webhosting revisited
Ik ben op zoek naar een goede host , maar dat is zo makkelijk nog niet..
* Op dit moment hebben wij een SUPER goede host , waar we geen enkele klacht over hebben .. zelfs als je een e-mail stuurt met de meest moeilijke vragen , dan heb je binnen 30 minuten een e-mail terug met perfecte uitleg! *
De enige reden dat wij willen overstappen op een anderre host , is omdat we meer webruimte nodig hebben ... en dat veel te duur is bij onze huidige host.
----------------------------------------
Nu hebben we dus echter al een goede host , wat de overstap natuurlijk moelijker maakt (beter kan het immers niet worden)
Nu heb je heel veel sites die hosts vergelijken etc , maar daar kan ik toch niet echt een zekerheid aan stellen.
Ik zat zelf te denken aan: http://www.alphaxs.nl/nl/solutions/?id=xs1000
Maar ik heb ze vragen ge-emailed en heb na vele dagen wachten nog steeds niks terug ( dus dat geeft geen goede indruk .. ondanks dat iedereen op vergelijk sites/forums zegt dat hij goed is..)
++
Kent iemand deze host , en/of kan iemand mij mischien een host aanraden?
Benodigt:
php/mysql
cgi
support htaccess ETC
minimaal : 20 gig bandwidh , en 400 mb web-ruimte!
* De site zal veel videos/audio gaan bevatten *
Uptime is goed tot zeer goed en de telefonische helpdesk is goed te bereiken. (Email veel minder)
Wat wel een nadeel is is hun opzeg termijn van webhosting. Die bedragd 3 maanden :| (Bij een jaar contract). Maar voor de rest uptime enz... zijn goed niets over te klagen.
Je hebt beschikking over php/cgi/mysql/htacces enz.. Alleen over het instaleren van nieuwe modules kunnen ze lastig over doen.
Maar voor de rest weinig over te klagen.
zitten nu 4 jaar bij huidige host (ofzo) , en server/site is nog nooit down geweest ..
aNyWay:
1. Snelheid ook goed? -
2. Ook vraag ik me af hoe het overplaatsen zou vergaan , kan ik gewoon alle files naar nieuwe server kopieeren en mysql backup uitvoeren denk je?
3. Als ik dat :xs1000: pakket neem: wat moet ik er dan allemaal bijreken? 19% btw toch?
Oja: Hun site is trouwens een rotzooitje , veel links doen het niet etc , maar daar kijk ik wel langsheen..
Gewijzigd op 04/09/2005 10:28:00 door Donster
(De website is al sinds een 1 jaar een rotzooi ben het ook dus gewend)
Verhuizing domein aanvragen
Files kopieren naar nieuwe server.
Backup aanmaken + uploaden
Wanneer de domein verhuist moet het werken
Kan vaak nog wel een paar dagen over heen gaan. En het gaat niet altidj even handig..
En er komt altijd 19% BTW + Setupkosten + verhuiskosten voor de eerste periode bij
Daarna 19% alleen
Best veel geld , dan mag ik wel een stukje kwaliteit verwachten :D
----
nu staat er hier:
http://www.alphaxs.nl/nl/solutions/?id=1
onder het kopje: Domein(en) wat dingen..
zoals : Gratis domeinnaam.
Betekenent dat , dat ik een "extra" gratis domein-naam krijg .. bijv: aap.nl mag ik ook extra nog schaap.nl ?
Gewijzigd op 04/09/2005 12:03:00 door Donster
Je gratis domein is dan je huidige (Als je die mee verhuist)
Het is goed en de server werken fijn. (1 keer downtime gehad door een storing in een router/switch
En de reden dat ik er voor heb gekozen was gebruik STMP server (Werkt te vaak op verschillende locaties in Nederland
Denk dat dit mijn keuze word , en desnoods neem ik het 500mb ruimte pakket ipv de 1 gig..
Ik hoop dat ze snel reageren op mijn e-mail , want je kan namelijk NIET overplaatsen via hun formulier.. , lijkt erop dat in het weekend niemand beschikbaar is daar ( mits telefoon)
Bel ze anders morgen even :)
Het valt in elk geval te proberen.