wat zou ik doen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Lex van der poel

lex van der poel

17/08/2012 12:09:45
Quote Anchor link
Hoi,
Toen ik me verveelde heb ik dit gemaakt: LINK
Ik heb alleen geen idee wat ik ervan zou maken iemand een idee alles is welkom :)

-- edit --

Wat ik probeer te doen een site maken volledig met javascript dus geen verspringen meer naar andere pagina's.
Gewijzigd op 17/08/2012 12:22:16 door Lex van der poel

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 04:43:28

- SanThe -

- SanThe -

17/08/2012 12:11:53
Quote Anchor link
Een loginscherm ... Interessant.

Lex van der poel

lex van der poel

17/08/2012 12:17:38
Quote Anchor link
haha inderdaad maar ik will juist weten wat ik ervan zal maken als je bent ingelogd... :)

Toevoeging op 17/08/2012 12:26:14:

Misschien een javascript / php / mysql cms dat je alles kan beheren en een custom template kan toevoegen en dat alles zonder pagina verspringen.

- Raoul -

- Raoul -

17/08/2012 12:32:48
Quote Anchor link
Even je textcolor op wit zetten, en verder past zo'n button niet bij je lay-out.

- SanThe -

- SanThe -

17/08/2012 12:40:35
Quote Anchor link
[gestoord idee modes]

Bewaar de inloggegevens in een database.
Maak 2 extra velden: 'uitlogtijd' en 'score'.

Als er ingelogd wordt:
Check of je deze inloggegevens al hebt in de database.
NEE:
Maak record aan met naam, password en dergelijke.
Zet 'uitlogtijd' op NOW() + 5 minuten.
Zet 'score' op 0.
JA:
Update het gevonden record.
Zet 'uitlogtijd' op NOW() + 5 minuten.
Zet 'score' op 0.

Eenmaal ingelogd:
Laat de gebruiker een aantal php vragen oplossen. Bij elk goed antwoord update je 'uitlogtijd' naar NOW() + 5 minuten en verhoog je score met 1. Als het antwoord fout is krijgt de gebruiker een nieuwe vraag. Uiteraard blijf je steeds 'uitlogtijd' in de gaten houden en indien verstreken wordt de gebruiker uitgelogd. Eenmaal uitgelogd en weer opnieuw ingelogd moet ie weer vooraan beginnen

De highscores zijn uiteraard te zien op het scherm.

[/gestoord idee modes]

Lex van der poel

lex van der poel

17/08/2012 13:14:13
Quote Anchor link
haha leuk idee - santhe - die bewaar ik voor overmorgen als ik niets te doen heb ;)
Maar nu ga ik een cms met javascript maken en uiteraard ik zet hem hier als i af is ;)

Jeroen VD

Jeroen VD

17/08/2012 14:09:37
Quote Anchor link
aah, dat moet je in een halfuurtje wel lukken denk ik!

Jasper DS

Jasper DS

17/08/2012 14:13:10
Quote Anchor link
Jeroen vd op 17/08/2012 14:09:37:
aah, dat moet je in een halfuurtje wel lukken denk ik!

Hehe +1 :')

Write Down

Write Down

17/08/2012 14:35:37
Quote Anchor link
Mag ik vragen waarom volledig met Javascript? HTML/CSS zijn gemaakt voor opmaak, PHP is een programmeertaal. Javascript is dat ook, maar heeft meer de insteek om de manier waarop iets werkt aan te passen. Het is een verfraaiing, maar niet noodzakelijk.

Ik mag hopen dat je bijvoorbeeld je login niet gaat valideren met JS. Wat wel bijvoorbeeld mooi is, is de foutmeldingen duidelijker te maken met JS. (Ergens iets rood te kleuren) Wat bijvoorbeeld ook leuk is, dat enkel een paar divs reloaden i.p.v. heel de website. Langs de andere kant, als Js uitgeschakeld is, moet het gewoon nog werken.

