Webmaster Web - Gratis webtools en generators
www.wmweb.nl
Omschrijving:
Webmaster Web biedt gratis handige generators en webtools, gericht op beginnende webmasters :-)
Na een zomervakantie "hard" werken heb ik hem gisteren eindelijk kunnen lanceren.
Ik heb waar ik kon geprobeerd dingen interactief te maken. Zo zie je bijvoorbeeld bij de Google Maps generator dat de kaart automatisch update wanneer je een nieuw adres hebt ingevuld. Bij de metatags generator krijg je live een voorbeeldje te zien hoe de metatags (title/description) er uit komen te zien in Google.
Bij de webtool bezoekers nu online kan de layout gemakkelijk worden aangepast en zie je direct een voorbeeld.
Er is een simpel beheergedeelte voor 3 webtools: gastenboek, berichtenbalk en contactformulier.
Inloggen kan hier: Inloggen webtools (test/test)
(de rest van de generators/webtools gaat met een aangemaakte HTML-code en heeft geen beheergedeelte; je hoeft hier ook niet voor in te loggen)
Technieken: PHP 5, MySQL, JavaScript (Prototype, Scriptaculous)
Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van dit project! :-)
URL: Omschrijving:
Webmaster Web biedt gratis handige generators en webtools, gericht op beginnende webmasters :-)
Na een zomervakantie "hard" werken heb ik hem gisteren eindelijk kunnen lanceren.
Ik heb waar ik kon geprobeerd dingen interactief te maken. Zo zie je bijvoorbeeld bij de Google Maps generator dat de kaart automatisch update wanneer je een nieuw adres hebt ingevuld. Bij de metatags generator krijg je live een voorbeeldje te zien hoe de metatags (title/description) er uit komen te zien in Google.
Bij de webtool bezoekers nu online kan de layout gemakkelijk worden aangepast en zie je direct een voorbeeld.
Er is een simpel beheergedeelte voor 3 webtools: gastenboek, berichtenbalk en contactformulier.
Inloggen kan hier: Inloggen webtools (test/test)
(de rest van de generators/webtools gaat met een aangemaakte HTML-code en heeft geen beheergedeelte; je hoeft hier ook niet voor in te loggen)
Technieken: PHP 5, MySQL, JavaScript (Prototype, Scriptaculous)
Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van dit project! :-)
Kwalitatief is de website al wel stukken beter als de meeste websites met dit soort tools. Dus dat is wel top.
Kusje.
Ik hoop vooral bekend te worden door webtools als de hits teller, die toch erg gemakkelijk werken naar mijn idee (vaak kun je de layout van een tool niet aanpassen, bij mij wel).
Gewijzigd op 02/09/2010 16:23:11 door Ryan Wittering
Ik denk dat qua inhoud je website wel vrij goed voldoet aan de eisen voor dat soort websites. Je menu's doen ook alles vlotjes zoals het hoort.
Het uiterlijk van je website vind ik echter wat saai. De kleurtjes zijn, naar mijn mening, een beetje gedateerd, net als de rond hoeken voor de buitenste omlijning van je website.
Ik denk toch dat er ook nog een foutje in je design zit; die is te zien op .
Voor de rest, geen slecht werk! :)
Met vriendelijke groeten,
Jens
Gewijzigd op 02/09/2010 16:42:01 door Jens V
Wat de fout betreft: dit komt door ad block pro. De div die verdwijnt heet "header_ad", wat blijkbaar te overduidelijk is :) Ik zal hem renamen.
Verdere reacties/tips/opmerkingen zijn meer dan welkom!
Ik heb net voor de gein mijn website toegevoegd aan de zoekmachine. Misschien handig om bij "succesvol" en "mislukt" te werken met kleurtjes? (rood en groen)
Het systeem ziet er goed uit en ik denk zeker dat het bruikbaar is voor de doelgroep! Nu maar wachten op de duizenden bezoekers :-)
@Tobias Witmer: Thanks, ga ik doen. Deze webtool ga ik sowieso nog helemaal updaten (mooi overzichtje in tabellen e.d.).
Na de contactformulier link staat nog dat de site is toegevoegd aan een zoekmachine.
Voor de rest is alles super :)
Gewijzigd op 10/09/2010 21:37:19 door Ryan Wittering