komt dezelfde fout. Het is ook zo als je naar deze link gaat http://www.jbgsm.nl/forum2/lees.php dus als je ?f=(cijfer) weglaat.
Oplossing(en): Check of het een cijfer is met is_numeric() en of het geset is met isSet(). Doe er voor de zekerheid ook nog een trim() over, zodat alle spaties/tabs weg zijn.
Bug 3:
'Berichten met de miste reacties' dat staat overal onder de categoriën. Het is miNste :P
Bug 4Ik kan de titel van een nieuwe topic leeg maken, door er gewoon spaties in te stoppen.
Oplossing: Laat er eerst de functie trim() over heen, die haalt alle spaties/tabs er uit.
Voor de rest ziet het er goed uit. Alleen vraag ik me af waarom je alle categoriën niet gewoon uit een database haalt. Dat lijkt mij veel handiger.
edit: Heb ik er nu genoeg werk aan besteed?
Gewijzigd op 18/01/2005 21:38:00 door Steff an
U wordt binnen vijf seconden doorgestuurd naar het forumbericht
ja, maar ik heb geen zin 5 seconden te wachten, mag er een knopje bij met ga naar topic ofzo ?..
Enne, mr. Naamloos kan er ook posten :P
Naam poster:
Misschien is een check als $_POST['naam'] != "" een mogelijkheid :P? zelfde voor bericht..
Ga naar één van de sub-forums: Netwerken / aanbieders, toestellen, Logoringtone, informatie / hulp of overig / koffie hoek
[bovenaan]
onduidelijk, gebruik een selectmenuutje als op phphulp enzo..
Naam is leeg of tekort, ga terug
Titel is leeg of tekort, ga terug
Bericht is leeg of tekort, ga terug
Mail is leeg of tekort, ga terug
<
hoe ga ik terug?..
Mag ik een terug linkje van je?
Nieuw topic kan ook alleen spaties bevatten :P..
Gewijzigd op 18/01/2005 21:30:00 door Jorik
Donderdag zal ik proberen de bugs eruit te halen, daarna zal ik hier nog even verslag van doen.
Idg bedankt.
Vindt iemand anders nog een andere bug / tip?
Jelmer
Ik vind het hier en daar wel druk er uit zien. Misschien moet je nog wat aan de layout doen. Je heb ook nog een mail gehad van mij eerder deze avond ;)
Greedyxl[/b]
Bug 1: Opgelost. Hij checkt nu eerst of het topic wel bestaat, zoniet ga dan terug naar index.
Bug 2: Niet van belang. Check of het topic bestaat zo niet dan terug gaan. Ik hoef dus niet te kijken naar nummeriek of getallen.
Bug 3: Aangepast, slordigheids foutje :-)
Bug 4: Opgelost. De topic titel, naam, e-mail en bericht moeten nu uit minimaal 3 letters of getallen bestaan. Spaties worden niet meegeteld in de telling, maar worden wel opgeslagen, zodat titels met spaties mogelijk zijn.
Ik sla alles op in 1 database met twee tabellen: 1). Forum berichten 2). Forum reacties. In de eerste tabel heb ik ook een rij: "Thema". Dus wat je bedoelt met je laatste punt snap ik niet helemaal.
Greedyxl bedankt voor al je moeite!
Jorik[/b]
Ik ga morgen naar jouw bugs kijken, bedankt voor de moeite!
Marien[/b]
Ik zal kijken naar je tip.
Je mail zal ik eind van de week beantwoorden.
Andere, nog tips of bugs?
Van: www.jbgsm.nl/forum2?
Gewijzigd op 19/01/2005 13:05:00 door Baken
'Het nieuwebericht ... ' ofzoiets was het ;) Er is een spatie te weinig ;) Details details ^^
Heb ik aangepast!
Jelmer
Ja dat bedoelde ik ;) Sorry het nogal domme topic dus ;)
hmzz om het nouw overzichtelijk te noemen... NEE!! Er staat over tekst onder en boven, die links zijn onduidelijk... ik vind het niet mooi..
