website met idee van frames, maar dan zonder
Ik heb al topic gezocht op dit onderwerp, maar kom er maar niet uit. Misschien is het ook wel niet wat ik wil.
Ik heb een menubalk met daarin buttons. De layout is ongeveer als volgt
header.htm
home.htm
In de index.php heb ik bovenstaande met een include in de index geplaatst. Gaat allemaal goed.
Nu wil ik als ik op een button klik, de pagina laten openen in de home.htm, terwijl de header dus bovenaan blijft staan.
Excuus als het topic al vele malen is besproken. Wie wil/kan me helpen met beetje duidelijke uitleg? Veel kennis heb ik er niet van.
Alvast mijn dank,
Pieter
Ik heb ook niet echt veel kennis maar ik weet wel een phpscriptje.
Als je in index.php je html code neer zet, En je zet dan deze code in je content:
Code (php)
Dus deze code zet je dus in je index waar je normaal je tekst hebt staan.
Dan maak je het bestand home.php en daar zet je dan wat tekst in.
Dit script roept home.php automatich op.
Je link wordt dan .nl/index.php?pagina=home
Dus je hoeft dan geen html in het bestand home.php te zetten.
Dan kun je meer pagina's aanmaken bv contact.php
Link dan naar .nl/index.php?pagina=contact
Maak dan ook even een error.php
Ik denk dat dit is wat je zoekt.
Helaas gebruiken veel mensen frame gewoon niet goed.
Google leest je frames niet. Dus gebruik liever geen frames als je een site wilt die bezoekers trekt!
peter schreef op 17.04.2007 10:44:
Google leest je frames niet.
Er spoken bij mij al sinds 5 april diverse google-bots rond op mijn testsite. En die site is met frames gemaakt.
Van divje met scrollbar, of XHTML ben ik niet op de hoogte. Ook php is mij niet echt bekend.
Ferdi, ik heb je code geprobeerd en uitgetest, maar ben een stukje vooruit. Ik gebruik alleen htm bestanden (alhoewel ze met php ook mis gingen, maar ik ze gewoon gerenamed had. Hoort natuurlijk niet zo, maar kan het?)
Ik heb de links uit de menubalk gelinkt naar index.php (die wel dan)
Parameters ingevuld , zodat queryreeks naam pagina, waarde contact.htm en dus deze link geeft: index.php?pagina=contact.htm
Als ik op de button klik krijg ik de errorpagina
Indien de pagina's allemaal php moeten staan, waar begin ik dan mee. Nu staat er <html>, omdat ik ze zo opgemaakt heb. Ik kan er volgens mij niet alleen
In principe kan een pagina.php volledige html code bevatten zonder enige php code er in.
Ik plaats even de url: http://www.kickfm.nl/test
Je stuurt niet correct door. Er zit dus een foutje in je index.php.
en deze code
Code (php)
In de index staan.
Bedoel je soms het doorsturen vanuit boven.php (het menu)?
Dus .nl/index.php?pagina=contact
Dus zonder php erachter
Bestand moet je wel .php noemen maar als je ernaartoe link zonder .php
Helemaal goed dus...thanks!
Is het op de een of andere manier om ook een externe URL in de index.php te laten openen?
Waar moet ik bijvoorbeeld op zoeken?