website ideeën gezocht
ik ben niet echt meer php enzo
maar nu wil de basis meer onder de knie krijgen wie weet er een leuke opdracht voor me ?
mag alle talen zijn
MVG kenny
Begin eerst eens met een simpel formuliertje die je ingevoerde data op het scherm terug laat zien. Zo kan je de theorie en praktijk van het POST'en en formulieren weer onder de knie krijgen. Probeer ook een argument uit de URL toe te voegen om het onderwerp te bepalen. (site.nl/contact.php?onderwerp=hallo)
Daarna kan je kijken of je ze kan laten mailen via php's mail-functie en op welke manier je dat veilig kan doen.
Als je die basis beheert kan je het gaan uitbouwen tot een MySQL-product die de data ook in een database opslaat, waarbij je het kan wijzigen of verwijderen.
Zomaar een idee om een beetje op stoom te komen.
en samen gevoegd :)
miss een trapje om hoog ?
Werk je al met OOP?
alleen server reset dus moet een keer alles op me gemak weer online zetten
dus ja een beetje
Nou, ga daar dan wat mee doen ... frameworkje bouwen :)
Dat is veelst hoog voor mijn
Gewijzigd op 02/12/2014 23:57:09 door - Ariën -
Framework is te lastig, maar de basis van PHP dus post en alles ken je, en MySQL ook.
Ik zou zeggen, ga beginnen met login-pagina en ga die steeds verder uitbreiden, dus met register later, dan met nieuwsberichten systeem, dan met brievenbus systeem en dan vriendschapsverzoeken en dan iets van profielen en ga zo maar door, steeds je systeem uitbreiden zo leer je van alle kanten wat, en ik denk dat jij dit wel aankan, al moet je misschien soms wel Google over bepaalde code of hier om hulp vragen.
Als je gelijk aan zo'n project begint leer je het snel
- css3
- OOP
- CodeIgniter'
- CSS Bootstrap
- Linux server (Centos)
- Direct Admin
Kan zo wel een half uurtje door..
Maar ik denk op jouw niveau en gezien het bijna pakjes avond is..
Een boek aanschaffen over OOP in PHP?
of over Centos?
Quote:
..
..
- Linux server (Centos)
- Direct Admin
..
- Linux server (Centos)
- Direct Admin
Waarom nou CentOS en DA?
Het is veel leuker om de linux server in het algemeen te kennen, en zonder al die fancy controlpanels.
Daarmee leer je echt de problemen oplossen. ;)
Gewijzigd op 03/12/2014 16:02:15 door kenny iets
Bart V B op 03/12/2014 13:34:18:
Mee eens al die html control panels is knipperende stateless troep. Command line Linux en MySQL is eigenlijk veel makkelijker, kwestie van even leren. Kies voor putty en sshHet is veel leuker om de linux server in het algemeen te kennen, en zonder al die fancy controlpanels.
Niet mee eens. Het is simpelweg een andere manier van werken. Ik ben zelf vooral opgegroeid met grafische operating systems. In een grafische omgeving (zoals een panel dat is) kan ik dus veel makkelijker mijn weg vinden dan op een commandline. En dat geldt voor veel mensen. Niet voor niets zijn we afgestapt van MS-DOS en wordt ieder nieuw OS telkens weer een stukje gebruiksvriendelijker. Datzelfde geldt voor een panel. Er zijn echt wel goede panels die mij het leven een stuk aangenamer maken. Ik ben geen systeembeheerder en daar ligt mijn ambitie ook niet, dus dan is een panel zeker wel een uitkomst. En ja natuurlijk heb je dan wat overhead, maar met de huidige hardware merk je daar weinig van.
Ik keur een commandline overigens niet af. Soms kun je niet zonder, en als jij de expertise hebt om alles via de commandline te regelen is dat natuurlijk prima en moet je dat ook gewoon doen. Er zijn echter voldoende mensen die die expertise niet hebben, maar wel prima uit de voeten kunnen met een panel. Om een panel als "troep" af te doen, vind ik echt te kort door de bocht.
Het is veel leuker om de linux server in het algemeen te kennen, en zonder al die fancy controlpanels.
[/quote]
helemaal mee eens :)
We hebben ideeën gegeven en je laat alles links liggen? (Zo neem ik het op)
En je zegt alleen je hebt Linux? (Zo neem ik het op)
Dus mijn vraag is, wat is precies jou vraag met dit topic?
en ben bezig met uitwerking
en ik heb meer linux
wat ik kan maken/doen met php enzo
Want er zijn veel ideeën gevallen en we weten niet of jij die leuk vind of niet
Kenny, misschien moet je denken vanuit je eigen interesses/hobbies. Vind je iets leuk om te doen? Maak daar dan bijv. een website over.