Website geeft blanko pagina
Ik heb jullie hulp nodig. Er is iets mis gegaan bij mijn website www.wilma-arts-coaching.nl Waarschijnlijk er iets gewijzigd in de php code van de website waardoor hij nu uit de lucht is en ook het inlogscherm www.wilma-arts-coaching.nl/wp-admin is niet meer aan te roepen.
Ik heb geen idee waar ik de oplossing moet zoeken en hoe ik het op moet lossen. Mijn hostingprovider heeft geen back up beschikbaar.
Kunnen jullie mij alsjeblieft op weg helpen?
Groeten,
Chantal de Jong
- Ariën -:
Titel aangepast van 'Probleem website' naar 'Website geeft blanko pagina'. Zorg in het vervolg voor een duidelijke titel die je probleem of vraagstelling dekt.
Gewijzigd op 16/10/2016 11:18:50 door - Ariën -
Je site geeft op de achtergrond een Error 500, dus er is een technisch probleem.
Kan je misschien in de error-logs ergens kijken, vanuit je FTP?
Of upload anders een een bestand met de naam .htaccess met als inhoud:
Gewijzigd op 12/10/2016 17:36:26 door - Ariën -
Ik weet niet precies wat er gewijzigd is. Ik kan wel in de ftp ik weet niet of dat helpt?
Ik vermoed dat er een fout in de theme zit. Ik neem aan dat je geen illegale theme hebt geinstalleerd, waar je normaal geld voor moet betalen. Die staan namelijk vaak bekend om problemen te geven.
Gewijzigd op 12/10/2016 17:46:02 door - Ariën -
/Volumes/ftp.wilma-arts-coaching.nl/webspace/.htaccess
Ja? En de inhoud staat er in?
Ik krijg het niet geopend, ik moet denk ik even een programma downloaden momentje
Gewijzigd op 12/10/2016 18:06:23 door - Ariën -
550 /webspace/.htaccess: Permission denied. Please contact your web hosting service provider for assistance.
Toevoeging op 12/10/2016 18:19:56:
Ik maak gebruik van Cyberduck
Quote:
Permission denied. Please contact your web hosting service provider for assistance.
Dat dus.... Contact opnemen met Webreus. Wel vreemd dat je geen .htaccess mag openen, of de rechten moeten behoorlijk verkeerd staan.
Bedankt voor je hulp. Ik ga Webreus mailen, de snelheid van service is daar belabberd. Maar zodra ik toegang heb tot het bestand meld ik me weer.
Fijne avond!
Chantal de Jong op 12/10/2016 18:29:15:
Ik ga Webreus mailen, de snelheid van service is daar belabberd.
En waarom blijf je daar dan nog?
Webreus heeft de website weer live gezet. Ik zag in de functions.php een stukje code staan die er niet hoort van een metaslider
function register_my_menus() {
register_nav_menus(
array(
'sidebar-menu' => __( 'Sidebar Menu', 'Wilma Arts Coaching' ),
'home-menu' => __( 'Home Menu', 'Wilma Arts Coaching' )
)
);
}
add_action( 'init', 'register_my_menus' );
function my_wp_nav_menu_args( $args = '' ) {
$args['container'] = false;
return $args;
}
add_filter( 'wp_nav_menu_args', 'my_wp_nav_menu_args' );
echo do_shortcode("[metaslider id=1050]");
/**
* Register our sidebars and widgetized areas.
*
*/
function arphabet_widgets_init() {
Mijn vraag is, die stortcode moet eruit. Kan ik gewoon bij themafunctie bewerken op wordpress een stukje code weghalen en welk deel van de code haal ik dan weg zonder dat de website weer eruit vliegt?
Groeten,
Chantal
De vraag is en blijft: Waar gaat het precies fout, en welke foutmelding gaat het om?
http://www.wilma-arts-coaching.nl/ontdekkingsreis . Door de gewone tekst heen. Deze code staat niet in de html van de pagina.
Maar wel in de functions.php, zie bericht hierboven.
Webreus heeft de code herstelt, zodat ik er weer in kan. Het enige probleem in nu dat de tekst [metaslider id=1050] op deze pagina te zien is: Maar wel in de functions.php, zie bericht hierboven.
- Ariën -:
UBB-code fix in links
Gewijzigd op 16/10/2016 11:24:47 door - Ariën -
Blijkbaar heeft WebReus de MetaSlider gewoon gesloopt, i.p.v. gezegd waar de error-log staat en wat er mis gaat. Beetje rare insteek van een hoster. Ikzelf zou er niet meer mee in zee gaan, als ik eerlijk mag zeggen.
Verder hoort die echo er niet in. Of in de templates, of in de editor zelf.
Ik hoop niet dat dit stukje code van WebReus is :X
Gewijzigd op 16/10/2016 11:50:33 door - Ariën -
Informeer bij Webreus wat er is misgegaan. Eis een verklaring. Als zomaar van de ene op de andere dag je website niet meer werkt zonder dat jij er iets aan hebt veranderd, dan:
1) Heeft Webreus ongevraagd iets aangepast, of
2) Is je site gehackt.
In geval 1: vraag wat er is veranderd en waarom je niet op de hoogte bent gesteld en overweeg serieus om over te stappen naar een andere webhoster.
In geval 2: je hebt een probleem. Je website kan nog steeds besmet zijn, en bijv. zonder dat jij het merkt "lid" zijn van een (bot)netwerk dat spam-mail verstuurt of probeert in te breken op andere servers.
In beide gevallen heb je een probleem. Ik zou in eerste instantie Webreus om een verklaring vragen.