webmail... tips?
Ik ga binnenkort voor het eerst in m'n leven een internet-abonnement afsluiten voor m'n mobiel. Ik ga ook een nieuwe mobiel aanschaffen (zeer waarschijnlijk met Android als besturingssysteem)
Nu lijkt het me handig als ik op m'n mobiel ook mail kan lezen en versturen.
Mijn huidige mailadres loopt gewoon via mijn provider. Stel dat ik nu een mailtje verstuur vanaf de PC en ik wil een dag later op mijn mobiel dit verzonden mailtje teruglezen dan gaat dat niet, omdat die verzonden mail uitsluitend terug te vinden is in de verzonden items van het mailprogramma op mijn PC.
Nu zit ik er dus aan te denken om volledig over te stappen op webmail en alles voortaan via webmail te laten verlopen.
Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die uitsluitend webmail gebruiken... en zo ja, welke? En is webmail net zo veilig als "normale" mail? Aangezien mijn nieuwe mobiel Android als besturingssysteem zal hebben, zou je denken dat GMail een goede optie is. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee? Of kan ik beter voor een andere webmail kiezen wellicht?
Ik neem aan dat er voor GMail wel een app zal zijn voor op je mobiel? Maar hoe zit dat als je dan je mail wil checken op de PC? Moet je dan telkens je browser opstarten en naar GMail surfen?
Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken zodat ik de juiste keuze kan maken. Thanks alvast!
Gewijzigd op 17/09/2011 12:12:30 door Ozzie PHP
Op mijn android heb ik een email app waar ik met hotmail werk, en een gmail app waar ik al mijn google mails op krijg. Daarvoor hoef ik niet naar mn browser krijg gewoon een melding wanneer ik een nieuwe mail heb. En deze kan ik ook allemaal op de pc lezen, erg handig dus.
Je zegt dat je je emails ook allemaal op de pc kan lezen, maar hoe doe je dat dan. Via je browser telkens naar Gmail surfen?
Op mn pc moet ik wel elke keer naar gmail en hotmail site surfen, maar op een pc is dat lang niet zo erg als op een telefoon, op telefoons zijn apps veel handiger.
gewoon tundermail van modzilla downloaden ( dat ondersteunt hotmail en gmail en het werkt prima )
Zijn er nog meer mensen die tips hebben? Mijn voorkeur gaat uit naar Gmail, alleen vind ik het rot dat ik dan een browser moet starten om m'n mail te checken. Is daar een andere oplossing voor? (maar wel een waardoor mijn verzonden en ontvangen mail zowel op pc als mobiel te zien is)
IEMAND???
Dan heb ik ook nog outlook 2010 . Omdat ik dan mooi voor school netjes een agenda kan bijhouden. En dan heb ik voor school ook nog OWA (outlook web access) omdat ik niet de gegevens heb om exchange te configureren.
Wat ik het allerbelangrijkst vind is dat ik zowel thuis achter m'n pc als buitenshuis op m'n mobiel alle e-mails kan zien, zowel mijn verzonden als m'n ontvangen items. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
verzonden word lastiger . Want dat word opgeslagen op de client of bij webmail in een apart mapje. Ontvangen is gewoon hetzelfde als altijd je smtp+imap goed instellen.
Mijn HTC Desire (jajaja, oud beesie) heeft standaard ondersteuning voor GMail (met push) en voor een aantal andere zoals Exchange, IMAP en POP.
Gmail heeft een app.. http://www.google.com/mobile/mail/
Ik neem aan dat je daar verzonden items in kunt zien omdat het web-based is.
Het enige wat ik dan nog zoek is een mailprogramma voor op m'n pc, waarmee ik op een web-based manier kan mailen (maar wel via een programma en liever niet via de browser). Bestaat zo'n programma?
@Erwin... het lijkt me handiger om dan alles gewoon via gmail te laten lopen...
[email protected] (dan komt hij in je inbox te staan) Dan verplaats je op je mobile het emailtje naar een map die je zelf aangemaakt heb genaamd "gestuurd"
Zo zou je het kunnen doen.
Je kan wel gmail gewoon koppelen aan je email client.
CC : Zo zou je het kunnen doen.
Je kan wel gmail gewoon koppelen aan je email client.
Gewijzigd op 18/09/2011 17:50:42 door Jordi Kroon
Mijn vraag is nog steeds of er een programma bestaat waarmee je op een web-based manier kan mailen....
iemand?
Ik heb eigen mailservers en daar draai ik imap op. Op mijn pc heb ik thunderbird op imap ingesteld. Op mijn site heb ik webmail (squirrel) en als ik wat verstuur is dat overal te vinden in dezelfde (imap)map.
Gebruik het zelf ook en werkt echt perfect, heb het op mijn mobiel geinstalleerd, thuis pc en op school log ik gewoon in via OWA...
Inmiddels heb ik wel dit gevonden: http://www.sourcebits.com/geemail/
Het schijnt een desktop client voor Gmail te zijn, alleen ik heb een paar reviews gelezen en het schijnt allemaal niet erg prettig te werken, dus of dat nou de oplossing is...
ZIjn er misschien andere mailproviders die wel een goede oplossing hiervoor hebben? Windows Live of iets dergelijks, of Hotmail? Of kan ik toch het beste voor Gmail kiezen?
Het gaat mij er in ieder geval dus om dat ik al mijn mail (dus ontvangen en verzonden items) zowel op de pc als op de mobiel kan terugzien.
SanThe... op mijn mobiel kan ik dan zo'n App van GMail nemen. Maar als ik Thunderbird op mijn pc zet... kan ik dan de verzonden mail vanaf mijn pc op mijn mobiel bekijken en de verzonden mails vanaf mijn mobiel ook weer terugzien op mijn PC? Weet je dat zeker? Als dat zo is dan zou het namelijk fantastisch zijn. Graag je reactie.
Zelf heb ik geen gmail maar wel webmail en ik zie op het net precies dezelfde mailtjes en mappen als op mijn pc in thunderbird. Outlook heb ik ook zo ingesteld op een andere pc, maar zoals altijd bij microsoft geeft dat problemen en is niet alles synchroon.
Oké... Thunderbird dus. Nou, k ga het zeker proberen. Dankjewel voor de tip. Ik kan het nu nog niet testen, want ik moet nog een internetabonnement aanschaffen en dit start dan pas over een paar weken. Maar ik wilde weten of het uberhaupt kan, maar als jij zegt dat het kan dan ga ik daar vanuit en dan kan ik nu met een gerust hart een mobiel internet abonnement afsluiten :)
Of het ook daadwerkelijk zo met gmail werkt dat kan ik dus niet beloven. Ik heb geen gmail.