Webhost als Repo gebruiken
Chris PHP
07/05/2012 14:34:07Een NAS is een klastje met 2 schijven erin, deze draaien over het algemeen op Linux en zijn pakketten voor uit die je meer functionaliteit geeft.
De NAS die ik aan mijn klanten lever verbruikt 15W idle en 18W als hij gebruikt wordt. Is dus minder als je schemerlamp ;) Advies prijs van deze NAS is 259,-
De NAS die ik aan mijn klanten lever verbruikt 15W idle en 18W als hij gebruikt wordt. Is dus minder als je schemerlamp ;) Advies prijs van deze NAS is 259,-
PHP hulp
22/12/2024 12:59:46Reshad F
07/05/2012 16:07:12hmmm ik ga even kijken of ik ergens een nas op de kop kan tikken. :) de stora die ik heb is dat niet ook een soort van nas? want het heeft volgens mij alle kenmerken ervan alleen draait er een of ander vaag Netgear os op.
stel ik zou deze verwijderen en ubuntu erop zetten. dan is probleem toch opgelost? met 1tb aan geheugen..
stel ik zou deze verwijderen en ubuntu erop zetten. dan is probleem toch opgelost? met 1tb aan geheugen..
Marco PHPJunky
07/05/2012 18:04:54De Netgear die je nu hebt is idd ook een NAS alleen die heeft dat niet erin zitten.
Maar ja het is natuurlijk een soort OS wat erop draait dus theoretische zou het moeten kunnen maar ik heb het zelf nog nooit gedaan dus ik zou niet weten hoe dat precies gaat dan wel werkt.
Maar waarschijnlijk zullen hier vast wel wat informatie over te vinden zijn of misschien dat iemand anders het hier weet.
Je hebt in elk geval genoeg opslag 1TB :P
En anders kan je eventueel ook gewoon een NAS case halen en daar een X aantal schijven in doen (afhankelijk van hoe groot hij is)
edit
Ik heb wel even gezocht voor je en heb maby wel wat gevonden zodat je wat meer informatie erover kunt vinden maar er zullen vast wel betere voor zijn
Linkje
Maar ja het is natuurlijk een soort OS wat erop draait dus theoretische zou het moeten kunnen maar ik heb het zelf nog nooit gedaan dus ik zou niet weten hoe dat precies gaat dan wel werkt.
Maar waarschijnlijk zullen hier vast wel wat informatie over te vinden zijn of misschien dat iemand anders het hier weet.
Je hebt in elk geval genoeg opslag 1TB :P
En anders kan je eventueel ook gewoon een NAS case halen en daar een X aantal schijven in doen (afhankelijk van hoe groot hij is)
edit
Ik heb wel even gezocht voor je en heb maby wel wat gevonden zodat je wat meer informatie erover kunt vinden maar er zullen vast wel betere voor zijn
Linkje
Gewijzigd op 07/05/2012 18:06:57 door Marco PHPJunky
Jens erd
07/05/2012 22:17:22Misschien is een Raspberry Pi iets voor jou? Verbruikt niks, kost niks, maakt geen lawaai en voldoet aan je eisen. Usb stick met linux erop en je hebt een eigen server voor weinig.