Bij een WYSIWYG editor is dat natuurlijk iets anders, daar heb je vaak JS voor nodig. (Ik ga spontaan is googelen of er al een aardige in HTML 5 is!)

En overigens, neem je tijd :-). Een CMS maak je niet op één dag!

Wouter J

Wouter J

17/08/2012 14:44:53
Quote Anchor link
Quote:
Bij een WYSIWYG editor is dat natuurlijk iets anders, daar heb je vaak JS voor nodig. (Ik ga spontaan is googelen of er al een aardige in HTML 5 is!)

?? HTML is een taal voor de semantiek niet voor interactie met gebruikers, dus natuurlijk is er niet eentje in HTML5 en je zult altijd een programmeertaal (hoho wacht even PHP en JS zijn scripttalen) nodig hebben voor interactie, of dat over de server of over de client gaat maakt in dit geval niet uit.

En nee, ook HTML7 kan dit nog niet... ;)

Write Down

Write Down

17/08/2012 14:55:03
Quote Anchor link
Wouter J op 17/08/2012 14:44:53:
Quote:

?? HTML is een taal voor de semantiek niet voor interactie met gebruikers, dus natuurlijk is er niet eentje in HTML5 en ...

Klopt, ik drukte me niet duidelijk uit! Excuses! Ik doelde eerder op het feit of er al een editor was die HTML5 degelijk ondersteunt.

Minder on-topic
Wouter J:
programmeertaal (hoho wacht even PHP en JS zijn scripttalen) nodig hebben voor interactie, of dat over de server of over de client gaat maakt in dit geval niet uit.

En dan neem ik er gelijk je eigen woorden bij:

Wouterj.nl:
Ik wil het niet te moeilijk maken, want over dit onderwerp wordt nog heel veel gediscussieerd

Ik vind het een beetje cru om te zeggen dat PHP geen programmeertaal zou zijn maar wel een scripttaal. Persoonlijk ben ik het daar totaal niet mee eens. Zeker als ik je vergelijking met Java lees.

Java draait eveneens niet rechtstreeks. Java draait altijd in de Java virtual machine. Wat uiteindelijk een programma is. In die virtuele machine gebeurd de eigenlijke omzetting naar bytecode. Dus als ik jouw redenering dan volg, dan zijn er amper echte programmeertalen.

Alleen degene die rechtstreeks naar bytecode kunnen vertaald worden. Dan kan je zeggen dat assembler wint.

Toevoeging op 17/08/2012 15:03:05:

Ik ben een fan van je artikels Wouter, maar de volgende zin sprong ook in het oog:
Wouterj.nl:
Programmeertaal - Een taal die handelingen voorschrijft voor de computer (bijv. JAVA)

Totaal mee oneens. Een programmeertaal kan vragen om bepaalde handelingen uit te voeren, maar niet voorschrijven hoe dit moet. De laag onder bv. Java (even dan de java VM buiten beschouwing gelaten) is het besturingssysteem. Java zal dus met het BS communiceren, niet rechtstreeks met de hardware. Integendeel, dan zou je BS jou een schop moeten geven en ten strengste verbieden.

Grofweg, de volgende laag, kan je aanschouwen als de hardware. De enige echte die voorschrijft hoe jouw computer handelingen uitvoert, zijn de hardwarefabrikanten. Neem bijvoorbeeld het instructieset van je processor.

Als je processor een instructie* heeft voor op te tellen, dan zal het BS hierop beroep kunnen doen. Wanneer de processor bijvoorbeeld geen instructie heeft om te vermenigvuldigen, kan het BS daar geen beroep op doen. Het BS zal bv. er moeten voor zorgen dat jouw programma dat toch kan. Bijvoorbeeld een routine ter beschikking stellen. Vermenigvuldigingen zou je kunnen bekomen door x keer op te tellen.

