Webhosting
Aangezien ik nog wel eens vragen voorbij zie komen over (web)hosting en ik hier nog niet echt een specifiek topic over heb kunnen vinden open ik deze topic. Het doel van dit topic is om mensen te informeren over (web)hosting providers in zowel positieve als negatieve zin. Dus mensen kom maar op met jullie meningen/beoordelingen/reviews van (web)hosting providers en misschien heeft iemand er nog wat aan.
Regels voor dit topic:
- Houd het serieus en ga niet offtopic. Dus alleen maar relevante berichten over (web)hosting providers.
- Ga geen verkoop praatje houden over je eigen (web)hosting provider (met eigen bedoel ik dus 'eigenaar van het bedrijf'), daar heeft niemand wat aan.
Webreus.nl - Afknapper..
Aantal jaar terug hier een domein en webhosting aangevraagd en alles was koek en ei. Onbeperkt MySQL databases, onbeperkt e-mail adressen, onbeperkt subdomeinen, genoeg dataverkeer en bovendien erg goedkoop (toen was het een hobby en wou niet te veel geld uitgeven). Alleen laatste 2 jaar krijg ik steeds meer problemen met webreus. Verouderde software, veel meer downtime, e-mail die het plotseling niet doet etc. En boven al een erg slechte helpdesk, telefoon is dood en e-mail beantwoorden ze zelden. Ik heb het gevoel dat webreus te veel klanten op een server plaatst waardoor de servers het niet aan kunnen.
Ik zou webreus dus afraden om gaan te gebruiken als (web)hosting, ze lijken misschien goedkoop maar in dit geval is het Goedkoop is duurkoop. Althans dat vind ik.
Hosting partijen:
Benieuwd naar een review van een bepaalde hosting? Staat deze er nog niet tussen? Laat het Hertog-Jan middels een PM weten. Door één van de mods wordt daarna de startpost aangepast.
Hosting partijen met een review:
- Webreus
- Mijndomein
- Versio
- TransIp
- Antagonist
- IDFNV
- Deziweb
- NForce
- XLSHosting
- EUHosting24
- Neostrada
- One.com
- Bluehost
- Goedekopewebhoster
- Firstfind
- Dualdev
- CloudVPS
Gewijzigd op 07/05/2012 13:28:05 door Niels K
Domeinen zijn bizar duur, opzeggen moet nog met ouderwetse papier op post. Hosting is over het algemeen traag en oude versies van de software. In de afgelopen tijd hebben ze wel het een en ander aangepast, maar ik raad het mensen niet aan.
Versio - Afknapper..
Goedkoop is duurkoop. Voor een paar euro per jaar kun je bij Versio terecht. Vergis je echter niet; kwaliteit is ver te zoeken. Downtime, slechte support en o wee als je een negatieve reactie achterlaat op een vergelijkingswebsite, dan is de support nog verder te zoeken. Maar goed, niet zo gek met tussen de 100 en 150(+) websites per server. Daarentegen zijn de VPS-en een stuk beter.
TransIP - Top!
TransIP is relatief goedkoop en heeft een snelle support. Domeinen worden automatisch verlengd en dat is tegen een duurder tarief, maar daar heb je een akkoord voor gegeven. Gewoon goed lezen wat de voorwaarden zijn. Het controlepaneel is uitgebreid en net als de diensten. Telefonisch contact is ook mogelijk en je krijgt altijd iemand aan de telefoon die verstand heeft van hosting. Ook de administratie is behulpzaam wanneer er bijvoorbeeld geen automatische incasso mogelijk was.
Antagonist - Goed
Antagonist is een combinatie tussen TransIP en Versio. De lage kosten van Versio met de kwaliteit van TransIP. Met meer dan genoeg ruimte en verkeer voor een laag bedrag per jaar, is Antagonist een prima provider voor de beginner.
Echt een waardeloze host, ik zat er jaren geleden via een reseller (mijn neef) daar met hosting. Ze vroegen er 20 euro p.j voor om een database te gebruiken. Tijdens een verhuizing naar de andere hosting (zie hieronder) hebben ze voortijdig, al mijn inlog geblokkeerd voordat ik even de backup nog kon downloaden. Dit is gelukkig op tijd rechtgezet.
Nu zit het bedrijf in het buitenland, op de Aruba of Curaçao geloof ik, om de belasting te ontduiken :').
Deziweb (TOP!)
Ik ben wel tevreden over de webhosting, via de tickets krijg ik vaak vrij snel reactie als ik iets te vragen had, goede uptime. Nu heb ik al enkele jaren overgestapt op een VPS (VDS om precies te zijn) systeem wat me uitermate goed bevalt, gezien ik meer vrijheid wou voor mijn sites....
Deze is prima afgeleverd, en draait al ruim 100 dagen onafgebroken op dit moment.
