Webflip.nl [sitecheck]
Er zitten misschien nog wat fouten in, maar we zijn ook pas net van start.
Al het commentaar is welkom!! Dit kan ook op het forum van de site zelf.
Groeten,
Redacteur Webflip.nl. www.webflip.nl
Kleurgebruik en schrijfstijl is prima.
Ik ben nog niets negatiefs tegengekomen.
Ook je lijst met artikelen zijn erg goed/overzichtelijk.
Het ziet er netjes uit, en lekker ruimtelijk.
Jammer van de reclame, maar ik heb ze storender gezien.
1 ding nog wel: in Opera staat je rode menubalk 1 px te veel naar links.
Totaal niet storend, maar het valt wel op :X
Maar 1 nadeel.... ik ben al 1000x zo'n site tegengekomen. Wat is het verschil met jouw en anderen?
Wellicht kan je meer richten op 1 gebied (bijvoorbeeld SQL oid)?
Verder verschillen we niet zoveel van andere sites. We proberen zoveel mogelijk artikelen te schrijven, waar nog nooit over geschreven is of weinig. Login systemen.. Is al veel over geschreven. Maar een md5 wachtwoord generator bijvoorbeeld nog niet.
Verder willen we proberen een hele actieve community op te zetten. Het gaat erom dat mensen snel antwoord krijgen, zodat ze verder kunnen.
De site is nog maar net van start, dus het moet allemaal even op gang komen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sanne
een opmerking: ik weet niet waarvoor de website gemaakt! (dat kwam ik pas later achter) dus misschien kun je op de frontpagina een tekst plaatsen waar deze website voordient en wat mensen ervan kunnen verwachten
- http://www.webflip.nl/Versturen, dat is een 404 en daar kom ik na het versturen van het contactformulier.
- Blijven refreshen op een artikel geeft wel elke keer een extra gelezen. Bij het aanmelden heb je bijvoorbeeld maar die drie pogingen per sessie. Zo zou ik ook werken met het aantal keer gelezen van een artikel: een keer per sessie.
Opmerkingen:
- Tenzij jullie een goede spam-filter hebben zou ik geen e-mailadressen vermelden. Zeker niet onder het contactformulier. Dat heeft al geen meerwaarde.
- De omschrijvingen van de categorieën zijn wat kinderlijk. Bv: HTML - HTML vragen kunnen hier terecht
Soort van DUH!... ;) Beter maak je er zoiets van: (X)HTML - De opmaaktaal van websites (X)HTML wordt gebruikt om de website weer te geven in de browser. Maar wat is nou een <pre>? Je vragen kunnen hier terecht.
- Zoekfunctie alleen in het forum. Zoeken door artikelen is ook wel handig.
- Maak alle namen van gebruikers (bijvoorbeeld bij de artikelen) klikbaar naar het profiel
- De help is lang en onoverzichtelijk. Misschien opdelen in meerdere pagina's (en doorzoekbaar maken?)
- Kleurcodering van de codes, eventueel ook een regelnummering en een fixed font (bv Courier).
- Teksten zoals "Lees voor meer, door op de titel van dit bericht te klikken." zou ik niet gebruiken. Dikke, dikke kans dat je bezoekers dat echt niet gaan intypen. Maak gewoon een automatische 'Lees meer...' link. Simpele controle: is er meer tekst, laat de link zien.
Dan kan je die link ook weghouden al je het hele artikel leest. Daar hoeft het niet te staan, maar daar staat nu wel de zelf geschreven tekst.
- Categorie overzicht maken waarin alle artikelen uit een categorie staan. Die ook beschikbaar maken vanaf artikelen, bovenin een artikel waar staat: Categorie: PHP
- Favicon transparant maken (niet zo boeiend, maar dat staat mooier ;))
Zo... dat was het wel voorlopig... :)
Verder vindt ik de lay-out lekker ogen. Bij een dergelijke lay-out verwacht ik eigenlijk wel wat Web 2.0 snufjes. Maar dat is de keuze van de bouwer... :)
Keep up the good work!
[Edit: Even wat Enters voor de leesbaarheid]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Elwin - Fratsloos
In Opera op Ubuntu Linux komt de tekst in de 3 divjes eronderuit als de zinnen te lang zijn.
http://freewordpresslayouts.com/index.php?wptheme=Redband
p.s. niet netjes dat je de verwijzing hebt verwijderd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen G
Niets legt mij nou uit waar deze site over gaat als ik op de site terecht komt.
Ook inderdaad niet netjes om een lay-out te gebruiken zonder de maker te vermelden.
ofzo want het is toch een heel andere template hoor
En hoe weet je dat zo zeker
Ik zie er toch duidelijk verschil in zitten.
Veel dingen lijken uiteraat op elkaar
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door andytjuh Bruggeman
Het maakt trouwens niets uit dat je zoiets gebruikt. Alleen verwijder dan niet de originele credits vervang die met je eigen copyright. maw. Copyright claimen op iets wat iemand anders gratis beschikbaar maakt.
En hoezo lijken sommige dingen 'uiteraard' op elkaar?
