Website en Mysql CMS
Ik ben op zoek of zoek uitleg hoe je het beste met mysql tabellen en velden een site kan maken.. Dus dat je bijv. als je inlogd dat je dan de Homepage (index.php) kan aanpassen. Is daar een speciale Mysql functie voor? en bestaan er een soort van html editors nog zo iets al bij hotmail als je een email schrijft... ? ? alvast heeel veeel bedankt
Groetjes Robbert van Markus
Robbert:
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek of zoek uitleg hoe je het beste met mysql tabellen en velden een site kan maken.. Dus dat je bijv. als je inlogd dat je dan de Homepage (index.php) kan aanpassen. Is daar een speciale Mysql functie voor? en bestaan er een soort van html editors nog zo iets al bij hotmail als je een email schrijft... ? ? alvast heeel veeel bedankt
dat hij bijv. een soort van teksteditor ziet en dat naar html zet en dat weer bijv. in een veld bij mysql zet.. of is daar een betere functie voor of zouden jullie dat anders doen??
MYSQL is een database waar in Data wordt ja opgeslagen. en heeft dus niets mee te maken met hoe die data op wordt geslagen
Dit wordt dus gedaan met text editors zoals fckeditor/tinymCe enz..
Het is met mysql of PHP dus niet mogelijk om dit te doen dit moet via Javascript of een andere enge taal...
Trouwens ik hoop dat je ook maar iets van je ban hebt geleerd. Maar zo te zien niet veel...
Je hebt het over functies, maar naar mijn weten gebruiken we daar gewoon SELECT, INSERT en UPDATE querys voor. En wat je bedoeld met dat hotmail gebeuren is neem ik aan zoiets?.
Arjan:
Simpel vraagje, kan je een omschrijving van je PHP kennis niveau geven?
Je hebt het over functies, maar naar mijn weten gebruiken we daar gewoon SELECT, INSERT en UPDATE querys voor. En wat je bedoeld met dat hotmail gebeuren is neem ik aan zoiets?.
Heel erg bedankt... Ik heb het idd een beetje erg stroef uitgelegd en als ik het nog een keer lees zie ik het.. Maar dit zocht ik.
Eris:
Zo te merken snap dus niet te weten wat uberhaupt MYSQL is.
MYSQL is een database waar in Data wordt ja opgeslagen. en heeft dus niets mee te maken met hoe die data op wordt geslagen
Het is met mysql of PHP dus niet mogelijk om dit te doen dit moet via Javascript of een andere enge taal...
Trouwens ik hoop dat je ook maar iets van je ban hebt geleerd. Maar zo te zien niet veel...
Sorry.. Maar hoezo heb ik er niet veel van geleerd? ik SPAM toch hoppelijk niet en heb het niet over ielegale games enzo? en ik heb nooit gespamd dat kan Rob mis zijn geweest maar ik heb eerlijk gezegt niet zo erg lopen spammen?? of denk jij daar anders over? Ik bedoel in iedergeval niet te spammen en ik heb hier voor op internet lopen zoeken dus. MVG Robbert
Voor zo ver ik het weet hebben Users een edit knop en die hoor je dus ook gewoon te gebruiken is het vaak evenvoudig om even in de source code te kijken wat voor "software" ze er voor gebruiken en dan even te gaan zoeken via google..