Gewijzigd op 03/05/2012 14:13:38 door - Ariën -
Ik, en een aantal bedrijven waarvoor ik gewerkt heb, hebben gebruik gemaakt van de diensten en producten van NForce. Vaak ging dit om dedicated servers, virtuele servers, etc. Op basis van specs zullen ze waarschijnlijk niet de goedkoopste zijn maar wel als je de service meerekent die je er gratis bij krijgt! Ook 's nachts heb ik ze weleens moeten bellen omdat ik zelf iets verknalt had, en dan zijn ze er gewoon, zonder een factuur achteraf. Een andere reden om dit bedrijf aan te raden is vanwege de kennis die zij in huis hebben. Er zijn servers die al meer dan 2 jaar uptime hebben.. (o.a. www.bestbuykinderfietsen.nl en alle andere shops die hierbij horen worden bij deze partij gehost)
XLShosting.net - Goed
Onlangs een virtuele server contract afgesloten en deze is zeer snel en correct opgeleverd. Op de mail wordt ook netjes gereageerd en meestal binnen een dag. Ik denk dat er ook heel veel kennis in huis is over virtualisatie. Verder kan ik er niet veel over zeggen omdat ik nog maar een half jaar zaken met ze doe.
Deze hosting lijkt goedkoop, en is het ook. Een hele goede service, je krijgt binnen 1 uur antwoord. En vaak al zelfs binnen 5 minuten. Dat gaat gewoon via de mail. Je hebt relatief weinig diskspace, maar meer dan genoeg bandwith. Overall een goede provider voor niet al te veel. Ideaal voor de beginners!
Het is altijd weer afwachten of providers hub beloftes nakomen, het eerste pakket is uitstekend met 25G (denk daarbij aan 15 installaties van phpbb)aan webruimte, en meer dan genoeg dataverkeer. ontelbaar mailboxen, mailadressen, sub-domeinen,MySql databases. Ga maar door. Ook ruim 200 scripts die zo te installeren zijn op je domein. De database die er bij hoort maakt het script zelf aan. Ook heel goedkoop per jaar
,Koen hollander
je hebt redelijk wat functies voor weinig geld. Nederlandse en engels chat.
Aan de handt van welk pakket je kiest vergroot je je diskspace. Alle andere functies zitten er bij alle pakketten in. je hebt onbeperkte bandwith.
voor kleine site's is dit een goede hosting.
( al hebt ik wel gehoordt dat er problemen zijn met de dns )
bluehost.com
je betaald veel maar je hebt er ook veel voor, onbeperkte diskspace ( blijkbaar max 200.000 bestanden ) onbeperkte database, onbeperkte sub-domeinen,onbeperkte bandwith, onbeperkte mail, cronjob, Cpenel, ondersteuning via mail, chat, form, telefoon.
deze is denk ik goed voor grote website's.
Deze hardwerkende mensen bieden ontzettend goedkoop een geweldige service aan. Ik stuurde ze ooit een mailtje om 12 uur 's nachts welke 6 uur 's ochtend beantwoord werd. Verder doen ze niet moeilijk over fouten die gemaakt worden in jouw drukke hoofd wanneer je 20 domeinen voor klanten hebt geregistreerd. Enige nadeel is dat je bij de goedkopere pakketten maar 1 mysqldb aan mag maken. Maargoed, meerdere sites hebben dat.
One.com (in reactie op phpknipper) [kut]
Ik vind de functies die je krijgt slap, de service is slecht, foutmeldingen kan je alleen via een log bekijken; geen mogelijkheid tot volledig aanzetten voor als je debugged. De mensen in de chat zijn onvriendelijk, het was langzaam en veel te veel downtime. Dit waren mijn ervaringen toen ik er 2 jaar geleden weg ging.
Ik heb persoonlijk nog geen problemen gehad met Versio. Uitstekende klantenservice en support systeem. Erg goedkoop, en perfect voor een "simpele" website. Prijs kwaliteit zit goed. Je betaald wat je krijgt en dat vind ik het belangrijkste.
one.com - Slecht
Duur voor wat men bied. Lastig beheer systeem. Ik ben hier persoonlijk geen fan van. De support etc. is een stuk minder goed dan bij versio voor 3x zoveel geld.
One.com en Firstfind.nl: Alles wat daar gehost wordt is voor mij altijd onbereikbaar door dns-problemen.
Moeilijk te oordelen, hangt van het soort website af en het aantal bezoekers. Versio heeft een CPU-limiet per hosting pakket (daar gaat het mis qua snelheid). Als 1 site van mij druk bezocht werd dan was de rest super traag.
Dualdev - Kan niet beter GE-WEL-DIG
Misschien ben ik wel iets te positief, tot nu toe binnen het uur steeds reactie gekregen via Twitter en support tickets. De betaling gaat via automatisch incasso en je betaald alleen voor wat je gebruikt. Ook hebben zij alles achter een SSL verbinding en maken gebruik van een eigen gemaakt beheersysteem. P.S. De snelheid is vooral te danken aan Nginx webserver. Apache kan met pensioen. :)
Ik heb ze nog nooit gemaild voor support o.i.d. maar m'n VPS doet het prima, en is volledig zonder hulp te beheren. Ze hadden een tijdje geleden problemen met hun storage controllers aan de mail te zien, ik heb er niets van gemerkt behalve dat ze iedereen heel eerlijk en duidelijk op de hoogte hebben gehouden van wat er gaande was, en wat er aan gedaan werd. Het enige wat ik mis is de automatische incasso, maar misschien heb ik dat knopje gewoon nog niet gevonden.