Webmail
ik zoek hulp.
ik wil wel weten hoe je een webmail maakt zoals google mail met (MY)SQL!?
Eehm... ik neem aan dat je webmail bedoeld als zijnde dat je een IMAP server uit wilt lezen? Of wil je een private message systeem maken?
IMAP maakt zelf ook gebruik van gebruikernaam / wachtwoord, dus daar heb je iig geen (My)SQL voor nodig.
Edit:
Veel leesplezier op http://nl2.php.net/imap. Om het Gmail-achtig te maken zal je heel goed met de inmiddels bekende AJAX-technologie aan de slag moeten.
Maar waarom wil je het wiel opnieuw uitvinden? Kan je geen gebruik maken van SquirrelMail of Horde. Na installatie kan je deze met skin en thema's enzo ook in je eigen style krijgen.
Elwin
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Elwin - Fratsloos
ik wil gewoon zo'n soort hotmail.nl of ggogle-mail hebben
laat anders gewoon maar zitten;):P
Als je een webhostingpakket hebt krijg je vaak al webmail daarbij, dan ben je in één keer klaar.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank
Waarom wil je dat hebben? Wil je soms je eigen webmail-service opzetten? Zo ja, ben je dan niet een jaar of wat te laat?
Om daarmee succes te maken zal je toch heel wat meer moeten bieden dan een leuk werkende webmail. Dan moet je aankomen met Terabyte's opslag in plaats van die GB's nu. Dan moet je aankomen met e-mail plus instant messaging, dan moet je aankomen met meer, meer, meer.
En al kon je dat alles zelf bouwen, wat ga jij dan extrabieden met je service? Inmiddels heeft iedereen al te veel adressen doordat ze allemaal Gmail-, Yahoomail en Hotmail-geil zijn.
En als het je gaat om een service die je bij je website doet, ga dan voor een open-source alternatief. Zorg voor een mooie skin en klaar ben je.
Dan hoef je ook niet over de moeilijke dingen na te denken, denk bijvoorbeeld aan de beveiliging van je webmail. Updates als er iets niet goed werkt, etc. Als je een open-source alternatief kiest worden deze updates voor jou gemaakt. Dan hoef je ze alleen nog maar te installeren.
Elwin