*
Ook dit is nog steeds geen echte handeling, wel een instructie. In de processor zal nog een niveau lager zijn dat bytecode: machinecode. Deze zal bv. er voor zorgen dat bepaalde transistors schakelen. Een instructie bestaat uit meerdere elementaire machineinstructies. Bijvoorbeeld een optelling lijkt elementair, maar is het nog niet. Er moet namelijk opgeteld worden tussen iets. De getallen moeten op één of andere manier aan 2 verschillende ingangen worden gegeven. Uiteindelijk wil je via één enkele uitvoer de uitkomst. (Arithmetic logic unit)

Wouter, zie PM i.v.m. je bericht hieronder. Om het topic niet volledig te kapen :-)
Gewijzigd op 17/08/2012 15:11:39 door Write Down

Wouter J

Wouter J

17/08/2012 15:06:55
Quote Anchor link
[nog verder offtopic]
Dan haal ik ook mijn eigen woorden erbij:
Quote:
Een taal als JAVA (dus niet JavaScript!!!) draait uit zichzelf, in elk geval zo zeggen we het.

Of JAVA een echte programmeertaal is, nee niet. Maar het wordt wel bij de programmeertalen gerekend. Ong. hetzelfde als dat een dwarsfluit of saxofoon bij de houtinstrumenten behoort en niet tot de koper, terwijl ze toch qua materiaal bij de koperinstumenten behoren.
Dat ik in mijn blog JAVA gebruik is omdat ik graag herkenning oproep, als je JAVA noemt weten mijn lezers wel wat ik bedoel met vreemde talen niet.

Offtopic:
Voelje niet aangevallen. Het feit dat ik het hier schrijf is omdat dit in de koffiehoek staat. Daar vind ik het altijd leuk om met wat sideinfo te komen.
Gewijzigd op 17/08/2012 15:08:07 door Wouter J

Write Down

Write Down

17/08/2012 15:18:39
Quote Anchor link
Zie je PM :-). Ik wil er gerust een topic over starten. (Want ik ga er nu echt niet verder op ingaan na dit bericht. )

Ik voel me zeker en vast niet aangevallen. Ik vind alleen het feit dat je op je website zelf al zegt dat er discussie is, fout om dan ook nog is te gaan zeggen dat het absoluut geen programmeertaal zou zijn. Ik heb er respect voor als jij het een scripttaal noemt, dat is je recht. Alleen vind ik dat je foute side-info geeft als je dan ook uitdrukkelijk zegt dat het geen programmeertaal is. Dat terwijl je argumenten op je website ook (naar mijn mening dan) erg verwerpelijk zijn.

Moest je nu een reden kunnen verzinnen in de aard van PHP is geen programmeertaal omdat de manier waarop de bytecode wordt gegeneerd totaal anders is als dat bij Java gebeurd, dan kan ik me neerleggen bij je argumenten. Of dat bijvoorbeeld de code die PHP gegenereerd daarna aan Java moet worden doorgegeven... Even voor de duidelijkheid: dit is dus niet zo.
Gewijzigd op 17/08/2012 15:20:41 door Write Down

Jeroen VD

Jeroen VD

17/08/2012 16:55:10
Quote Anchor link
ff heel wat anders: is die html7 van Wouter J een echt verzinsel, of realiteit?

Wouter J

Wouter J

17/08/2012 17:33:35
Quote Anchor link
Jeroen, lees het artikel en de reacties en vraag het je dan nog eens af ;) HTML7 is een verzinsel die mensen gebruiken als ze zich eraan irriteren mensen alles maar HTML5 noemen terwijl maar 10% daarvan echt HTML5 is. Of zoals James Padolsey dat kan verwoorden: "To others, it was the name given to every thing web-related in 2012. Even your microwave was powered by HTML5."

Write Down

Write Down

17/08/2012 17:36:40
Quote Anchor link
Quote:
Your lawnmower
Your microwave
Your TV
Your alarm system
Your space shuttle
Your protoss mothership

:'-) HTML op al die devices, no way, nu nog niet :P. Overigens, Java wel meer en meer! Nja, niet verwonderlijk als je weet dat men op het idee van Java kwam voor een wasmachine...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.