Quote:
- Is het nou Koffie hoek of koffiehoek? :: Koffie hoek / overige
Vragen die in andere sub-forums niet geplaatst kunnen worden, kunnen in dit forum geplaatst worden. Ook niet GSM gerelateerde onderwerpen horen in dit forum thuis.
- Ga naar overig / koffiehoek sub-forum
Vragen die in andere sub-forums niet geplaatst kunnen worden, kunnen in dit forum geplaatst worden. Ook niet GSM gerelateerde onderwerpen horen in dit forum thuis.
- Ga naar overig / koffiehoek sub-forum
- Is het nou overige/koffiehoek of koffiehoek/overige?
2) De hyperlink om naar een subforum te gaan zou ik niet onderstrepen. Die onderstreping staat daar zo op de onderkant van de balk.
Edit: Ik bedoeld die blauwe balk met rode stippen..
3) E-mailadressen worden niet gecontroleerd. Zie dit script.
4) Datum van post is het Amerikaanse formaat; 04:00:18 als tijd. 16:00:18 lijkt mij mooier.
5) Kan een lege reactie op een bericht posten... Zonder naam en e-mail.
6) Kan op een bericht posten die niet bestaat (kijk naar bij je reacties op topic 1200-zoveel.
7)
Quote:
Veel hoofdletters, midden in de zin.Datum van post: 2005-01-19 01:09:40, Naam poster: Test, Forum bericht 12 keer bekeken, 4 reacties op dit forumbericht
Dat was het wel.. ;)
Elwin
Gewijzigd op 19/01/2005 16:11:00 door Elwin - Fratsloos
Ik had als naam 'Bas' ingevuld, en geen e-mail adres. Ik krijg dan de melding:
- naam is tekort of niet ingevuld
- e-mail is tekort of niet ingevuld
Het is 'te kort'.. Staat wat slordig..
Wanneer ik dan terug ga om de rest in te vullen, is mijn bericht verdwenen :/ dat moet vind ik wel weer geplaatst worden..
ook zou ik bij het bekijken van een bericht een enter doen tussen het forum path en de berichten.. zo creeër je wat ruimte en overzicht..
Als ik een reactie post dan hoef je geen naam of e-mail in te vullen.. daar is geen check op? als het bericht is toegevoegd staat er 'ga terug naar de forum index', maar dat wil ik niet.. ik wil OF terug naar de categorie met de berichten lijst, of terug naar het bericht zelf zodat ik kan kijken hoe mijn reactie is toegevoegd.. :)
En wat nog erger is, je kunt javascript in je naam zetten.. zie de mooie javascript popup:
http://www.jbgsm.nl/forum2/lees.php?f=10
PHPhulp! ;-)
Elwin
- Te veel dikke schuin gedrukte teksten
- Lettergrootes zijn een beetje door elkaar of hebben te veel verschillende grootes
- Letters staan te dicht op de rand. (van het grijze vlak)
- Die lijst met subforums zal ik netzo doen als op PHPHulp (een listbox) maar idd. niet schuin gedrukt
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Datum van post: 2005-01-19 04:34:52, Naam poster: " size="33">
size="33" ? :p
en btw:
gewoon een strip_tags() over die naam, email en berichtje gooien dat verhelpt javascript gekloot denk ik wel :x
Gewijzigd op 19/01/2005 17:08:00 door DaeDaluz
en dat size="33" heb ik ook gedaan door een langere javascript in de naam, alleen kon dat niet omdat zijn db veld waarschijnlijk op minder karakters ingesteld staat, dan die ik invoerde..
sloop het maar weer .... ;)
Ik zal ze zoveel mogelijk proberen door te voeren.
(Misschien jullie hulp nog bij nodig ;-)).
Als je nog meer bugs kunt vinden...schroom dan niet.
Jelmer