Website maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Durk de Vries

Durk de Vries

18/01/2011 00:33:36
Quote Anchor link
Oké.

Ik ben op dit moment bezig met het maken van een website, de eerste in mijn leven, ben een complete 'noob', zoals dat dan tegenwoordig heet. Ik maak de website met Kompozer. Dit gaat dus met HTML en CSS. Nu zijn er een aantal zaken die ik op de website wil hebben, zoals een goed nieuwssysteem en een fotoboek, maar mij hier in verdiepende kom ik erachter dat PHP hier een betere optie voor is, volgens mij. De website bevind zich nog in een relatief vroeg stadium qua ontwerp, dus ik kan op zich nog overstappen.

Nu zou ik graag van kenners hier willen weten of het verstandig is voor mij om met PHP een website op te zetten. Volgens mij heeft deze taal net wat meer mogelijkheden. Mogelijk met de hulp van jullie, de forumgemeenschap hier, denk ik dat het moet lukken. Maar ik hoor graag van kenners wat zij ervan denken. Kan iemand die een week met HTML en CSS bezig is geweest een website met PHP maken?

Mocht het antwoord 'ja' zijn, dan zal ik in mijn volgende post een hele reeks vragen stellen. Dus wees gewaarschuwd;-).

PHP hulp

PHP hulp

13/01/2025 03:13:22

- SanThe -

- SanThe -

18/01/2011 00:39:39
Quote Anchor link
Niet veel zinnigs over te zeggen natuurlijk.
Sommige mensen leren snel en anderen leren het nooit.

Durk de Vries

Durk de Vries

18/01/2011 00:44:27
Quote Anchor link
- SanThe - op 18/01/2011 00:39:39:
Niet veel zinnigs over te zeggen natuurlijk.
Sommige mensen leren snel en anderen leren het nooit.

Ik zie mezelf als een snelle leerling. Met de hulp van wat mensen hier moet ik in ieder geval een poging kunnen wagen denk ik.

Zou in ieder geval graag willen weten met wat voor programma een PHP-website het beste gemaakt kan worden, het liefst gratis en open source natuurlijk. Ik heb al wel het één en ander gevonden, zoals PHP Designer en PHP Hypertext Preprocessor. Maar veel duidelijkheid heb ik daar nog niet over gekregen.

EDIT: Daar is mijn eerste fout al. PHP Hypertext Preprocessor is de uitgewerkte versie van PHP. Haha.
Gewijzigd op 18/01/2011 00:51:02 door Durk de Vries

- SanThe -

- SanThe -

18/01/2011 00:50:26
Quote Anchor link
Eén van de vele topics daar over.
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/editor/47688/

Durk de Vries

Durk de Vries

18/01/2011 00:51:33
Quote Anchor link
- SanThe - op 18/01/2011 00:50:26:

Danku! Ik ga lezen.

Toevoeging op 18/01/2011 00:59:15:

- SanThe - op 18/01/2011 00:50:26:

Ik zie een hele reeks programma's, waarvan Dreamweaver en Notepad++ mij het bekendst in de oren klinken.

Kwam via Google ook nog een lijst tegen: http://www.dreamcss.com/2009/11/open-source-php-editor.html .

Welke editor zou u adviseren? Dreamweaver kost bijna 500,- euro zag ik, gaat met wat te ver. Tevens heb ik, omdat ik er niet veel vanaf weet, het liefst iets met WYSIWYG.

- SanThe -

- SanThe -

18/01/2011 01:05:00
Quote Anchor link
PHP werkt serversite dus wysiwyg gaat niet werken. Je moet het script altijd eerst uploaden. Ik gebruik gewoon een nette ascii editor: Crimson.

Durk de Vries

Durk de Vries

18/01/2011 01:12:44
Quote Anchor link
Oké, ik las namelijk iets over Bluefish PHP editor. Deze zou een geïntegreed WYSIWYG-systeem hebben. Ik zal uw programma tip eens bekijken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/01/2011 01:17:24
Quote Anchor link
Voordat je nu al gaat kijken naar wat voor editor je nodig hebt, is het wellicht zinvol om een stapje terug te doen en je eerst eens te gaan verdiepen in wat PHP eigenlijk is. Als je het hebt over "WYSIWYG" dan sla je de plank behoorlijk mis. Ik zou eerst eens beginnen met een basisboek over PHP aan te schaffen of ergens online een tutorial te volgen.

Durk de Vries

Durk de Vries

18/01/2011 01:24:24
Quote Anchor link
Ik was al begonnen met lezen met één van de tutorials die op deze website te vinden is. Op WYSIWYG kwam ik vanwege het eerder genoemde programma Bluefish PHP editor. Deze zou volgens de lijst die ik eerder vond (http://www.dreamcss.com/2009/11/open-source-php-editor.html) zo'n functie hebben.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/01/2011 01:27:07
Quote Anchor link
Daarom zeg ik... verdiep je eerst een beetje meer in wat PHP is.

Jordi Kroon

Jordi Kroon

18/01/2011 07:19:04
Quote Anchor link
Php werkt niet via een WYSIWYG dat kan alleen met html
Het enige wat je kan doen is de output controleren

Wouter J

Wouter J

18/01/2011 08:00:07
Quote Anchor link
@durk, als ik het zo lees denk jij dat PHP de vervanger is van HTML en CSS. Maar dit is absoluut niet zo! HTML en CSS heb je altijd op een website nodig.
PHP is het script achter de site.
Bijv. deze site. Wat je nu ziet is HTML en CSS scripts. Maar als ik nu straks op reageren klik gaat er een PHP script in werking die ervoor zorgt dat deze tekst in een database komt te staan en dan gaat er een nieuw PHP script inwerking die er voor zorgt dat deze tekst in HTML op de pagina getoond wordt.