(Dan denk je natuurlijk, jahoor tuurlijk, zal wel) Het is ook zo. Dit is 100% door ons gemaakt.
Zo, dat was even voor de duidelijkheid.
Nu even @Elwin:
Ik ga al je punten even bij langs, heel erg bedankt voor je reactie!
- Het spamfilter van ons is vrij goed. Wij willen mensen toch de mogelijkheid geven te kunnen mailen. Vandaar dat deze hier zijn vermeld.
- De omschrijvingen zullen worden aangepast. Hier heb je inderdaad gelijk in!
- Zoekfunctie is ook voor artikelen! Deze staat op de pagina 'artikelen'. Even kijken. Dit geeft echter wel aan dat je hem niet hebt kunnen vinden. We zullen ervoor zorgen dat deze op de homepage zal komen.
- De namen van de reacties, zijn ondertussen klikbaar geworden.
- Klopt. We zullen er naar kijken, bedankt!
- Dank u!
- Klopt inderdaad, we zullen een 'lees meer' linkje plaatsen.
- Zullen we doen!
- Oke, bedankt!
We zullen aan de slag gaan. Heel erg bedankt nogmaals voor de reactie!
Sanne schreef op 11.09.2008 16:21:
(Dan denk je natuurlijk, jahoor tuurlijk, zal wel) Het is ook zo. Dit is 100% door ons gemaakt.
dat da8t ik idd :)
maar ik trek geen oordeel over zo iets ken er weinig over zeggen voor de rest.
als je hem wel gekopieerd heb je het wel goed gedaan ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RvW Of toch niet
Ik zweer het je.. Deze layout is helemaal door ons gemaakt. Dit is niet gekopieerd en geplakt!
Nu even @Elwin:
- Het spamfilter van ons is vrij goed. Wij willen mensen toch de mogelijkheid geven te kunnen mailen. Vandaar dat deze hier zijn vermeld.
- Zoekfunctie is ook voor artikelen! Deze staat op de pagina 'artikelen'. Even kijken. Dit geeft echter wel aan dat je hem niet hebt kunnen vinden. We zullen ervoor zorgen dat deze op de homepage zal komen.
- Dank u!
- Zullen we doen!
- Oke, bedankt!
Nu even @Elwin:
- Dank u!
- Zullen we doen!
- Oke, bedankt!
Nee, je hebt je layout zelf gemaakt er staat nergens in 'bron weergeven' een comment waar die layout van is.
verder ziet die er wel keurig uit!
hans schreef op 11.09.2008 16:30:
...
ooit gehoord van verwijderen ?? :p
Maar 1 ding is zeker... De structuur is 'zwaar' geïnspireerd op het wordpress theme. Gelukkig kan iedereen voor zichzelf oordelen.
Hier een paar voorbeeldjes;
Worpress theme:
Code (php)
1
2
3
2
3
<div style="float: right; width: 510px; clear: right; margin-top: 10px; margin-bottom: 15px; padding-top: 10px; margin-left: 5px;">
<span class='titles'>
Webflip:
Code (php)
1
2
3
2
3
<div style="float: right; width: 510px; clear: right; margin-top: 10px; margin-bottom: 15px; padding-top: 10px; margin-left: 5px;">
<span class='titles'>
Wordpress theme:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
.sideblock ul { }
.sideblock h3 { margin-top: 5px; font-size: 16px; color: #424242; padding-top: 4px; padding-left: 10px; font-weight: bold; display: block; }
#sidebar dt { margin: 0; padding-top: 5px; font-weight: bold; color: #666666; }
#sidebar dd { margin: 0 0 5px; padding-bottom: 5px; line-height: 1.8em; }
#sidebar dd a:link { border-bottom-width: 0; font-weight: normal; border-bottom: none; text-decoration: none;}
#sidebar dd a:visited { border-bottom-width: 0; font-weight: normal; border-bottom: none; text-decoration: none; }
#sidebar dd a:hover, #sidebar dd a:active { border-bottom: none; text-decoration: none;}
.sideblock h3 { margin-top: 5px; font-size: 16px; color: #424242; padding-top: 4px; padding-left: 10px; font-weight: bold; display: block; }
#sidebar dd a:link { border-bottom-width: 0; font-weight: normal; border-bottom: none; text-decoration: none;}
#sidebar dd a:visited { border-bottom-width: 0; font-weight: normal; border-bottom: none; text-decoration: none; }
#sidebar dd a:hover, #sidebar dd a:active { border-bottom: none; text-decoration: none;}
Webflip:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
.sideblock ul { }
p.s. ik vind de webflip versie trouwens wel mooier. Maar beter is ie nog niet (http://validator.w3.org/check?uri=http://www.webflip.nl/&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0)
Echt, dit is 100% door ons! Echt.
Nu weer ontopic in plaats van wellus nietus?
@SanThe goed idee:)
Goed. Zijn er nog meer opmerkingen?
Quote:
Geen reclame en dergelijke.
Helaas.
SanThe.
Helaas.
SanThe.
Groeten, Sanne
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sanne