Kris Peeters

Kris Peeters

18/01/2011 09:28:20
Quote Anchor link
Durk de Vries op 18/01/2011 00:33:36:
Kan iemand die een week met HTML en CSS bezig is geweest een website met PHP maken?

Wat mij betreft: nee.

Als je mijn advies wil: vergeet even die website en neem een aantal maanden de tijd om je te verdiepen in php.
Er komt veel bij kijken.

(Maar uh... don't take my word for it; het is maar een visie van 1 mens)
Gewijzigd op 18/01/2011 09:31:09 door Kris Peeters

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/01/2011 09:41:16
Quote Anchor link
Kris Peeters op 18/01/2011 09:28:20:
(Maar uh... don't take my word for it; het is maar een visie van 1 mens 2 mensen)
Zoals ik al zei, probeer eerst eens voor jezelf helder te krijgen waar php voor dient, evenals wat html en css is. Koop een basisboek PHP of volg een online tutorial en ga daarna pas aan de slag. Ik begrijp dat je enthousiast bent om aan de slag te gaan. Echter iemand die voor het eerst wil gaan autorijden doet er goed aan om zich eerst even te verdiepen waarvoor ieder pedaal, hendeltje en knopje dient + een aantal rijlessen te nemen voordat hij daadwerkelijk de weg op gaat.
Gewijzigd op 18/01/2011 09:43:22 door Ozzie PHP

Durk de Vries

Durk de Vries

18/01/2011 10:48:03
Quote Anchor link
Hartelijk dank voor alle antwoorden! Ik denk dat ik eerste de huidige website die ik maak af ga maken en online zet. Dan staat er in ieder geval al wat. Daarna zou ik me graag willen verdiepen in PHP.

Nog één laatste vraag dan. Is het mogelijk om een website gebouwd met HTML en CSS in een later stadium te laten integreren met PHP?

Gerhard l

gerhard l

18/01/2011 10:49:42
Quote Anchor link
tuurlijk is dat mogelijk, alleen vind ik het altijd makkelijk om eerst mijn php codes werkend te krijgen, en daarna pas te designen. Maargoed dat ligt aan jezelf.

Jasper DS

Jasper DS

18/01/2011 10:49:44
Quote Anchor link
Probeer gewoon, ikzelf ben begonnen met php alvoor ik de basis van html en css kende.
Daardoor is mijn php nog steeds beter dan mijn html / css

Kris Peeters

Kris Peeters

18/01/2011 10:51:34
Quote Anchor link
Ja zeker.
Zie php als een programmeertaal die voornamelijk twee dingen doet:
- html genereren
- connectie maken met een database.

Goed html/css kennen, is uiteraard al een zeer goede basis.

Jasper DS

Jasper DS

18/01/2011 10:53:50
Quote Anchor link
Ik ben van mening dat je html leert door het veel te doen. natuurlijk is dit bij php ook zo het geval maar met html gaat dat sneller. :)

Durk de Vries

Durk de Vries

18/01/2011 11:05:59
Quote Anchor link
Gerhard lubbers op 18/01/2011 10:49:42:
tuurlijk is dat mogelijk, alleen vind ik het altijd makkelijk om eerst mijn php codes werkend te krijgen, en daarna pas te designen. Maargoed dat ligt aan jezelf.

Kris Peeters op 18/01/2011 10:51:34:
Ja zeker.
Zie php als een programmeertaal die voornamelijk twee dingen doet:
- html genereren
- connectie maken met een database.

Goed html/css kennen, is uiteraard al een zeer goede basis.

Het is de omgekeerde wereld begrijp ik, maar het is mogelijk. Daar ben ik zeer blij om in ieder geval. Ik kan een groot deel van de website dus overeind houden.

@PHP Jasper: HTML en CSS leer ik op dit moment ook door te doen. Denk ook dat dat het beste is om iets goed onder te knie te krijgen. In de codes van HTML voel ik me al wel aardig thuis, ik herken wat bepaalde zaken betekenen en doen, al moet ik zeggen dat ik in kladblok nog niet een hele HTML-code voor een website zou kunnen schrijven.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

18/01/2011 11:16:28
Quote Anchor link
Durk de Vries op 18/01/2011 11:05:59:
In de codes van HTML voel ik me al wel aardig thuis, ik herken wat bepaalde zaken betekenen en doen, al moet ik zeggen dat ik in kladblok nog niet een hele HTML-code voor een website zou kunnen schrijven.

Misschien wel handig om dat onder de knie te krijgen. Naar mijn idee is html/css allemaal redelijk 'standaard', je hebt de keuze uit wat mogelijkheden en dat is het.
PHP is veel dynamischer en je moet meer nadenken bij wat je doet. Een foutje is snel gemaakt en dan wordt het zoeken. Een simpele echo wil nog wel, maar je zult meer willen. Zelf adviseer ik om een goede tut te zoeken op internet ipv een boek: boeken, zo is mijn ervaring, leren je toch vaak dingen verkeerd aan (gegevens opvragen met *, or die-constructie, geen foutafhandeling, geen/minimale inputcontrole, etc.). Elders op dit forum is daar volgens mij ook een topic over.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.